Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
39,57%
129 röster
Paul McCartney
37,42%
122 röster
George Harrison
15,34%
50 röster
Ringo Starr
7,67%
25 röster
2008-12-09, 11:25
Medlem
rubber soul är jävligt dylan.
Citera
2008-12-09, 11:31
Medlem
Även om dom har influerat en del av dagens musik, så är Beatles fortfarande överskattade.
Citera
2008-12-09, 15:01
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Även om dom har influerat en del av dagens musik, så är Beatles fortfarande överskattade.
Ok. Du säger att det är så, och då är det antagligen så. Tack!
Citera
2008-12-09, 15:20
Medlem
Casabas avatar
De allra flesta och största banden som skapats efter beatles och som finns omkring nu för tiden anger på ett eller annat sätt beatles som inflytande till deras musik, förstår då inte hur man kan kalla beatles överskattat.
Citera
2008-12-09, 16:34
Medlem
elevators avatar
Jag har haft liknande diskussioner med folk angående om The Beatles skulle vara överskattade i många år. Jag skulle säga att i cirka 9 fall av 10 så har de som anser att bandet är överskattat enbart hört hitlåtar från 1963-1965, samt Let it Be och några dängor till. Jag anser att man inte på något sätt kan inse bredden rent musikaliskt om man inte har en egen bild av det. Jag blir fortfarande helt exalterad när jag tänker på utvecklingen, det är för tusan bara 2 år mellan säg, I should have known better och Tomorrow never knows. Det är en svindlande tanke.
Citera
2008-12-09, 17:48
Bannlyst
Är inget jättefan av Beatles, dock kan jag medge att många av deras sånger är riktigt bra. Deras tidigare verk (då de fortfarande såg ut som propra gossar) är rätt trevliga att lyssna på. "Let it be" är också en riktigt vacker sång.
När vi dock kommer till deras mer LSD-dimmainspirerade sånger så tappar jag allt intresse för dem. "I am the walrus" och "Lucy in the sky with diamonds" är riktigt dåliga enligt mig.
Citera
2008-12-09, 19:43
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Är inget jättefan av Beatles, dock kan jag medge att många av deras sånger är riktigt bra. Deras tidigare verk (då de fortfarande såg ut som propra gossar) är rätt trevliga att lyssna på. "Let it be" är också en riktigt vacker sång.
När vi dock kommer till deras mer LSD-dimmainspirerade sånger så tappar jag allt intresse för dem. "I am the walrus" och "Lucy in the sky with diamonds" är riktigt dåliga enligt mig.

dåliga, på vilket sätt?
Citera
2008-12-14, 01:01
Medlem
Pepsthecats avatar
I am the walrus och Lucy in the sky är båda HELT JÄÄVLA SUVERÄNA!...

Det är ju inget snack om att beatles är världens bästa band...eller det kommer alltid att finnas personer som är skeptiska till det...så då är det lättare om jag säger att de är det som har inspirerat flest band världen om...

Led Zeppelin, Black Sabbath, King Crimson, Jimi Hendrix, Johnny Cash, Oasis, blur, nirvana, kyuss, coldplay, rage against the machine och osv....alla har inspirerats av beatles...
Citera
2008-12-14, 01:14
Medlem
Quorthons avatar
En del verkar tro att musiken hade totalstagnerat utan Beatles och att vi har Beatles att tacka för exakt ALLT! Så är givetvis inte fallet.

Tittar man på vad som är populärt idag frestas jag att tro att vi klarat oss bättre utan dem. Sådant är såklart onödigt att spekulera i och jag nöjer mig med att säga att deras musik inte är något vidare.
Citera
2008-12-14, 01:15
Medlem
felstavadds avatar
The Beatles; -Musikaliskt, fullständigt ointressant, precis som Bob Dylan.
Senast redigerad av felstavadd 2008-12-14 kl. 01:18.
Citera
2008-12-14, 01:39
Medlem
hiphopnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
The Beatles; -Musikaliskt, fullständigt ointressant, precis som Bob Dylan.
Självklart är det så.
Citera
2008-12-14, 02:04
Medlem
Oakenshields avatar
Själv lyssnar jag aldrig på Beatles.

Lennon i synnerhet står mig upp i halsen och allt evinnerligt tjat om hans storhet. Enough already!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in