Citat:
Nej. Att folk visste att det var hög sannolikhet för konfrontation är inte detsamma som att man planerade att gå till attack.
Citat:
Nej, jag vet att det brukar bäras glasflaskor på aktioner som slutar fredligt också. Att folk köper glasflaskor är inte ett bevis för att man planerat att gå till attack. Sluta ljug.
Citat:
Precis. Det finns inga bevis för att det var en planerad attack.
Citat:
Som sagt var: Sluta ljug. Artikeln kritiserar den nationella rörelsen för ökad pacifism, inte Motståndsrörelsen.Förövrigt trodde jag SMR skulle vara nöjda med attacken eftersom det sållar betet från agnet. Ni vill dra till er våldsromantiker. Klas Lund har dessutom varit negativ till att SMR intagit en mer pacifistisk riktning. (Källa: https://www.nordfront.se/klas-lund-jag-angrar-ingenting.smr).
Citat:
Nu är du en oärlig skit och ljuger igen. Jag har gång på gång sagt att rödingarna började kasta saker. Även i inlägget du hänvisar till skriver jag att "antirasister började bråka", men du har lyft ut ett otydligt citat ur sitt sammanhang:Dessutom har du själv sagt att "till en början stod det nervösa rödingar som tvekade om de skulle springa eller slåss och att ni drev dom tillbaka och tog deras fanor ifrån dom." (Källan: inlägg 2757 i den här tråden). Det var alltså inte bara en medveten attack utan även initierad av er.
Citat:
(FB) 2013-12-15: Konfrontation med extremvänstern i Kärrtorp!
Att barn skriker när massa antirasister började bråka är inget bevis för att barn gjorde illa sig. De nationella drog igång ett flyglarm när de var säkert 300 meter från torget och alla barn hade dragit sig undan, kvar i fronten stod nervösa rödingar som funderade på om de skulle slåss eller springa - till en början tvekade dem och blev drivna tillbaka över torget samtidigt som nationella plockade fanor ur händerna på dem, därefter samlade sig polisen och gick emellan och pepparsprayade flera av de nationella aktivisterna och framryckningen kom av sig och vänsterpöbeln hann samla sig och kunde tillsammans med polisen börja trycka tillbaka de nationella ut från torget.
Förövrigt säger citatet INTE att Motståndsrörelsen gick till attack eller började kasta saker, citatet säger att rödingarna tvekade och övervägde att fly eller slåss. Vissa rödingar valde att börja kasta saker och så startade våldsamheterna.
Nästan så jag borde skita i det nu och bara skicka det till folk som lovar att inte göra det tillgängligt för dig, men det kommer nog upp på söndag.