2013-12-25, 20:59
Medlem
apelsinloks avatar
Det kommer att drabba både svenskar och invandrare om invandringen fortgår oreglerat. Välfärden kommer nedmonteras mer, och ett klass-samhället utan dess like kommer att utvecklas.
Citera
2013-12-25, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har inga förväntningar, jag röstar inte på SD. Tråden handlar om att du stör dig på att andra människor har förväntningar på SD. Berätta nu för mig varför du inte har startat trådar om de andra minoritetspartiernas sympatisörer och deras förväntningar, för det är ju vad hela diskussionen handlar om.
Därför att de andra minoritetspartierna är i någon slags koalition.
Citera
2013-12-26, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinlok
Det kommer att drabba både svenskar och invandrare om invandringen fortgår oreglerat. Välfärden kommer nedmonteras mer, och ett klass-samhället utan dess like kommer att utvecklas.
Invandringen är redan reglerad, oavsett om det är kommunister som styr eller feminister. SD gör bara en höna av en fjäder.
Citera
2013-12-26, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Invandringen är redan reglerad, oavsett om det är kommunister som styr eller feminister. SD gör bara en höna av en fjäder.

Jag skulle snarare säga att du gör en fjäder av en höna. Du menar att de 1000 000+ invandrare som har kommit hit sen 2000 har ingen eller liten påverkan på samhället eller de resurser som de få produktiva löntagarna inbringar i form av skatt? Jag tror att du är en ung historielös spoling som är formad av nån jävla mcdonaldskultur. Du är en spelbricka.
Citera
2013-12-26, 03:43
Bannlyst
Inte ens inbördeskrig kommer få politikerna att få stopp på invandringen.
Citera
2013-12-26, 16:10
Medlem
apelsinloks avatar
Citat:

Du får gärna leva kvar i din indoktrinerade bubbla, och tro på att dagens invandring är manna från himmlen, precis som överheten vill att du ska tro. Sanningen är dock att invandringen är en enorm (e n o r m) förlustaffär för Sverige och pengar tas från samtliga områden och skyfflas över till detta svarta hål. Det värsta är att trots alla varningstecken så väljer media och samtliga etablerade partier (utom SD) att trycka ner gaspedalen för ytterligare utomeuropeisk invandring. När stenväggen en dag uppenbarar sig så kommer kraschen bli mycket hård för alla dumnaiva jävlar.
Citera
2013-12-26, 16:29
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinlok
Du får gärna leva kvar i din indoktrinerade bubbla, och tro på att dagens invandring är manna från himmlen, precis som överheten vill att du ska tro. Sanningen är dock att invandringen är en enorm (e n o r m) förlustaffär för Sverige och pengar tas från samtliga områden och skyfflas över till detta svarta hål. Det värsta är att trots alla varningstecken så väljer media och samtliga etablerade partier (utom SD) att trycka ner gaspedalen för ytterligare utomeuropeisk invandring. När stenväggen en dag uppenbarar sig så kommer kraschen bli mycket hård för alla dumnaiva jävlar.

Sverige får ju nu pengar från EU för att klara av invandringen vilket även bevisar hur EU är en globalistisk kontruktion. Det sunda hade varit om EU inte gav pengar till Sverige för detta ändamål och gav anmärkelser till Sverige om att de måste ha en invandring som landet klarar av.
Citera
2013-12-26, 16:38
Medlem
Det fina med en representativ demokrati är att riksdagsledamöterna ska representera folkets åsikter. Om en minoritet av väljarna väljer att rösta för en minskad invandring så ska den minoriteten representeras så länge de når minst 4%, oavsett om de får igenom sina motioner eller inte.
Om 94% vill fortsätta med befintlig nivå av invandringen så är det klart att vi ska fortsätta med det, det är vad de andra sju partierna har gått till val på och vad folket har röstat för. Oavsett vad de sju partiernas väljare tycker om just invandringsfrågan så har de röstat på partier med åsikten att invandringen till Sverige ska fortsätta vara som den är eller ökas, då får väljarna ta konsekvenserna av det.

Om Sd fortsätter med sin vågmästarroll och ett regeringsalternativ i minoritet ska stödjas stabilt av en majoritet i riksdagen så måste det regeringsalternativet släppa igenom sitt samarbetspartis kärnfrågor, likt S gjorde med Mp (läs mackdöden som några procent av folket röstade för).
Citera
2013-12-26, 16:39
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Haha, det är så roligt och se alla skrivbordsnazister spendera dagarna här på flashback och skriva "WOOOW SD 14 % i opinionsundersökningar yeees".
Ni måste förstå att det krävs att SD hamnar i egen majoritet för att sänka invandringen, för om ni så är 49 % så kommer resterande partier att gå emot er. Vad fan är det ni anser att ni vunnit?

