2014-01-10, 11:15
Medlem
lyxnezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
6 320 våldtäkter + mörkertalet är ju helt sjukt!!!

Det betyder ju att varje dag våldtas ca 25 kvinnor

Vafan är det för samhälle vi lever i??

Lånar ett inlägg från en person i en annan tråd som förhoppningsvis är relevant i sammanhanget.

"Kalle och Mia är ihop. Dom blir ovänner varpå Mia anmäler Kalle för att ha våldtagit henne 100 gånger under förhållandet. Kalle fälls eftersom Mias berättelse "bär sanningens prägel" såsom man skriver i domarna i våldtäktsmålen i Sverige. I processen som hålls bakom stängda dörrar bortom insyn för press och allmänhet.

Om Kalle då bott i ett annat västland såsom vår granne Danmark tex så hade hans brott gett en pinne i våldtäktsstatistiken. I Sverige bokför man nu istället 100 våldtäkter i statistiken. Detta är bland annat anledningen till att Sverige ligger tvåa i världen bakom Lesotho i sagda statistik.

Trodde du det var för att svenskar är kåtare än alla andra folk?

Detta unika sätt att räkna förklaras inte för medborgarna då dom ständigt hamras i huvudet med att vi alla lever i en våldtäktskultur och att alla män har ett kollektivt ansvar för våldtäkter och kvinnovåld.

Personligen är jag rätt jävla trött på sånt skitsnack."
Citera
2014-01-10, 16:07
Medlem
BBC har uppmärksammat av den svenska polisens våldtäcktsstatistik är helt missvisande och extrem i jämförelse med andra länder. Sverige har näst flest registrerade våldtäckter i hela världen efter Lesotho, en liten bananrepublik i södra Afrika.

Är det verkligen rimligt att det begås så mycket fler våldtäckter i Sverige än i våra grannländer? Eller är det tecken på att den svenska polisen är för frikostig med användandet av termen våldtäckt? Är det inte så att det svenska rättsväsendet och debatten har spunnit helt ur kontroll på den här punkten och dömer folk som skulle frikänts i våra grannländer?

Citat

The Swedish police recorded the highest number of offences - about 63 per 100,000 inhabitants - of any force in Europe, in 2010. The second-highest in the world, behind Lesotho in southern Africa.

This was three times higher than the number of cases in the same year in Sweden's next-door neighbour, Norway, and twice the rate in the United States and the UK. It was more than 30 times the number in India, which recorded about two offences per 100,000 people.

On the face of it, it would seem Sweden is a much more dangerous place than these other countries

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-19592372
Senast redigerad av itsok68 2014-01-10 kl. 16:17.
Citera
2014-01-22, 00:33
Medlem
En sak jag kom att tänka på är att många gnäller på att få personer fälls och att stora delar av befolkningen vill få det lättare att fälla män för våldtäkt. En sak jag kom att tänka på då är att den senaste tiden kommer det titt som tätt upp fall där kvinnor ångrat sig och tagit tillbaka anmälan. jag vet inte hur många procent av de anmälda våldtäkterna som dras tillbaka i procent men det verkar vara en högre andel än vid andra brott, just därför finns något som kallas "bortom allt tvivel" vilket inte många i min bekantskapskrets förstår. Om en kvinna har ett ons, är otrogen mot sin man eller någon hon "har ett uppehåll" eller är på G med, hon ångrar det hon gjort och anmäler det som en våldtäkt, hon har sperman kvar i sig och killen åker in. Detta har räckt som beviskrav i vissa fall.

Om den stora skaran av folket som vill få det lättare att få män fällda får som de vill, så kommer det se ut så här i varje dom troligtvis, att de räcker att kvinnan har sperma kvar i sig dagen efter och anmäller det.

Jag vet också att det varit tvärt om i många fall, män som borde sättas fast släpps fria då de haft tillräckliga bevis enligt mig, det är också en problematik man borde ta upp, men att sänka kraven på bevis är fel väg att gå. då många domare dömer olika så kommer de som sätter in folk med allt för lite bevis kunna sätta in folk i fängelse lättare medans de lite hårdare domarna kommer att vara på en mer "normal" nivå i sitt bedömande.

istället borde man försöka få domarna att göra en mer jämn bedömning i våldtäktsfallen så att det inte spelar någon större roll vilken domare man får. Hur detta ska gå till har jag ingen aning om, det är värt att debattera.

att det är få som döms är inget som är speciellt för våldtäkter, utan det är så i många andra handlingar också, och att sänka kraven på bevis bara för våldtäkt men att ha kvar kraven på andra brott blir lite konstigt enligt mig.
Senast redigerad av Tamii 2014-01-22 kl. 00:39.
Citera
2014-01-22, 00:53
Medlem
trixy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
En sak jag kom att tänka på är att många gnäller på att få personer fälls och att stora delar av befolkningen vill få det lättare att fälla män för våldtäkt. En sak jag kom att tänka på då är att den senaste tiden kommer det titt som tätt upp fall där kvinnor ångrat sig och tagit tillbaka anmälan. jag vet inte hur många procent av de anmälda våldtäkterna som dras tillbaka i procent men det verkar vara en högre andel än vid andra brott, just därför finns något som kallas "bortom allt tvivel" vilket inte många i min bekantskapskrets förstår. Om en kvinna har ett ons, är otrogen mot sin man eller någon hon "har ett uppehåll" eller är på G med, hon ångrar det hon gjort och anmäler det som en våldtäkt, hon har sperman kvar i sig och killen åker in. Detta har räckt som beviskrav i vissa fall.

