2014-01-09, 12:55
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emjuliusson
Jag blir bara arg när folk inte försöker hjälpa mig utan kallar mig egoistisk m.m. och för den delen ger mig smeknamn.

Och jag tror inte att mina grannar skulle googla mig?

Varför skulle de inte? Att googla folk är vanligare än du tror.

Då finns alltid risken att de ser din skitattityd och bestämmer sig för ett preparera lite kattmat med glykol. Då spelar det inte längre någon roll hur stor rätt du har att låta katten springa fritt.
Citera
2014-01-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Varför skulle de inte? Att googla folk är vanligare än du tror.

Då finns alltid risken att de ser din skitattityd och bestämmer sig för ett preparera lite kattmat med glykol. Då spelar det inte längre någon roll hur stor rätt du har att låta katten springa fritt.

Det vore konstigt om dem googla mig när dem inte vet vad jag heter och varken står på huset eller något annat heller… Så nej jag kommer inte bli googlad. Googlar man min tråd så kommer tusentals andra upp och inte min så tyvärr..
Citera
2014-01-09, 13:01
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Men är ni efterblivna? Jag ber om hjälp för att få bort min katt från den tomten eftersom jag inte tycker att det är rätt att hon bajsar på andras tomt? Vad är det som är så svårt för andra att läsa den meningen som framkommer väldigt ofta? Hur kan ni kalla mig egoistisk när jag försöker få tips om hur jag kan ta bort min katt från andras tomt så att dem slipper avföringen? Hur kan jag ge er ett dåligt rykte när jag är den enda djurägaren här som försöker få alla att må bra genom att våran katt får gå fri vi behöver inte avliva katten och ingen granne behöver få bajs på sin tomt?

Jag har svårt att se hur ni ska få katten att undvika en viss tomt med avgränsningar som en katt knappast kan förstå. Kanske om ni köper såna där ljudskrämmor till grannen om de går med på att placera ut dem (som man skrämmer bort sorkar mm med). Dock finns risken att dessa stör andra grannar som vill ha fåglar/igelkottar/ekorrar osv på tomten (jag vet inte om dessa frekvenser oroar alla djur). Jag tror eg inte på idén, men kolla upp den?

Skulle jag ha villa med trädgård skulle jag dock inte uppskatta att katter går in där och jagar småfåglar. Dessutom har jag svårt att förstå att man som djurägare tar risken att släppa ut katten ifall den blir överkörd od. Men detta är ju lite offtopic.
Citera
2014-01-09, 13:03
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Det vore konstigt om dem googla mig när dem inte vet vad jag heter och varken står på huset eller något annat heller… Så nej jag kommer inte bli googlad. Googlar man min tråd så kommer tusentals andra upp och inte min så tyvärr..

Googlar man ditt namn (som inte är speciellt svårt att lista ut. Till och med jag listade ut det på första sökningen) så hittar man din blogg. Därifrån hittar man din instagram. Googlar man ditt instagramnamn så hittar man din flashbackanvändare. Tredje träffen.

Det finns säkert grannar som vet vad du heter. Du tror alltså på riktigt att dina grannar inte vet att din familj heter Juliusson och att de någon gång har hört dina föräldrar säga ditt namn? Eller är alla dina grannar utvecklingsstörda?
Citera
2014-01-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Jag har svårt att se hur ni ska få katten att undvika en viss tomt med avgränsningar som en katt knappast kan förstå. Kanske om ni köper såna där ljudskrämmor till grannen om de går med på att placera ut dem (som man skrämmer bort sorkar mm med). Dock finns risken att dessa stör andra grannar som vill ha fåglar/igelkottar/ekorrar osv på tomten (jag vet inte om dessa frekvenser oroar alla djur). Jag tror eg inte på idén, men kolla upp den?

Skulle jag ha villa med trädgård skulle jag dock inte uppskatta att katter går in där och jagar småfåglar. Dessutom har jag svårt att förstå att man som djurägare tar risken att släppa ut katten ifall den blir överkörd od. Men detta är ju lite offtopic.

Jag har fått förslag om pulver, ljudskrämmor elhalsband och andra lukter som avskräcker katten från platsen. Min katt jagar dock inte fåglarna… Så du menar att du inte alls tror på att katter ska få leva i frihet utan du tror bara på innekatter? Och sedan har vår katt levt som gatukatt i flera år och därför svår att hålla inne...
Citera
2014-01-09, 13:05
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Jag har fått förslag om pulver, ljudskrämmor elhalsband och andra lukter som avskräcker katten från platsen. Min katt jagar dock inte fåglarna… Så du menar att du inte alls tror på att katter ska få leva i frihet utan du tror bara på innekatter? Och sedan har vår katt levt som gatukatt i flera år och därför svår att hålla inne...

