Tänkte bara kolla ifall folk har erfarenhet om klockor från pantauktioner och deras "priser"?
De flesta klockor faller ju så enormt i pris från nyköp att det verkar bäst med en beggad klocka.
Kikade på en Breitling Super Avenger som man sätter ut på auktion med startbud på 24 papp. Bara för att "jäklas" använde jag bilderna och beskrivningen för att lyssna med ett annan pantföretag och de bedömde man kunde låna upp till 15k. Såg en annan Breitling som "nypris" ligger runt 50k, säljs på panten för 25k och pss kan kanske komma upp i 17k ifall man pantar den.
Så köper man klocka på auktion så tillkommer ju 15-20% plus ev slagavgift. Och på Lauritz verkar ingen klocka säljas med certifikat eller liknande.
Crono24 verkar vara ett alternativ men där har man ju absolut ingen möjlighet att ens kolla på uret.
Således - jag köper inte en klocka för 50 papp (

) som bara har ekonomiskt värde på 15, ett halvår senare. Då kan jag ju köpa tre klockor istället. MEN - har inte köpt förr på detta sättet så undrar om det är nån som tycker sig ha blivit blåst på dessa auktioner - prismässigt?