2015-02-10, 10:41
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Jag finns också med. Men som tidigare nämnts så ligger personnummer och mailadresser lite huller-om-buller. Jag fick mitt konto hackat 15-02-02 av Piscatus. Men hur kan de få fatt på personnumret? Inte har man väl uppgett det någon gång när man t.ex. skapat sitt Flashbackkonto? Och vilken glädje kan Pisctus tänkas ha av alla dessa namn? De har ju större register på personer än vad Stasi hade. 40.000 namn. Vad skall Stasi, f'låt, Piscatus med mitt namn och personummer till?

Vad menar du med att du fick kontot hackat av dom på Piscatus? Jag tror inte ngn har gjort 40 000 sökningar det måste vara ett automatiskt system på ngt sätt.

Har du haft konto ngn annanstans som Researchgruppen jämfört med ditt på flashback? Dom har tagit uppgifterna och samkört men jag vet inte från vilka källor...
Citera
2015-02-10, 10:50
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Vad menar du med att du fick kontot hackat av dom på Piscatus? Jag tror inte ngn har gjort 40 000 sökningar det måste vara ett automatiskt system på ngt sätt.

Har du haft konto ngn annanstans som Researchgruppen jämfört med ditt på flashback? Dom har tagit uppgifterna och samkört men jag vet inte från vilka källor...
I annan tråd, eller om det var tidigare i den här tråden, fanns en länk till en tjänst som hette något i stil med SH1 var man kunde kolla om kontot blivit hackat. Jag fick svaret att kontot var hackat av Piscatus 02-02-15.
Jag har massa konton på olika ställen, så det betyder att det sitter alltså människor i Sverige år 2015 och i hemlighet övervakar vanliga människor. Fascinerande och skrämmande samtidigt. Privat drivna åsiktskontroller i ett öppet västerländskt land år 2015.
Citera
2015-02-10, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Avast säger att det är virus i den filen...

Jag öppnade den i Sandboxie för säkerhets skull. Fast det är inte säkert att avast har rätt.
Citera
2015-02-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingbewbs
Nope. kan man kräva att få reda på varför man finns med?
Kan man kräva att få reda på varför man INTE finns med? Känner mig fan diskriminerad... Vad hände med parollen ALLA ska med? Vem har gjort detta rasistiska urval, vad är det för jävla åsikter folk på RG hyser egentligen - att göra skillnad på folk och folk? Är inte alla människor lika mycket värda?
/
Citera
2015-02-10, 11:19
Medlem
Jag finns med i flashback-excelen.
Men fattar inte riktigt hur kopplingen funkar.

Personnummer med men inte nicket eller mailen jag är reggad på.
E-posten som finns med är 10 år gammal och adressen existerar inte ens längre.. Och har aldrig använts på flashback?

Är det där verkligen från flashback?
Citera
2015-02-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Jag finns med i flashback-excelen.
Men fattar inte riktigt hur kopplingen funkar.

Personnummer med men inte nicket eller mailen jag är reggad på.
E-posten som finns med är 10 år gammal och adressen existerar inte ens längre.. Och har aldrig använts på flashback?

Är det där verkligen från flashback?

Nej, de har pusslat ihop det själv.
Citera
2015-02-10, 11:31
Bannlyst
Varför har Aftonbladet helt plötsligt tagit bort artikeln om miljöpartisten?
Citera
2015-02-10, 11:35
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Varför har Aftonbladet helt plötsligt tagit bort artikeln om miljöpartisten?

Den finns : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20291323.ab
Citera
2015-02-10, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Nej, de har pusslat ihop det själv.

Enligt TS på Swehack är listan scramlad, d.v.s. personnr och mailadresser står inte så att de hör ihop, som de gör i den ursprungliga dumpen. Detta för att det ska vara svårare att koppla ihop personnr och mailadresser när dumpen nu är tillgänglig för alla.
Citera
2015-02-10, 12:06
Medlem
solanins avatar
Jag tror inte folk som finns i den där databasen behöver oroa sig.

Mest farligt tror jag att medlemmarna i RG lever. Det var nog början till slutet att ge sig på FB.
Citera
2015-02-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Den finns : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20291323.ab

Jävlar, en Miljöpartist som skriver så. Frågan är vad konsekvenserna blir för honom. Kanske sluter sig till SD tillslut.
Citera
2015-02-10, 12:29
Medlem
Har det kommit fram hur de får tag på kontaktuppgifter från medlemmar på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in