Om den stora skaran av folket som vill få det lättare att få män fällda får som de vill, så kommer det se ut så här i varje dom troligtvis, att de räcker att kvinnan har sperma kvar i sig dagen efter och anmäller det.

Jag vet också att det varit tvärt om i många fall, män som borde sättas fast släpps fria då de haft tillräckliga bevis enligt mig, det är också en problematik man borde ta upp, men att sänka kraven på bevis är fel väg att gå. då många domare dömer olika så kommer de som sätter in folk med allt för lite bevis kunna sätta in folk i fängelse lättare medans de lite hårdare domarna kommer att vara på en mer "normal" nivå i sitt bedömande.

istället borde man försöka få domarna att göra en mer jämn bedömning i våldtäktsfallen så att det inte spelar någon större roll vilken domare man får. Hur detta ska gå till har jag ingen aning om, det är värt att debattera.

att det är få som döms är inget som är speciellt för våldtäkter, utan det är så i många andra handlingar också, och att sänka kraven på bevis bara för våldtäkt men att ha kvar kraven på andra brott blir lite konstigt enligt mig.

Enligt mig borde en psykoanalys av kvinnan göras. Är hon deprimerad etc så skedde våldtäkten på riktigt, annars ska vi ta anmälningar med en nypa salt.
Citera
2014-01-22, 01:56
Medlem
retepm.s avatar
Man känner nästan att man är onormal att man inte våldtar när man läser dessa siffror. Jisses! En mindre stad av kvinns våldtas årligen Sverige är fantastiskt!
Citera
2014-01-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Man känner nästan att man är onormal att man inte våldtar när man läser dessa siffror. Jisses! En mindre stad av kvinns våldtas årligen Sverige är fantastiskt!

Stämmer, Sverige har ju flest våldtäkter i hela världen per person efter Lesotho i södra Afrika.
Citera
2014-01-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis
Ja det är olika färg på de som våldtar mest.........Jag vet att det hålles hemligt i Sverige....

Att det mest är folk från vissa kulturer som har en tendens att vara mer våldsamma och våldta är absolut sant. Men att det inte skulle vara officiellt är bara nonsens. Att man däremot håller på att skylla ifrån sig på det här är bara patetiskt i mina ögon. Nästan varje våldtäkt antar man direkt att det är mörkhyade personer. Om man hör en anmälning att en mörkhyad har våldtagit någon så har jag hört om så många fall där man direkt antar att det är sanning bara för fördomar. Men om det är en svensk man så börjar man genast fråga sig; är det en falsk anmälning?

Fördomarna här på FB är helt galna. Alla mörkhyade är våldtäktsmän och alla svenskar är oskyldiga och snälla. Så det spelar ju egentligen ingen roll i den här frågan om vilka de är som våldtar, utan hur man ska stoppa det. Sluta med fördomar och försök att faktiskt fixa något. För saker är som de är och det är korkat hur folk bara går omkring och klagar på det istället för att faktiskt försöka göra något åt det riktiga problemet.
Citera
2014-01-22, 20:04
Medlem
Rois avatar
Citat:
Enligt mig borde en psykoanalys av kvinnan göras. Är hon deprimerad etc så skedde våldtäkten på riktigt, annars ska vi ta anmälningar med en nypa salt.
För det händer aldrig att någon tjejj helt enkelt mår dåligt och därför ångrar sig?
Citera
2014-01-22, 20:10
Medlem
trixy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
För det händer aldrig att någon tjejj helt enkelt mår dåligt och därför ångrar sig?

Va?

Utveckla.
Citera
2014-01-22, 20:31
Medlem
Rois avatar
Citat:
Va?

Utveckla.
Instabil tjejj har sex med kille och ångrar sig -> Våldtäktsanmälan

Tror knappast depressionssymptom är ovanligt bland tjejjer som falskanmäler.
Citera
2014-01-22, 20:44
Medlem
Citat:

Antagligen inte. 1,5%-90% av våldtäktsanmälningarna är falska enligt Wikipedia.
Citera
2014-01-22, 22:19
Medlem
trixy2s avatar
Citat:

Depression i psykologiska termer syftar på ett tillstånd där konsekvenserna av depressionen är att personen befinner sig ett steg innan självmord. Denna typ av depression som resulterat av en våldtäkt brukar leda till psykologbesök.

Personligen tror jag att det sker ytterst få våldtäkter i vårt land. De flesta så kallade "våldtäkter" sker när tjejen har sex, och sedan på grund av feministisk propaganda blir lurad att tro att det är våldtäkt (ifall hon inte njöt av sexet, eller ändrade sig mitt i sextakten).
Bara det faktum att tjejer anmäler killar som lägger en hand på deras bakdel för sexuellt ofredande visar gradienten av cirkusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in