Jag är ingen wordpress expert men det fanns tidigare en WP clone som hette wordpress MU (multiuser). Tydligen är det nu en del av "main" WP se här: (
http://mu.wordpress.org ).
Det finns med andra ord färdigbyggda verktyg i wordpress som låter dig klona nya bloggar. Om ett sådant system fungerar så är det här ingenting man väljer att bygga från "scratch" i första taget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbotore
Rent tekniskt bygger du det antingen med asp eller php.
Det finns en massa andra språk, python, ruby, java, scala, node.js osv, Vad man ska välja beror framför allt på vad TS kan och var det finns färdiga moduler/bibliotek för syftet.
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
mmtaang
Jag hade tänkt gå på PHP. Tänkte en stor plattform med växande trafik inte med begränsningar från Wordpress. Jag har läst om Wordpress men det känns som att det blir en omväg att modifiera deras teknik om man satsar på ganska många användare i framtiden.
jag gav kanske inget bra svar på den här frågan ovan. jag tror inte att WP kommer att ge några begränsningar alls när det gäller att bygga ut (scale). Det här är ett ämne jag kan ganska bra och med hjälp av aggressive caching, nginx, redis , amazon S3 osv, så kan du enkelt bygga ut så du klarar 10.000 tals användare. Om du behöver mer så kommer du också att behöva ett helt team att ta hand om detta företag och du har då förhoppningsvis pengar att investera. I sådana fall så skulle jag inte bara överge wordpress utan även fundera på att clona allting till exempelvis scala. Normalt så är inte språket du bygger applikationer i flaskhalsen utan databaser osv. När det gäller funktioner som inte redan finns i wordpress så tror jag att de i de flesta fall är möjligt att lösa detta med hjälp av wordpress plugins (egna eller andras). Är det radikala förändringar som behövs så är det inte uteslutet att bygga från scratch med ordentliga test och allt annat konsten kräver men innan du väljer det alternativet så utvärdera wordpress ordentligt.