2013-12-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Va?? Detta är väl det tredje eller fjärde mordet i år i stan?

Oj det är mycket möjligt. Har bara för mig att jag för nått år sedan iaf tänkte att det inte skedde så ofta. Händer i trakterna omkring lite då och då (Malmö inte inräknat)
Citera
2013-12-25, 01:44
Medlem
Svennisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanefane
Hörde två rätt kraftiga smällar tidigare ikväll, brukar normalt inte reagera på sådant men dessa lät annorlunda på något vis och därför så kikade faktiskt ut genom fönstret för att se om det var fyrverkerier vilket det inte lät som. Vilken tid inträffade skottlossningen? De smällarna jag hörde var uppskattningsvis omkring klockan 20-21 på kvällen och jag var då en bit ifrån området. Det har blåst kraftigt ikväll, tänker på hur ljudet färdas/förtydligas i vindriktningen.

Larmet kom tydligen in 22.40. så om inte personen legat där i 1 timme och 40 minuter innan nån upptäckte det så var det inte det du hörde.
Citera
2013-12-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maritbinge
Nu tar du väl ändå i lite? Jag är världens fegis och t.o.m. jag promenerade runt där, även nattetid, innan jag flyttade därifrån i höstas.
å jo, visst gör jag det. Försökte bara säga att det finns en del kulturberikare av de sämre slaget i det området på ett lite mindre fördomsfullt sätt!
Citera
2013-12-25, 01:50
Medlem
Bor på/i första innergården i de röda tegelhusen. Ser ut som det är där dom har spärrat av, ska tyvärr inte förbi lägenheten för än imorgon.
Citera
2013-12-25, 01:53
Medlem
blodpests avatar
Kollar på folkbokföringen över de tre innergårdarna som finns på området då det verkar som han skjutits på en sådan. Det är orimligt många som bor på dessa adresser, är det vanligt förekommande?
Citera
2013-12-25, 01:59
Medlem
blodpests avatar
Är alla lägenheter på första innergården ettor? Finns nämligen en där med 7 stycken skrivna. Vet inte om jag gör någon nytta men tänker att det är något som kanske sticker ut om någon skjutits på gården. Kan omöjligt röra sig om att man glömt ändra folkbokföringen, alla verkar vara släkt.
Citera
2013-12-25, 01:59
Medlem
Masterkrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpest
Kollar på folkbokföringen över de tre innergårdarna som finns på området då det verkar som han skjutits på en sådan. Det är orimligt många som bor på dessa adresser, är det vanligt förekommande?

Massor med småhus i två våningar, ofta med 1-3 personer som delar lägenhet, utbytesstudenter, folk som är skrivna tillfälligt etc etc som är vanligt med studentområden = många skrivna.
Citera
2013-12-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpest

På innergården jag bor i dvs. Kämnärs 10, 16, 30 skulle jag tro att det är ca 34 lägenheter.
Citera
2013-12-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkrabban
Massor med småhus i två våningar, ofta med 1-3 personer som delar lägenhet, utbytesstudenter, folk som är skrivna tillfälligt etc etc som är vanligt med studentområden = många skrivna.

De röda tegelettorna har jämna nummer mellan 10-34, och varje nummer har tillhörande lägenhet med bokstav A-N typ, så ja, väldigt många boende per nummer.
Citera
2013-12-25, 03:30
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Alla boendes på Kämnärsvägen är studenter och medlemmar i AF Bostäder. I övrigt är det ett lugnt område med mestadels teknologer.

En sanning med modifikation - det bor en hel del personer där som tagit boendet för att det är relativt kort kö för att få en lägenhet (relativt kommunala bostadsbolaget LKF, AFB är dessutom rätt slöa med att kolla upp att man verkligen studerar, går att komma undan flera år innan folk slängs ut) och av dessa så är det faktiskt en hel del suspekta personer. Sen ligger som sagt ett stort "ghetto" (inte Rosengård eller Tensta direkt, men ändå) och där har varit en hel skjutningar och annat "tjafs" genom åren. Rimligen är huvuddelen av de etniskt svenska studenterna inte i sina lägenheter ikväll + då att de flesta är LTH:are
Citera
2013-12-25, 03:55
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasisten
Väldigt många utbytesstudenter bor där.

Det var minsann ålderstigna utbytesstudenter som bor där!

Om du söker på yngre personer på den gatan får du upp nästan bara upp helsvenska namn.
Citera
2013-12-25, 04:23
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det var minsann ålderstigna utbytesstudenter som bor där!

Om du söker på yngre personer på den gatan får du upp nästan bara upp helsvenska namn.

Precis, där bor en hel del utländska personer som bosatt sig där p.g.a relativt korta köer, 50 o 40+:are är knappast studenter "på riktigt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in