Citat:
Ursprungligen postat av
Hungaro
Nu verkar AKP försöka rentvå sig från korruptionskrisen genom en klassisk undanmanöver, det är en komplott! Den politiska krisen har hittills kostat Turkiet 650 miljarder svenska kronor, enligt premiärministern Bülent Arinç.
De försöker att få folk att tro att de är de som är offren och utsatta. Det har gjort en komplott om dem för att de har blivit avslöjade för korruption, bara några månader kvar till valet. De anser att det är fel av polisen att göra dessa avslöjanden och utredningar. Vad fan är detta för logik ?!!
De har också avskedat massa poliskommissarien som utrerad korruptionen, de avskedar tjänstemän som gör sitt jobb.
Detta är fan tillräckligt bevis på att Turkiet inte är en bra kandidatland till Europeiska unionen!
Det har också avslöjats att AKP använder sig av fotomontaj i massmedian för att försöker även lura folk så att det ser ut som om han har brett stöd bland folken.
http://gundem.milliyet.com.tr/aa-dan-fotomontaj-iddiasina-suc/gundem/detay/1815666/default.htm
Såsom
Regulus säger tror jag också personligen tror jag att Erdogan, partiledare för AKP har också ingått i någon korruption, snart är det hans tur att bli avslöjad. Det vore omöjligt att Erdogan skulle låta de andra göra korruption och han inte själv skulle göra det.
Jag läste någonstans att en poliskommissarie som blev intervjuat, han sa att det är bara 10% av de som har avslöjat hittills, det finns mycket mer kvar att avslöja.