Så! Inskickat.
Nu kan jag skriva lite utförligare och få med årets tips till alla som skall göra fler pepparkakshus framöver.
Vad vet jag, det kanske finns fler tävlingar, eller så vill folk ha fina pepparkakshus hemma:
Citat:
Om man ska göra kristyr och upptäcker att man inte har någon ättika hemma så har jag nu testat det vi alla undrat i alla år.
Svaret är JA. Man kan använda en slurk sushi-vinäger istället för ättika upptill äggvitan och florsockret när man gör kristyr. Det blir utmärkt och smakar likadant som vanlig.
Bör kanske också förtydliga att jag med mitt pepparkakshus inte stöta mig med några SverigeDemokrater, om det nu hänger några såna här på flashback. Min illustration av idén kring den mytologiska högsta instansen i ert krig för den ena semitiska gruppen och mot den andra i formen av en skyskrapa är alltså bara en figurativ symbol. Tänkte att Mammon, Moloch och så vidare ofta tar konkret form i bildspråk och att detta var en passande koncept-entitet/grupp att ha i fysisk form i just den här tävlingen.