Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
GP kontaktades. De gillade dock inte min rubriksättning. Tyckte den for med osanning.
Förklara nu istället varför du envisas med att tycka att massmedia ska undanhålla oss sanningen av det som folk med något slags nyhetsvärde säger.. Så kan vi ju lämna detta som är lite OT.
Att fadern säger att han tror det är en torped = sanning
Att fadern tror att det är en torped = behöver inte vara sanning
Att det är en torped = väldigt osannolikt om det är en blodsfejd det gäller
GP ger oss att fadern säger att han tror det är en torped = sanning
Där har du pedagogiken.
OnT:
Trådens gärningsman har förmodligen för länge sedan lämnat landet. Reflexvästen har han ramat in på väggen hemma och myser när han låter sin blick vandra över den, småkåt över sin otäcka genialitet i att försöka mörda en tolvåring utklädd till joggare.
Detta tenderar att bli trådens mest OffT, men det är du som envisas med att demonstrera att svenska kan vara minst lika besvärligt som
gheg resp
tosk, dvs språken som talas i norra resp södra Albanien. (-Ja, jag
har varit en del i Albanien..)
Du har nu visat att det finns folk som är pedagogikens "svarta hål", dvs hur mycket information man än häller på dem så händer det ingenting,
det blir aldrig upplyst och något klassens ljus blir vederbörande aldrig..
Att GP tackade nej till att få dig som rubriksättare förstår jag mer än väl, för även om tidningen skriver slarvigt, både vad gäller Sanningen och grammatikaliskt, så tillämpar förstås GP en lägsta godtagbar standard på sitt skrivande folk.
Att i ett och samma inlägg lyckas prestera två så
klart lysande syftningsfel som du gör i det citerade, är nästan en prestation.
Fast du kanske menar att det är
folket som är nyhetsvärdet? (#1 av det av mig fetade)
Eller du kanske verkligen menar att 12-åringen var utklädd till joggare? (#2 av det av mig fetade)
Ta ev fortsatt diskussion i PM, tack!