2014-03-08, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av friinvandring
Skojjar du? Flera av medlemmarna i smr är dömda för våldsbrott. JA, de är farliga. Jag kan dra upp deras register men det orkar jag fan inte då det redan postats här och i smr tråden. Hagberg ska dessutom upp i rätten igen för misshandel, så de kommer nog dröja ett bra jävla tag innan han kan ta sin bira ute i naturen som om han är någon pacifist. Smr drar sig inte för att använda våld för att få sin vilja igenom, det är känt (om man har någon som helst koll) att dessa grabbar står för att använda våld mot sina motståndare. Säpo rankar dem som ett stort hot mot staten, rätt så. Både vänstern och smr använder gärna våld mot människor som avskyr dem. Något som speciellt smr säger är "självförsvar". Smr försöker även lura alla att de aldrig torskat en konfrontation med meningsmotståndare. Well, då är väll kärrtorp den första då!

Vilket steg framåt att förlora ett slagsmål på gatan.

Hot mot staten... Nej SÄPO är väl ganska tydliga med att ingen av dessa organisationer utgör något direkt hot mot statsskicket. Däremot så klassas de som farliga för enskilda personer och då främst mot varandra. Hagberg skulle jag kunna tänka mig klassas som en av de mer intressanta att ha koll på, dels pga sitt gedigna brottsregister men även pga sin extrema övertygelse till en våldsbejakande organisation. Inte för att vara elak nu men det skulle vara intressant med en mindre sinnesundersökning av honom. Det är inte helt osannolikt att han har en släng av Asperger.
Citera
2014-03-08, 22:02
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hot mot staten... Nej SÄPO är väl ganska tydliga med att ingen av dessa organisationer utgör något direkt hot mot statsskicket. Däremot så klassas de som farliga för enskilda personer och då främst mot varandra. Hagberg skulle jag kunna tänka mig klassas som en av de mer intressanta att ha koll på, dels pga sitt gedigna brottsregister men även pga sin extrema övertygelse till en våldsbejakande organisation. Inte för att vara elak nu men det skulle vara intressant med en mindre sinnesundersökning av honom. Det är inte helt osannolikt att han har en släng av Asperger.

Åsa-Nisse diagnoser i ett dårhus som Sverige säger mer om tillståndet i landet än något annat. Sverige, där korvryttare, henfjollor och spritt galna feminister anses "normala".
Citera
2014-03-08, 22:14
Medlem
nerdys avatar
Citat:

Jag har själv funderat på detta mycket. Han uppvisar flera symptom som tyder på Asbergers.
Fan jag har en grov hatkärlek till killen. Älskar ändå hans person, trots att jag är kommunist..
Citera
2014-03-08, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Åsa-Nisse diagnoser i ett dårhus som Sverige säger mer om tillståndet i landet än något annat. Sverige, där korvryttare, henfjollor och spritt galna feminister anses "normala".

Jag tolkar det som att du inte heller är helt främmande för tanken. Även om du kallar det för Åsa-Nisse diagnos.

Jag vill minnas att det finns forskning på att väldigt många som tillhör våldsbejakande rörelser har någon form av diagnos. Ofta asperger, ADHD etc. Jag menar inte att Hagberg går runt i en psykos och ser en massa tomtar. Men ofta så krävs det något mer än det normala sinnestillståndet för att betrakta världen så svartvit och dessutom viga hela sitt liv åt det.
Citera
2014-03-08, 22:53
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du inte heller är helt främmande för tanken. Även om du kallar det för Åsa-Nisse diagnos.

Jag vill minnas att det finns forskning på att väldigt många som tillhör våldsbejakande rörelser har någon form av diagnos. Ofta asperger, ADHD etc. Jag menar inte att Hagberg går runt i en psykos och ser en massa tomtar. Men ofta så krävs det något mer än det normala sinnestillståndet för att betrakta världen så svartvit och dessutom viga hela sitt liv åt det.

Då tolkar du fel. Jag ger inte ett nickel för några diagnoser avkunnade av klappmongon som tycker att det svenska samhället utgör en måttstock på vad som är "normalt". Sverige är västvärldens sjukaste land.
Citera
2014-03-08, 23:06
Avslutad
Citat:
Då tolkar du fel. Jag ger inte ett nickel för några diagnoser avkunnade av klappmongon som tycker att det svenska samhället utgör en måttstock på vad som är "normalt". Sverige är västvärldens sjukaste land.