Svår att hålla inne? Kan den låsa upp dörrar?
Citera
2014-01-09, 13:11
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Men är ni efterblivna? Jag ber om hjälp för att få bort min katt från den tomten eftersom jag inte tycker att det är rätt att hon bajsar på andras tomt? Vad är det som är så svårt för andra att läsa den meningen som framkommer väldigt ofta? Hur kan ni kalla mig egoistisk när jag försöker få tips om hur jag kan ta bort min katt från andras tomt så att dem slipper avföringen? Hur kan jag ge er ett dåligt rykte när jag är den enda djurägaren här som försöker få alla att må bra genom att våran katt får gå fri vi behöver inte avliva katten och ingen granne behöver få bajs på sin tomt?
Nej men något säger mig att det skulle gå rätt enkelt att diagnostisera dig.

Du förkastar alla rimliga förslag med hänvisning till att du minsan har rätt.
Du är egoistisk eftersom du enbart tänker på dig själv.
Det är inte avföringen du vill få bort. Du vill bara att dina grannar ska sluta klaga. Om ingen sa något om avföringen skulle du inte bry dig.
Du skiter fullständigt i att din katt är en olägenhet.
Du har en fantastiskt dålig attityd.
Du skyller på katten för att du inte vill ändra på något. Jag har stor erfarenhet av att ta hand om hemlösa djur och precis allt du säger är skitsnack.
Citera
2014-01-09, 13:14
Medlem
Köp en sån här kattskrämma till grannen. En pinne med rörelsedetektor som piper (nästan ohörbart för människan) när det är rörelse på gården. Funkar bra i vär trädgård.
Citera
2014-01-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Svår att hålla inne? Kan den låsa upp dörrar?

Hon har en lucka, hon mjauar 24/7 när vi försökt hålla henne inne, hon rymmer, och det är eftersom hon mår dåligt av att bo inne.
Citera
2014-01-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Nej men något säger mig att det skulle gå rätt enkelt att diagnostisera dig.

Du förkastar alla rimliga förslag med hänvisning till att du minsan har rätt.
Du är egoistisk eftersom du enbart tänker på dig själv.
Det är inte avföringen du vill få bort. Du vill bara att dina grannar ska sluta klaga. Om ingen sa något om avföringen skulle du inte bry dig.
Du skiter fullständigt i att din katt är en olägenhet.
Du har en fantastiskt dålig attityd.
Du skyller på katten för att du inte vill ändra på något. Jag har stor erfarenhet av att ta hand om hemlösa djur och precis allt du säger är skitsnack.

Jag tänker ju för fan på både katten, grannnen och min familj?

Nej jag vill få bort avföringen eftersom jag skäms över att bråka med dem för en sådan strunt sak. Och problemet är ju att dem faktiskt inte klagar utan att dem smyger och planterar bajs på vår tomt istälet för att klaga igen så jag kan komma på det här med pulvret, utan istället tyckte dem bajsgrejjen var en bättre lösning.

Nej jag skiter inte i att min katt är en olägenhet då och inget av det jag säger är skitsnack?! Du skulle förstå om du träffa min katt och fick träffa hennes föredetta ägare…

Och det är ni som tar fram den här så kallade attityden eftersom ni hoppar på mig med en massa fula ord och smeknamn när allt jag BER OM ÄR NÅTT JÄVLA TIPS FÖR ATT HJÄLPA MIN OCH MINA GRANNARS SITUATION!
Citera
2014-01-09, 13:35
Medlem
Gaspars avatar
Prata med dina grannar och gör upp om en gemensam lösning, livet består av mer än kattskit.

OT: Är inte kattskit bra för rabatter och dylikt? Finns ju folk som betalar för skit att ha i sina rabatter. Eller är det kanske skillnad på skit och skit?
Citera
2014-01-09, 13:36
Medlem
Citat:

Ni borde gå ihop med dem andra på området som också har skadedjur som terroriserar grannarna.
Kanske köpa dessa pulver och sen knacka dörr och be om ursäkt och att ni erbjuder er betala för detta pulver (om det nu ens funkar)

Tycker era grannar hanterar det bra ni får känna på er egen skit.

Helt otroligt att man får ha utekatt i tätbebbygda områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in