2013-12-27, 11:32
Medlem
Fris avatar
Ibland sparar en app filer på en sökväg som börjar med "\data\data\". Detta enligt getFilesDir(). Men var hittar jag den mappen på telefonen? Jag förstår att det är "internal storage", men vad kan en app göra för att synliggöra såna filer för en användare som sen vill komma åt dem?
Citera
2013-12-27, 18:19
Medlem
frellis avatar
Den interna lagringsplatsen du aänder dig utav är inte till för att spara filer som ska kommas åt utifrån appen. Använd istället den externa lagringsplatsen (kan vara SD-kort eller på telefonens eget minne) för det:
http://developer.android.com/guide/topics/data/data-storage.html#filesExternal
Citera
2013-12-28, 07:27
Medlem
Fris avatar
Tackar. Jag blev förvirrad av terminologin. Telefonens inbyggda RAM-minne kallas tydligen för sdcard0 och är "externt". Men de får kalla dem banan och puck om de vill, nu förstår jag i alla fall vad som faktiskt är vad.
Citera
2013-12-28, 12:22
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Tackar. Jag blev förvirrad av terminologin. Telefonens inbyggda RAM-minne kallas tydligen för sdcard0 och är "externt". Men de får kalla dem banan och puck om de vill, nu förstår jag i alla fall vad som faktiskt är vad.
Jag håller med dig, mycket förvirrande namngivning. Men, men, sånt är det! Lycka till nu och det är bara att fråga om du stöter på problem igen (så jäkla sugen på att progga android igen, haha).
Citera
2013-12-28, 13:16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
(så jäkla sugen på att progga android igen, haha).
När man börjat så är det svårt att sluta. Det är när man slutat som det blir svårt att börja. Storhelger är en utmärkt startsträcka för att veckla ut vingarna igen. Nu är ambitionen att fortsätta flaxa på dem resten av året så man kommer nån vart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in