Du verkar ha svårt med begreppen här. Det är ingen som ifrågsätter vad som är normalt eller inte. Det jag konstaterade var att Hagberg uppvisar tydliga tecken på Asperger syndrom.

Det verkar ändå som att du håller med om att Hagbergs beteende sticker ur från resten av samhället. Det är antagligen det du menar med att han inte passar in i den måttstock du anser Sverige använder för att klassa någon som normal. Ska du göra den liknelsen så är det rättvist att göra den mot andra 29-åriga män i Sverige. Gör du det så kan du nog med säkerhet slå fast att Hagberg ändå sticker ut som en väldigt, väldigt speciell kille.
Citera
2014-03-08, 23:47
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du verkar ha svårt med begreppen här. Det är ingen som ifrågsätter vad som är normalt eller inte. Det jag konstaterade var att Hagberg uppvisar tydliga tecken på Asperger syndrom.

Det verkar ändå som att du håller med om att Hagbergs beteende sticker ur från resten av samhället. Det är antagligen det du menar med att han inte passar in i den måttstock du anser Sverige använder för att klassa någon som normal. Ska du göra den liknelsen så är det rättvist att göra den mot andra 29-åriga män i Sverige. Gör du det så kan du nog med säkerhet slå fast att Hagberg ändå sticker ut som en väldigt, väldigt speciell kille.

Du verkar ovanligt korkad, du och jag håller inte med varandra om någonting. Dina hittepådiagnoser uppfunna av freudianska kvackare är helt jävla ointressanta. Kör upp det i ditt kulturmarxistiska skithål, Dr Hjärndöd.

Ett land som tycker att könlösa henfjollor utgör "benchmark" är ett dårhus och borde få diagnoser istället för att ställa dem.
Citera
2014-03-09, 00:18
Medlem
Citat:
Vilka tecken skulle det vara?
Citera
2014-03-09, 08:38
Avslutad
Citat:
Du verkar ovanligt korkad, du och jag håller inte med varandra om någonting. Dina hittepådiagnoser uppfunna av freudianska kvackare är helt jävla ointressanta. Kör upp det i ditt kulturmarxistiska skithål, Dr Hjärndöd.

Ett land som tycker att könlösa henfjollor utgör "benchmark" är ett dårhus och borde få diagnoser istället för att ställa dem.

Spänn av unge man. Du förstår inte att jag driver med dig alls. Jag finner det roligt att vrida på dina inlägg eftersom det utlöser ett batteri av svordomar som gör att tom någon med Tourettes "ligger i lä".

Saxlind: personligen tycker jag det yttrar sig väldigt mycket i hans mimik i kombination med ett extremt "specialintresse". Som sagt det är mer en känsla jag fått och det skulle vara kul med en mindre sinnesundersökning för att få den bekräftad/dementerad.
Men du måste ändå hålla med om att jämfört med andra 29-åriga män så framstår Hagberg som en mycket, mycket speciell kille
Citera
2014-03-10, 00:22
Medlem
Citat:
Saxlind: personligen tycker jag det yttrar sig väldigt mycket i hans mimik i kombination med ett extremt "specialintresse". Som sagt det är mer en känsla jag fått och det skulle vara kul med en mindre sinnesundersökning för att få den bekräftad/dementerad.
Men du måste ändå hålla med om att jämfört med andra 29-åriga män så framstår Hagberg som en mycket, mycket speciell kille
Resonemanget är tramsigt. Hagberg är en offentlig person pga sitt politiska engagemang. Att du som utomstående därför bara vet om att han är väldigt politiskt intresserad är inte konstigt då du inte känner honom privat och därför endast har sett honom i politiska sammanhang.
Citera
2014-03-12, 08:46
Medlem
Hagberg är som en aggressiv Tore Kullgren från FC Z.
Exakt samma typ av person, monotona röst, brist på ansiktsuttryck.
Skillnaden är att Hagberg snöat in på våld och nazism.
Citera
2014-03-12, 08:52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
[quote=snyggsexigoskuld|47895697]Hagberg är som en aggressiv Tore Kullgren från FC Z.
Exakt samma typ av person, monotona röst, brist på ansiktsuttryck.
Skillnaden är att Hagberg snöat in på våld och nazism.[/

Det är bättre att du masturberar till Karl Marx och Oisin Cantwell istället för att försöka dig på att tänka, det blir bara fel för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in