2013-12-27, 03:26
Medlem
Jag brukar köra Opera men har börjat använda Firefox litegrann, och på några sajter beter sig live-sökningen (den som automatiskt uppdaterar resultaten medan man skriver) knasigt. På t.ex. Youtube kan jag börja skriva in en sökning och se på resultaten att jag borde söka annorlunda, så jag håller in backspace för att radera hela sökningen och börja om. Då slutar det med att backspace mass-aktiverar bakåtfunktionen i webbläsaren och jag hamnar på den första sidan i flikens historik

Det är lite som på gamla Nokiamobiler där man inte kan trycka clear två gånger för snabbt för då försvinner hela meddelandet.

Är det här ett problem i Firefox, en generell HTML-bug eller nåt som sajterna har gjort fel?
Citera
2013-12-27, 09:39
Medlem
Povels avatar
Jag får inte detta att hända i någon webbläsare jag testar med (youtube, desktop, Mac).

Om du fortfarande tycks få det, finns det någon ytterligare beskrivning av hur du går tillväga? Exakt vilket sökfält är det (url), OS? Etc.

/p
Citera
2013-12-27, 23:24
Medlem
winINCs avatar
Har haft detta problem tidigare, dock så har jag aldrig brytt mig mycket om vad som orsakar det eller hur man löser det. Går bara fram till sidan jag var på och går vidare med mitt liv :P

Hur som helst så använde jag också FF när detta hände, dock så har jag nästan alltid använt FF så om det beror på FF eller sidan kan jag inte svara på.

Browser: FF (version vet jag inte vilken det var, har dock inte hänt de senaste månaderna)
Kommer inte heller ihåg vilket sökfält det var i, men kan anta Youtubes sökfunktion.
Senast redigerad av winINC 2013-12-27 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in