2014-08-18, 12:26
Medlem
Amstermans avatar
Den officiella lagen om THC halter är 15%. Men i praktiken så är det slaget redan förlorat.

Eftersom cannabisen kommer (oftast) från kriminella odlare som överstiger lagen om max 5 plantor, så utelämnar ju inte coffeeshops sina odlare = ingen mer cannabis till shoppen = inga kunder = konkurs.

Sen så är ju växter precis som oss människor, unika med olika kemiska halter.

Sen kan ni ju tänka de fruktansvärt onödiga jobbet att gå igenom ALL cannabis i Amsterdam. Man fyller på sina strain förråd dagligen eller varannan dag här. Sen tänk att varje shop har 10-15 strains.

Dom skulle behöva gå igenom 1100-1650 olika cannabis strains var tredje dag.

Sen har vi ju ice-o-lators, pure THC. Inte röker jag 1g iceolator som 1g jack herrer, skulle dö efter 0.5.
2014-08-25, 22:45
Medlem
Hej! Åker till Amsterdam inom kort och jag undrar om det finns någon typ av nöjespark eller liknande som man kan besöka? Letar även efter ett badhus eller så.

Tack på förhand, må väl pojkar.
2014-08-26, 01:06
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
Hej! Åker till Amsterdam inom kort och jag undrar om det finns någon typ av nöjespark eller liknande som man kan besöka? Letar även efter ett badhus eller så.

Tack på förhand, må väl pojkar.
Nöjespark vet jag inte men kan tipsa om ett ställe dit du kan gå för att basta, bada i kall pool och relaxa. Sauna Deco heter stället och rekommenderas! Kolla länken:

http://saunadeco.nl/?lang=en
2014-08-26, 17:51
Medlem
CharlieDaGamas avatar
Själv drar jag ner om en vecka med bruden! Ska bli sjukt kul o uppleva Amsterdam för första gången.

För att vara på den säkra sidan, angående leg, funkar alltså inte svenskt körkort? Det är pass som gäller då alltså? Blir mest röka, hur hårda är coffeshopsen på leg?

Jag har bokat ett hotel som heter Volkshotel, någon som har erfarenhet från detta?

http://www.budgetplaces.com/amsterdam-hotel-35756-volkshotel-amsterdam.html

Tackar på förhand för tips och svar!
2014-08-26, 22:17
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieDaGama
Själv drar jag ner om en vecka med bruden! Ska bli sjukt kul o uppleva Amsterdam för första gången.

För att vara på den säkra sidan, angående leg, funkar alltså inte svenskt körkort? Det är pass som gäller då alltså? Blir mest röka, hur hårda är coffeshopsen på leg?

Jag har bokat ett hotel som heter Volkshotel, någon som har erfarenhet från detta?

http://www.budgetplaces.com/amsterdam-hotel-35756-volkshotel-amsterdam.html

Tackar på förhand för tips och svar!

Körkort - Accepteras hos vissa
BankID - Accepteras hos vissa
Pass - Accepteras av alla

Beror också på hur gammal en person ser ut. Vet på vissa ställen kollar man leg hos personer som ser yngre ut än 30 medans andra kollar alla under 60 (gubbe o gumma)
2014-08-27, 11:48
Medlem
glutaminsyras avatar
Jag åker ner med flyg den 1/9, hem 8/9. bor på Cordial Hotel Dam Square.

Någon som vill ses där nere? Jag åker nämligen själv.

Är det någon som har tips på vad jag kan fördriva min tid med? Förutom kanske lite röka.
2014-08-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glutaminsyra
Jag åker ner med flyg den 1/9, hem 8/9. bor på Cordial Hotel Dam Square.

Någon som vill ses där nere? Jag åker nämligen själv.

Är det någon som har tips på vad jag kan fördriva min tid med? Förutom kanske lite röka.
Kan hända att jag åker ner samtidigt med några polare. Så kan ju höras och ta en holk isånnafall.

Vad gick allt på med resa + hotell för din del?
Jag har nämligen funderat på att åka tåg! Någon som vet hur det funkar/priser/byten och vilket företag man ska höra av sig till?
2014-08-28, 01:35
Medlem
Zillo91s avatar
Var hittar man tryfflar/svampar och vad kostar de?
Hur länge har coffeeshopsen öppet?
Jag kommer komma till schipol runt 9 tiden och undrar typ
hur läget ser ut då.
Hur är det att ta buss ifrån flygplatsen till amsterdam?
2014-08-28, 01:43
Medlem
Zillo91s avatar
Även om någon har tips på billiga rum som ligger relativt centralt.
2014-08-28, 10:09
Medlem
glutaminsyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Progrmor
Kan hända att jag åker ner samtidigt med några polare. Så kan ju höras och ta en holk isånnafall.

Vad gick allt på med resa + hotell för din del?
Jag har nämligen funderat på att åka tåg! Någon som vet hur det funkar/priser/byten och vilket företag man ska höra av sig till?
Vore trevligt! Jag betalar 9000kr för hotellet och 2000kr för flyget. Ingen erfarenhet av att åka tåg.
2014-08-28, 15:25
Medlem
Man får visst röka cigg på vissa coffeshops
2014-08-29, 02:38
Medlem
Vad säger coffeshopsen om att röka blunts? Då tobak inte är ok tänkte jag mest på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in