"Hej jag heter Jimmie Åkesson och jag runkar åt att vi är i vågmästarroll" ja men grattis, ingen har frågat och det kommer inte att sänka invandringen

Sluta vara så jävla glada. Så skönt att SD ännu en gång inte kommer att lyckas påverka efter valet 2014, för då har Sverige fyra år till på att ta in invandrare som tre år efter kan rösta som svenska medborgare på andra partier än nasist-SD.

Som diskussionsunderlag: Varför är ni så glada över SD:s små framgångar när det inte kommer att påverka nämnvärt?

Men även så att jag inte förstår varför aftonbladet är så skraja över SD:s framgångar. De kan ta sina 14 % och köra upp den i sina rövhål för det hjälper inte ett skit. Jag är glad att M-MP sammarbetade och hjälpte somalier komma hit och satte stopp för SD:s planer. Där har vi riktig svensk sammarbete, vi skiter i SD hör ni?

De flesta förstår att SD inte kommer att få majoritet och förmodligen inte kunna påverka massinvandringen nämnvärt, men det är inte heller poängen. Poängen är att övriga politiker hatar över allt annat att förlora röster. Blankröster ger inte samma effekt som röster på SD. Sjuklövern blir skitnödiga över att ett "nazistiskt" parti får röster. Deras rädsla kan man spela på, därför bör fler rösta på SD.
Citera
2013-12-26, 17:23
Medlem
SD kommer nog aldrig att få majoritet, men förr eller senare kommer bli så stora att dom kommer att tvinga fram en debatt om invandringen och dess kostnader, något som är tabu just nu.

Redan nu flaggar Anders Borg för höjda skatter pga ökade flyktingströmmar och frågan är hur mycket Svenskarna är beredda att betala för detta och dessutom få mindre i pension.

Media har ju hållt principen att alla som vill minska invandringen är rasister så dom har målat in sig i ett hörn och kan inte komma därifrån.

En anna grej jag tänkte på är ju att en mamma får 23000kr skattefritt varje månad och tv reklamen säger att 7kr räddar ett barn per dag i fattiga länder. Varför är det så viktigt att ta hit en bråkdel till en stor kostnad när man istället kan hjälpa så många på plats till en liten kostnad.

Utbildade människor från tex kina har jättesvårt att få stanna i Sverige även om dom har fått jobb, logiken är knasig då dessa kan jobba och tillföra skattpengar direkt.
Citera
2013-12-26, 17:36
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
De flesta förstår att SD inte kommer att få majoritet och förmodligen inte kunna påverka massinvandringen nämnvärt, men det är inte heller poängen. Poängen är att övriga politiker hatar över allt annat att förlora röster. Blankröster ger inte samma effekt som röster på SD. Sjuklövern blir skitnödiga över att ett "nazistiskt" parti får röster. Deras rädsla kan man spela på, därför bör fler rösta på SD.
Det som kan hända om SD blir så stort som SD's anhängare tror är att vi får en regering
liknande den i Österrike d.v.s. s&m regerar ihop.
Citera
2013-12-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Blankröster ger inte samma effekt som röster på SD.
En blank röst räknas som en ogiltig röst, d v s ger samma påverkan som om man inte röstat alls. En blankröst är detsamma som stanna hemma och gäsa i soffan. Vad man än sympatiserar med eller inte sympatiserar med ska man ALDRIG RÖSTA BLANKT.

Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Det som kan hända om SD blir så stort som SD's anhängare tror är att vi får en regering liknande den i Österrike d.v.s. s&m regerar ihop.
Den möjligheten har man redan idag. Sedan kan man ju undra hur den svenska väljarkåren skulle reagera på en stor koalition liknande den i Tyskland, där sossarna (SPD) regerar tillsammans med kristdemokraterna (CDU). (Österrike har jag inte riktigt koll på.) När det gäller Sverige har jag svårt att tänka mig en koalition mellan det "gamla" och det "nya" arbetarpartiet, helt beroende på alla gamla lik de har i garderoben.

Men om nu olyckan skulle vara framme ...

Fråga #1: Vilket arschle av de två ska bli statsminister, Reinfeldt eller Lövfen?
Fråga #2: Vilken röv ska LO slicka, Reinfeldts eller Lövfens?
Fråga #3: Vem ska ta på sig skulden när allt gått åt helvete, Reinfeldt eller Lövfen?
Fråga #4: ..........
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-26 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in