2013-12-19, 22:44
Medlem
Rockasigs avatar
Hi

Hur ska man gå till väga för att bli en framgångsrik politiker? Jag är skrämmande intresserad men känns som att jag inte kommer så långt på det för att jag saknar politisk bakgrund i familjen.
Citera
2013-12-19, 22:51
Medlem
idag verkar som om det räcker med att vara väldigt aktiv, det verkar inte som om du behöver vara spec bra.
Citera
2013-12-19, 22:54
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
idag verkar som om det räcker med att vara väldigt aktiv, det verkar inte som om du behöver vara spec bra.

Menar man inte bra med aktiv? Det är va jag trodde.
Citera
2013-12-19, 23:41
Bannlyst
alltså om man går med i ett partis ungdomsgrupp (vilket brukar vara till ålder 25) och är jätteaktiv kan man ju få en bra position i det riktiga partiet sedan, men det gäller som vanligt med all politik att vara aktiv som in i helvete, jag känner en som var med i KDU och är nu med i kommunfullmäktige någonstans. Politiker tjänar ju förjävligt bra för den delen också, Du har nog lättast att tjäna pengar i ett parti som SD eftersom dom verkar behöva bra folk nu. Jimmie åkesson tjänar runt 90k tror ja och kan har väl varit partiledare sedan 2005, men till en början då tjänade han nog inte alls så mycket. Ekroth och dom där tjänar nog en hel del dom med. Eller så kan då satsa på centern dom verkar också behöva politiker, eller varför inte Feministiskt initiativ (där behöver ju dom alltid män). eller kanske piraraterna, finns massor av sätt.
Citera
2013-12-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Hi

Hur ska man gå till väga för att bli en framgångsrik politiker? Jag är skrämmande intresserad men känns som att jag inte kommer så långt på det för att jag saknar politisk bakgrund i familjen.

Gör som alla politiska idioter. Spänn en dynamexbomb runt bröstet, rusa in i riksdagshuset, jag har svårt att se en större framgång än så?
Senast redigerad av femlitersbongen 2013-12-19 kl. 23:57.
Citera
2013-12-20, 20:50
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
alltså om man går med i ett partis ungdomsgrupp (vilket brukar vara till ålder 25) och är jätteaktiv kan man ju få en bra position i det riktiga partiet sedan, men det gäller som vanligt med all politik att vara aktiv som in i helvete, jag känner en som var med i KDU och är nu med i kommunfullmäktige någonstans. Politiker tjänar ju förjävligt bra för den delen också, Du har nog lättast att tjäna pengar i ett parti som SD eftersom dom verkar behöva bra folk nu. Jimmie åkesson tjänar runt 90k tror ja och kan har väl varit partiledare sedan 2005, men till en början då tjänade han nog inte alls så mycket. Ekroth och dom där tjänar nog en hel del dom med. Eller så kan då satsa på centern dom verkar också behöva politiker, eller varför inte Feministiskt initiativ (där behöver ju dom alltid män). eller kanske piraraterna, finns massor av sätt.

Jag vill inte tjäna pengar, politik intresserar mig helt enkelt. Du intresserar dig endast för ekonomiperspektivet som är det sista jag tänker på som blivande politiker, de partierna du räknar upp intresserar mig inte. Det är PP som jag blivit mer och mer intresserad utav den senaste tiden. Fler generella tips för att lyckas som politiker?

Citat:
Ursprungligen postat av femlitersbongen
Gör som alla politiska idioter. Spänn en dynamexbomb runt bröstet, rusa in i riksdagshuset, jag har svårt att se en större framgång än så?

När de är såna idioter, är de i stort behov av nån som jag eller hur?
Citera
2013-12-20, 22:40
Medlem
Z.Z.s avatar
Gå på möten och visa att du är intresserad/engagerad. Om du är bra på att skriva kan du skriva debattartiklar.
Citera
2013-12-21, 23:03
Medlem
Traditions avatar
Gå med i ett ungdomsförbund, så tidigt som möjligt. Var med på kampanjer, utbildningar, möten, osv. Eller så gör du något vettigt av ditt liv istället, det skulle jag rekommendera. En politiker skapar inget av värde, politikern omfördelar bara och slösar bort det andra har skapat.
Citera
2013-12-22, 08:10
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Det är PP som jag blivit mer och mer intresserad utav den senaste tiden. Fler generella tips för att lyckas som politiker?

Vill du bli politiskt aktiv så är det bara att höra av sig till PP och ligga på dem lite med att du minsann vill göra massa grejer.

Vill du däremot bli politiker så kan du glömma Piratpartiet då de inte blir invalda nånstans.
Citera
2013-12-23, 03:12
Medlem
Citat:
Menar man inte bra med aktiv? Det är va jag trodde.
att vara en aktiv politiker betyder inte att man är en bra politiker, TS frågade hur man blev en framgångsrik politiker, det beror på hur man tolkar framgångsrik,men jag svarade på hur man lyckas bli en politiker med en högre position, och det var nog det TS var ute efter. visst att vara aktiv är en bra aspekt, men det krävs så mycket mer för att bli en bra politiker. För att bli politiker räcker det med att man är enormt aktiv och även vältalig.

Ni behöver inte hålla med om hans åsikter, ni får till och med hata hans åsikter och han som person för den delen men en bra poltiker är jimmie åkesson. Finns ingen annan politiker som med sådant lugn kan sitta och bli påhoppad av tre andra politiker men ändå sakligt svara på varje persons fråga utan att fly undan med att ställa en motfråga.

Jimmie åkesson är enormt vältalig, svarar på alla frågor sakligt och med fakta, han är oerhört påläst om partiets alla frågor och har källor på nästan alla uttalanden,han är allmänbildad,aktiv, och har ett lugn av en helt annan värld.
Senast redigerad av Tamii 2013-12-23 kl. 03:16.
Citera
2013-12-23, 09:09
Medlem
Rick-Falkvinges avatar
Citat:
Hi

Det är i stort sett ingen i Piratpartiet som har familjebakgrund som politiker. Snarare kommer alla från andra håll och engagerar sig för att de med sådan bakgrund helt har missat vad som händer i samhället.

Rick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in