2013-12-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tja, varit uppe i nåt dygn nu. Men snart är det jul och jag hoppas att tomten kommer med sömn. Eller var det nåt annat sagoväsende som gjorde det.

Kul att det löste sig.

Men, nu kan du ju knåpa ihop den till en oneliner som får professorer att klia sig i skallen.

1.0/4 skulle ha fungerat. Du dividerade 2 integers.
men blir inte 1.0 en double? double och decimal funkar väl inte?
Jag är i thailand över jul så hit lär väl inga sagoväsen hitta
btw, jobbar du typ på flashback? du verkar finnas här hela tiden din lilla bot tack så mkt för hjälpen iaf.
Citera
2013-12-23, 11:59
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRaj2
men blir inte 1.0 en double? double och decimal funkar väl inte?
Jag är i thailand över jul så hit lär väl inga sagoväsen hitta
btw, jobbar du typ på flashback? du verkar finnas här hela tiden din lilla bot tack så mkt för hjälpen iaf.

Tja, jag drar till Thailand den 15/1 och återvänder den 15/4 så då blir det kanske mindre postande.

Men kalla mig bot när jag försöker pusha dig är ju nästan inte snällt. Testa med 1.0/4 jämfört med 1/4... Kompilatorn konverterar om talen så att dom passar ihop och vips så räknar den rätt. Men 1/4 är 0 om det är heltal.

Jag kan ju ha fel, jag har ofta fel. Jag är faktiskt jäkligt bra på att ha fel.
Citera
2013-12-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tja, jag drar till Thailand den 15/1 och återvänder den 15/4 så då blir det kanske mindre postande.

Men kalla mig bot när jag försöker pusha dig är ju nästan inte snällt. Testa med 1.0/4 jämfört med 1/4... Kompilatorn konverterar om talen så att dom passar ihop och vips så räknar den rätt. Men 1/4 är 0 om det är heltal.

Jag kan ju ha fel, jag har ofta fel. Jag är faktiskt jäkligt bra på att ha fel.
Jag menar bara att hjälper folk på flashback otroligt mycket, tro inte att jag inte uppskattar din hjälp, för det gör jag verkligen!
Kul att du åker till Thailand, var i thailand ska du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in