2014-01-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tycker det är stor skillnad från bil till bil.
Min Volvo är ganska stötkänslig men min gamla SAAB svalde hindren bättre...
givetvis påverkar vilken bil man har. Har man en hög usa pickup så kan man ju elda på betydligt mer över hindren.
Citera
2014-01-06, 02:37
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
140 km/h mer var min xr600r inte drevad för. Borde suga till lika fint i ännu högre farter men de är svåra att få fram ur ett 115 kgs skogstroll till hoj. Fjädringen på medium och tror den hade ca 300 mm fjädringsväg. Bottnade inte och inte ett skit hände eftersom den är byggd för värre saker.
Citera
2014-01-06, 21:28
Medlem
Det såg inte speciellt högt ut, utan ser ut som ett ganska mjukt och fint "gupp". Rekordet ligger på cirka 140km/h med en 740. Slog i underredet litegrann, men sänker man farten till cirka 110-120km/h så funkar det fint.
Citera
2014-01-07, 20:01
Medlem
kan meddela att jag fick utskällning idag. Tog ett farthinder i 70 km/h och parkerade 100 meter bord för att besöka när jag kom ut. Då hade någon wt morsa sätt mig komma flygandes över guppet och blivit förbannad för hon trodde jag skulle mista kontrollen och köra in i henne. på platsen är det träd och en djup dike som skiljer vägen från gångvägen så risken kändes stor att man skulle köra på den liraren. Riktigt ful var hon också.
Citera
2014-01-08, 04:42
Medlem
Kebabsugers avatar
95kmh, brett farthinder
vi inte hur länge vi flög, kändes som flera sekunder, landade på andra sidan och framhjulen började fungera så fort vi landade, drog nästan hela hjulet i vänstra trottoar kanten men lyckades dra över den i höger filen, frittrade som 12 åringar i 5 minuter

var en liten skitbil mazda 3 från 90 talet tror jag http://m8.i.pbase.com/o6/93/375293/1/116007818.XnxP1RMn.1991Mazda3.jpg

var ju en lånebil eftersom min var på reparation pga av garanti så den kördes lite våldsamt :P
Citera
2014-01-08, 15:13
Medlem
usmccs avatar
Tycker vissa farthinder är rätt luriga. Finns en typ som är byggd bara i mitten av körfältet och som framkommit mer och mer på senare år. Första gången blev jag helt paff, körde iofs en rätt hög volvo så kunde köra på som vanligt men har man en låg bil får man typ köra med ett däck uppe på hindret och ett på normal nivå.

För stockholmare finns sådana i början på valhallavägen.
Citera
2014-01-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Tycker vissa farthinder är rätt luriga. Finns en typ som är byggd bara i mitten av körfältet och som framkommit mer och mer på senare år. Första gången blev jag helt paff, körde iofs en rätt hög volvo så kunde köra på som vanligt men har man en låg bil får man typ köra med ett däck uppe på hindret och ett på normal nivå.

För stockholmare finns sådana i början på valhallavägen.
De är ju riktigt bra med 940:in kan man ta te så att man har ett hjulpar på varje sida så när man passerar så guppar den inte mycket värre än att åka på våra svenska vägar som är undermåliga.
Citera
2014-01-13, 10:58
Medlem
Volvo XC70 går rätt fint över hinder,, man åker fint och frigång och fjädringsväg tillräckligt för ganska hög fart över ojämnheter.

Körde en 80-90 över en stor jävla bula vi har här ute i skogen (inte ett farthinder, bara en kass väg) där man annars saktar av ordentligt (70 väg) men så var det ju en hyrbil
Citera
2014-01-13, 17:11
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Volvo XC70 går rätt fint över hinder,, man åker fint och frigång och fjädringsväg tillräckligt för ganska hög fart över ojämnheter.

Körde en 80-90 över en stor jävla bula vi har här ute i skogen (inte ett farthinder, bara en kass väg) där man annars saktar av ordentligt (70 väg) men så var det ju en hyrbil

har inte vågat testa med farsans XC70 än, men kör man en XC90 lär man väll inte ens tveka eftersom den är så hög
Citera
2014-02-05, 16:29
Medlem
Nytt rekord 130km/h över en ganska snällt farthinder. Jävlar vad 940:in bottna i fjädringen men gick fortfarande bra att lägga upp ett sjyst ställ efteråt så det var lugnt iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in