Citat:
Ursprungligen postat av
krlson
Om man knappt aldrig kan vara seriös eller föra ett normalt samtal utan alltid sitter och skrattar, pratar om saker som inte är relevanta till situationen, är ofokuserad och stör andra så är iallafall min skola inte okej med det. Inte föräldrar heller. Tyvärr. Sedan äter jag ständigt för att förmodligen hålla igång energin. Med optimistisk menar jag att jag tror precis allt går, vill jag åka till Thailand imorgon med 0kr på kortet så tror jag att det går. Att få A i betyg och tro livet blir framgångsrikt utan att göra en enda läxa. Lite så! Inte direkt någon verklighetsförankring
Men du vet ju uppenbarligen logiskt att det egentligen inte går att åka till Thailand med 0 kronor. De där idéerna är väl ett sätt att få lite "warm fuzzy feeling" från Gud när han förklarar att det inte kommer att funka, eller från dina föräldrar/medmänniskor när de förklarar samma sak. Det finns mycket enklare sätt att stjäla energi som är allmänt accepterade och ger större utdelning, t.ex. att säga till din flickvän att du "älskar henne" för att få sex, behandla osäkra eller fysiskt underlägsna personer med förakt, titta på nyheterna/uppdrag granskning och klaga på politikerna, gå med i Black Army och få utlopp för din ilska, snacka skit om de grannar som inte klipper gräset lika ofta som dig, osv...