2014-01-10, 21:18
Medlem
Av en otrolig dum anledning behöver jag översätta denna text till tyska.

Jag är inte sportig men jag gillar att jogga. Jag är en morgonmänniska, jag måste vakna innan klockan 8 annars är min dag förstörd. Jag är student och pluggar mycket hemma. Mitt skrivbord har blivit min gode vän. För mig är ett bra TV-program eller en bra film avslappnande.

En bra vän ska vara glad, lugn och inte så tillbakadragen. Det är svårt att umgås med en vän/person om han/hon är nervös, blyg, osäker eller tillbakadragen.

Efter att ha använt mina högstadiekunskaper i tyska som för länge sedan är bortglömda och med lite hjälp från google translater och babylon fick jag ihop det här.

Ich bin nicht sportlich aber ich gehe gern joggen. Ich bin einen Frühaufsteher, ich muss aufstehen bevor acht sonst meinen tag ist beschädigt. Ich bin Student und pauke viel zu hause. Mein Schreibtisch ist mein guten Freund geworden. Für mich ist ein guten Fernsehprogramm oder ein guten Film totale Entspannung.

Ein guten Freund muss froh, ruhig und nicht so zurückhaltende sein. Es ist schwer zu sozialisieren mit einem Freund wenn/ob/um/(?) er ist nervös, schüchtern, unsicher oder zurückhaltende.

Nu undrar jag om någon av er kan "rätta" mitt patetiska försök till översättning, eller peka på några fel som jag har gjort.

Tack så hemskt mycket på förhand.
Citera
2014-01-10, 21:41
Medlem
kinesarsles avatar
Här har du från Google translate:

Ich bin nicht sportlich, aber Ich mag, um zu joggen. Ich bin ein Morgenmensch, ich muss aufwachen, sonst vor 8 Uhr, meinen Tag ruiniert. Ich bin Student und Studium viel zu Hause. Mein Schreibtisch hat sich mein guter Freund. Für mich eine gute TV-Show oder ein guter Film entspannen.

Ein guter Freund ist glücklich, ruhig und nicht so zurückgezogen werden. Es ist schwer zu hängen, mit einem Freund / Person, wenn er / sie nervös, schüchtern, unsicher oder zurückgenommen ist.

Tyvärr är jag för kass på tyska för att ge mig på en korrekturläsning.
Citera
2014-01-11, 14:37
Medlem
En ny version.

Ich bin nicht sportlich aber ich joggen gern. Ich bin einen Frühaufsteher, ich muss bevor acht aufstehen sonst meinen tag ist beschädigt. Ich bin Student und pauke viel zu hause. Mein Schreibtisch ist mein guten Freund geworden. Für mich ist ein guten Fernsehprogramm oder ein guten Film die totale Entspannung.

Ein guten Freund muss froh, ruhig und nicht so zurückhaltende sein. Es ist schwer zu sozialisieren mit einem Freund wenn er nervös, schüchtern, unsicher oder zurückhaltende ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in