2014-11-29, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, det försvårar ju att ringa viktiga samtal om de bryts efter 5 minuter, typ står i telefonkö till ett företag...

Man blir tvungen att ha ett annat abonnemang oxå... Tråkigt...

Inte kul att sprätta upp telefonen och byta sim eller ha två telefoner eller skaffa ny telefon för två sim...

Du läser fel!

Man har ju i grunden 120 min. samtal/mån., SEN ovanpå det kan man tanka vidare UPP TILL 200 min./mån.

Så står du i Telefonkö kan du göra det i 120 min. = 2 timmar.

Det är bara sånt jag använder mitt Wifog till.

Synd bara att man måste byta SIMkort då, men man får väl tjacka en Dual-SIM phån, finns ju faktiskt ett gäng sådana: http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/mobile-phone/3511526/11-best-dual-sim-smartphones-2014/
Citera
2014-11-29, 07:42
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Du läser fel!

Man har ju i grunden 120 min. samtal/mån., SEN ovanpå det kan man tanka vidare UPP TILL 200 min./mån.

Synd bara att man måste byta SIMkort då, men man får väl tjacka en Dual-SIM phån, finns ju faktiskt ett gäng sådana: http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/mobile-phone/3511526/11-best-dual-sim-smartphones-2014/

Om det är bara efter 120min man måste kolla på reklam för att kunna ringa är det ju inga problem
Citera
2014-11-29, 08:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Du läser fel!

Tror inte jag läser det fel, väldigt svårtolkat...

Ringer väldigt lite men behöver kunna lita på den när jag väl gör det.
Senast redigerad av Enydrion 2014-11-29 kl. 08:24.
Citera
2014-11-29, 09:02
Medlem
Citat:
Du läser fel!
Det är ju lite det som är grejen. Det är väldigt otydligt vad som kommer att gälla, eller inte. Jag drog iväg ett mail, men misstänker att innan jag får svar, har vi redan fått facit i form av praktisk erfarenhet.
B!
Citera
2014-11-29, 10:04
Medlem
Enydrions avatar
Är nån som verkar svara som support ibland (har inte facebook så kan ha fel) denne är supertestare och skriver såhär

'Jag KAN inte ringa utan att fylla på först !! Jag har en annan typ av abonnemang !! supertestare ok ?'

så verkar ganska klart om detta svar stämmer
Citera
2014-11-29, 11:50
Medlem
Fast det betyder ju egentligen bara att han har ett test abonnemang. Det säger inget om hur våra abonnemang kommer utvecklas, utan är bara ett arbetsredskap man har för att kunna testa nya funktioner osv. Om den nya funktionen kommer aktiveras från 0 samtalsminuter vid varje månadsskifte, eller om det bara är "extra på toppen" som påverkas, framgår fortfarande inte.

Jag misstänker att det är 0 vid månadsskiftet, tyvärr, men lever i förhoppningen om att det går att bygga på sitt saldo genom att titta på flera klipp, så man får upp siffrorna... Å andra sidan så har ju surfet en tendens att "förbrukas" utan att man använder det, så om jag tittar på x klipp för att få tillgång till mina sms / samtalsminuter, och de återställs till 0, 2 timmar senare, så är det ju meningslöst i alla fall. Men vi får se vad det blir av det.
B!
Citera
2014-11-29, 12:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Eller så tjackar du en dubbel Simkortsadapter
Citera
2014-11-29, 14:27
Medlem
nickeheaads avatar
Jag tolkar Wifoginformationen att man fortfarande får 120 minuter telefonsaldo varje månad, men man kan sedan när det tar slut, ladda ytterligare 80 minuter á 5 minuter åt gången.

Synd att de har skrivit så luddigt, skapar bara massa spekulationer.
Citera
2014-11-29, 15:59
Medlem
Jag är rädd för att den nya policyn innebär att man kommer att vara tvungen att se på reklamsnutten varje gång man ska ringa och därefter har man 5 minuter på sig att kunna ringa.

Ja jag vet att det är ett skräckscenario....men hur ska Wifog annars få lönsamhet i detta?

dem 120 minuterna är i vilket fall som helst borta, om inte nu så snart.

Jaja... på måndag vet vi alla vad som gäller.
Har dem dragit åt snaran för hårt så är dem borta ganska snabbt från marknaden.
Citera
2014-11-29, 16:04
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Hej, nu när vi genomför vår ändring här på måndag så kommer påfyllnad av data fungera som vanligt och inte begränsas vid 1GB.
Den största skillnaden är att när ni har kollat på reklam så får ni 5 samtalsminuter och SMS som ni kan spara upp till 200 var (minuter/sms) varje månad.
Skulle ni inte använda alla minuter den månaden så sparas detta till nästa månad. Alltså kommer ni kunna ta tillgång till mer samtalsminuter och sms om ni aktivt använder Wifog!

Eftersom vi har en så bred skara kunder så kan det bli lite svårt att göra detta tydligt nog, men vi är säkra på att ni kommer att gilla denna ändring när ni väl får pröva på det!
Vi beklagar missförstånden och svarar gärna på era frågor så fort vi kan!

Hälsningar
Wifog
Citera
2014-11-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Eller så tjackar du en dubbel Simkortsadapter

Mycket bra idé, men den du länkar till är ju bara för PajPhåne, och det verkar inte finnas några sådana för Androider såsom Galaxy S3 i Sverige, utan då får man tydligen beställa från England ?!

http://www.magic-sim.com/product/id/7/MAGICSIM_ELITE_-_GALAXY_S3_DUAL_SIM_ADAPTER.html
Citera
2014-11-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Hej, nu när vi genomför vår ändring här på måndag så kommer påfyllnad av data fungera som vanligt och inte begränsas vid 1GB.
Den största skillnaden är att när ni har kollat på reklam så får ni 5 samtalsminuter och SMS som ni kan spara upp till 200 var (minuter/sms) varje månad.
Skulle ni inte använda alla minuter den månaden så sparas detta till nästa månad. Alltså kommer ni kunna ta tillgång till mer samtalsminuter och sms om ni aktivt använder Wifog!

Eftersom vi har en så bred skara kunder så kan det bli lite svårt att göra detta tydligt nog, men vi är säkra på att ni kommer att gilla denna ändring när ni väl får pröva på det!
Vi beklagar missförstånden och svarar gärna på era frågor så fort vi kan!

Hälsningar
Wifog
Faan vad svårt det är att förstå. Jag har lästa alla inlägg ungefär 5 gånger men blir Fan inte klokare.

När månaden börjar och jag skulle få 200 samtalsminuter och 120 (200 nu) sms, kommer jag fortfarande få det, eller måste jag titta på reklam 40 gånger för att få dessa siffror.

Om jag ringer 5 min och smsar 5 st, och sen tittar på reklam, får jag då 5 min och 5 sms till? Eller är det på ett helt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in