2013-12-19, 22:03
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolixe
om jag vill ha det i dagar iställer för millisekunder? försöker tänka själv men är nog för sent på kvällen nu

Nej, du kan inte visa ett datum i antal dagar. Det är antingen som du skrivit, eller i antal millisekunder sedan första januari 1970 (också känt som UNIX-tid eller JavaScript-tid).
Citera
2013-12-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Nej, du kan inte visa ett datum i antal dagar. Det är antingen som du skrivit, eller i antal millisekunder sedan första januari 1970 (också känt som UNIX-tid eller JavaScript-tid).

Okej, ja börjar komma någon vart, känner att det hade inte skadat om jag hade kunnat lite mer om javascript. Någon som har en bra ide hur jag kan använda en array. Jag har just nu en array med daturm som är viktiga för oss, men kommer inte riktigt på Hur jag kan använda den.
Citera
2013-12-19, 23:01
Medlem
Citat:
Okej, ja börjar komma någon vart, känner att det hade inte skadat om jag hade kunnat lite mer om javascript. Någon som har en bra ide hur jag kan använda en array. Jag har just nu en array med daturm som är viktiga för oss, men kommer inte riktigt på Hur jag kan använda den.
Funktionen join finns ju att använda på arrays. Men om du gör ett objekt (typ nästan samma sak, fast du kan namnge varje sak och göra lite mer) så har du fler funktioner med användbara namn. Typ:
freeze
isExtensible
isSealed
seal
isPrototypeOf
valueOf

Sedan så kan du ge ett objekt egna funktioner också.

En array kan man skapa såhär:
Kod:
var dates = [1,2,3];

En sak i en array hämtar du såhär:
Kod:
alert(dates[1]) // Plocka ut siffran 2

Ett objekt kan man skapa såhär:
Kod:
var dates = {first : 1, second: 2, third: 3};

En sak i ett objekt hämtar du såhär:
Kod:
alert(dates.second) // Plocka ut siffran 2
Eller såhär:
Kod:
alert(dates['second']) // Plocka ut siffran 2
Senast redigerad av 3. 2013-12-19 kl. 23:08.
Citera
2013-12-19, 23:49
Medlem
Har kommit fram till detta hitils, har tagit bort datum och lite andra saker. Men ser koden ok ut? eller är det något stort fel någonstanns?

http://img819.imageshack.us/img819/9423/vtxo.jpg
Citera
2013-12-20, 08:58
Medlem
Povels avatar
Citat:
Har kommit fram till detta hitils, har tagit bort datum och lite andra saker. Men ser koden ok ut? eller är det något stort fel någonstanns?

http://img819.imageshack.us/img819/9423/vtxo.jpg

Söta ord och syntax-highlighting, men det är ju grovt ogiltig javascript tyvärr.

Var det inte meningen att det skulle liksom vara ett körbart program ändå? Just nu påminner det om när någon försökt visa hur de tycker att ett stycke musik på ett notoapper ser ut.
Dessutom förstår jag inte riktigt semantiken i vissa delar (men nu är det ju knappast mig det riktar sig till heller).

/p
Citera
2013-12-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povel
Söta ord och syntax-highlighting, men det är ju grovt ogiltig javascript tyvärr.

Var det inte meningen att det skulle liksom vara ett körbart program ändå? Just nu påminner det om när någon försökt visa hur de tycker att ett stycke musik på ett notoapper ser ut.
Dessutom förstår jag inte riktigt semantiken i vissa delar (men nu är det ju knappast mig det riktar sig till heller).

/p

Meningen är väl nu att skriva något gulligt på ett hyfsat rätt sätt. Eftersom jag inte kan mycket alls om javascript så tror jag detta sättet blir lite bättre på. Sen så blir det kanske gulligare också om det är något fel i som hon ser
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in