2014-01-22, 00:18
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Men Gudars skymning! Jag blir rent bestört, är det sån´t här rent ut sagt skit vanliga hederliga skattebetalare tvingas stå för?

Dinosauriekurser, genusvetenskap, drama, grävandets grunder, islam i nutiden...

Sällan att jag skäms å andras vägnar men nu måste jag bara.

Bort med studiemedel för sådana lek- och hobbykurser.

Vilket exportvärde har dessa personers "arbetsinsatser"? Jag har absolut ingen lust att försörja sådana där.
Beklämmande. Flummigt patrask som plötsligt insett att deras studier är värdelösa och sen för att kompensera förföljer politiska meningsmotståndare.
Citera
2014-01-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip

Nu är det mycket möjligt att jag med mina frågeställningar oavsiktligt utmålar Researchgruppen för mer än vad de kanske är... Visst de lyckades hitta och göra profit på en säkerhetslucka i disqus, och deras uttalade plan beträffande att hårdjobba för att hitta skit på folk som tänker ställa upp i valet för SD 2014 är lätt oroväckande, men än har de mycket att bevisa, om de tänker leva upp till det egna skrytet om att de skulle vara Sveriges svar på Stasi d.v.s...

I den långa tråden om att "Expressen avslöjar...". finns det någonstans information om att en amerikansk journalist hade använt just denna metod ett par år tidigare. Så troligen kom de inte ens på idén själva.
Citera
2014-01-27, 09:14
Medlem
NavierStokess avatar
I torsdags föreläste tydligen Matthias Wåg vid Hugo Valentin-centrum, Uppsala Universitet: Med pippi på avpixlat.
Citat:
...Mathis Wåg från Researchgruppen som uppmärksammades i slutet av förra året då man gjorde en avslöjande serie artiklar om näthat och ansiktena bakom rasistiska alias.

Man har tydligen en föreläsningsserie om "migration och etniska relationer". Nästa föreläsare kommer att vara stjärnskottet Tobias Hübinette.
Citera
2014-02-14, 16:45
Bannlyst
Hur är det med olaga underrättelseverksamhet?

Faller inte de inom ramen?
Citera
2014-02-19, 14:55
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
I torsdags föreläste tydligen Matthias Wåg vid Hugo Valentin-centrum, Uppsala Universitet: Med pippi på avpixlat.

Man har tydligen en föreläsningsserie om "migration och etniska relationer". Nästa föreläsare kommer att vara stjärnskottet Tobias Hübinette.
Helt sjukt. Man borde maila dem och fråga om de då inte för "balansens" skull borde bjuda in, säg, t.e.x Klas Lund från Nordfront ??.
Citera
2014-02-19, 16:05
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes

De flesta terrorgrupper har sina rötter i universiteten så de vet nog vad de gör. Undrar om SÄPO smyger i buskarna?
Citera
2014-02-19, 17:24
Medlem
PaterNoster777s avatar
Här är domen mot Martin Anders Fredriksson, 800407-2917, i fallet då han skitfull for runt på T-banan beväpnad med en expanderbatong.

Det nämns även en annan person med skyddad identitet, Erik 800418-5552.
Denne är Picatus VD Mikael Erik Ekman, Frejgatan 89, 1 tr ög, 113 26 Stockholm.
http://www.swedishdl.com/sdl-halsar-researchgruppen/
Citera
2014-02-19, 19:34
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Hur är det med olaga underrättelseverksamhet?

Faller inte de inom ramen?

Tyvärr inte. Jag gissar att i många andra demokratiska länder hade en kriminell organisation som Expo olagligförklarats och ledande medlemmar dömts till fängelse.

http://www.friatider.se/ny-spionlag-stoppar-inte-expo
Citera
2014-03-03, 19:33
Medlem
Guldspade-nominering till Researchgruppen

Expressens avslöjade om vilka som skrev på avpixlat får nu pris i form av guldspaden.

Citat:
Enligt Föreningen grävande journalister delas Guldspaden ut till journalister som “genom engagerad och kunnig journalistik avslöjat eller skildrat väsentliga förhållanden som allmänheten förut inte kände till”. Och i kategorin Webb nomineras Researchgruppen och Expressen.

https://avpixlat.info/2014/03/03/vansterextremister-nominerade-till-guldspaden/

Är det verkligen "engagerad journalistik" att hänga ut icke offentliga personer på sättet de gjorde?
Citera
2014-03-03, 21:40
Medlem
Ruskigbusss avatar
Rubrik korrigerad.
/Mod
Citera
2014-03-04, 08:35
Medlem
Ruskigbusss avatar
Censur och yttrandefrihet --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2014-03-10, 16:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drenn
Expressens avslöjade om vilka som skrev på avpixlat får nu pris i form av guldspaden.

https://avpixlat.info/2014/03/03/vansterextremister-nominerade-till-guldspaden/

Är det verkligen "engagerad journalistik" att hänga ut icke offentliga personer på sättet de gjorde?

Detta måste vara ett skämt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in