2010-05-28, 17:12
  #1021
Medlem
DhaStoners avatar
I FAQ står det att dödsrisken ligger på 500mg etylmorfin.
Det är 2,5mg etylmorfin per ml i cocillana.
Det betyder att 200ml (2dl) är dödligt, men jag har hur många polare som helst som klunkat i sig 2dl eller mer av detta och ingen har dött.

Ingen av dem hade någon särskild opiat tolerans heller.
Är detta ett fel i FAQ som ingen har lagt märke till/inte orkat bry sig om, eller har mina polare helt enkelt bara haft tur?
Citera
2010-05-28, 17:14
  #1022
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncingSven
usch å tvi.. vad har jag gett mig in på , känns som sol-eksem över hela kroppen..


tackar gudarna att att atarax sänkte klådan med iallafall 50%....

Annars kan du gå till läkaren och säga att det klias hela tiden över hela kroppen, och att du vet att cetirizin funkar. Då kommer du troligtvis få ett 100-pack av detta, funkar mycket bättre än atarax enligt mej!
Citera
2010-06-13, 04:57
  #1023
Medlem
JulMeisters avatar
Gör det något om det är gammalt? T.ex. om utgångs datumet var i slutet av förra året?
Citera
2010-06-13, 07:17
  #1024
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Annars kan du gå till läkaren och säga att det klias hela tiden över hela kroppen, och att du vet att cetirizin funkar. Då kommer du troligtvis få ett 100-pack av detta, funkar mycket bättre än atarax enligt mej!


Då kommer läkaren skriva i hans journal att han är allergisk mot Cocillana och så får han det aldrig utskrivet mer. Fast det kanske är lika bra om den blir en sådan reaktin.

Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
I FAQ står det att dödsrisken ligger på 500mg etylmorfin.
Det är 2,5mg etylmorfin per ml i cocillana.
Det betyder att 200ml (2dl) är dödligt, men jag har hur många polare som helst som klunkat i sig 2dl eller mer av detta och ingen har dött.

Ingen av dem hade någon särskild opiat tolerans heller.
Är detta ett fel i FAQ som ingen har lagt märke till/inte orkat bry sig om, eller har mina polare helt enkelt bara haft tur?

"Dödsrisk" är ju inte samma sak som "du kommer garanterat trilla av pinn". Men det kan ju vara ett fel i FAQ också.
Citera
2010-06-16, 00:22
  #1025
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncingSven
oh my f*cking god vad det kliar i huvudet....... tog nyss en atarax och väntar ivrigt på svar från den

Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncingSven
usch å tvi.. vad har jag gett mig in på , känns som sol-eksem över hela kroppen..


tackar gudarna att att atarax sänkte klådan med iallafall 50%....


Som sagt, detta är något man lär förbereda sig på om man ska dricka Cocilliana. Med andra ord, förbereda sig med någon typ av Antihistamin, och då räcker nog inte en liten Atarax. Ta fler.

Postafen, Acura, Cetirizin, Cidron, Zyrlex, Kestine, Clarityn eller Loratadin finns receptfritt på Apoteket, och ta då en 2-3 st någon timme innan ni klinkar Cocillianan. Sedan finns ett gäng, bättre Antihistaminer som är receptbellagda, som Lergigan, Tavegyl, etc.

Man lär sig av sina misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av JulMeister
Gör det något om det är gammalt? T.ex. om utgångs datumet var i slutet av förra året?

Det har ju knappt gått nämnvärt över utgångsdatumet om det är i slutet av 2009 det står på flaskan. (vilket jag fattade det som, eller menar herrn 2008?)

Det är ingen fara alls. Det tappar effekt eller kan till och med vara skadligt om det är för gammalt, men då pratar vi år, inte månader. Drick du, det är ingen fara.
Citera
2010-06-16, 17:56
  #1026
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Som sagt, detta är något man lär förbereda sig på om man ska dricka Cocilliana. Med andra ord, förbereda sig med någon typ av Antihistamin, och då räcker nog inte en liten Atarax. Ta fler.

Postafen, Acura, Cetirizin, Cidron, Zyrlex, Kestine, Clarityn eller Loratadin finns receptfritt på Apoteket, och ta då en 2-3 st någon timme innan ni klinkar Cocillianan. Sedan finns ett gäng, bättre Antihistaminer som är receptbellagda, som Lergigan, Tavegyl, etc.

Man lär sig av sina misstag.



Det har ju knappt gått nämnvärt över utgångsdatumet om det är i slutet av 2009 det står på flaskan. (vilket jag fattade det som, eller menar herrn 2008?)

Det är ingen fara alls. Det tappar effekt eller kan till och med vara skadligt om det är för gammalt, men då pratar vi år, inte månader. Drick du, det är ingen fara.

Använder bara cetirizin, och då slänger jag i mig 3-4st. iaf.
Men du skriver att dom är receptfria, jag har för mig att just cetirizin är receptbelagda?
Citera
2010-06-16, 22:44
  #1027
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Använder bara cetirizin, och då slänger jag i mig 3-4st. iaf.
Men du skriver att dom är receptfria, jag har för mig att just cetirizin är receptbelagda?

Nej inte enligt Fass? Är rätt säker på att jag sett dem i den receptfria hyllan på apoteket. De som är receptbelagda är Atarax, Lergigan, Tavegyl, Theralen, Rinomar, Aerius, Disofol, Amosyt, Arlevert och Telfast, om jag inte minns helt fel?
Citera
2010-06-19, 16:18
  #1028
Medlem
Zickan_s avatar
Drack ca. 40ml vid 23:00 igår kväll, mådde bra och satt uppe till 05:00. Klockan 07:00 vaknade jag av en fruktansvärd smärta i mage & bröst, illamående, yrsel. Gick på dass för att skita, eller spy (inget kom dock). Några minuter senare kom febern & kallsvettningar. Jag höll hårt i räcket för att ta mig ner för trappen, tog ett glas vatten i köket och stog & hämtade mig. Jag ville inte ha vatten men tänkte att det var nog något som jag behövde, sen gick jag & la mig med många kuddar bakom ryggen, satt nästan upp.

När jag vaknade igen vid 11 så var jag nästan helt återställd. Nu känner mig lite knepig i magen, men inget jobbigt.

Har någon varit med om något liknande? Jag blev ganska skrajjsen måste jag säga.
Jag har tagit både cocillana & lepheton innan utan problem.
Citera
2010-06-30, 01:53
  #1029
Medlem
TjackadHamsters avatar
Har druckit säkert över 2-3dl idag, och måste säga att det gav mig en enorm besvikelse. Måste ha skaffat mig en psykisk tolerans mot så här svaga Opiater då jag är van rätt så tunga Opi nu för tiden. Knappt påverkad. Bara lite skönare i kroppen. Jag som gillade denna så mycket när jag först fick pröva denna.

Edit: Inga som helst problem med klåda eller illamående heller vilket alla andra verkar ha. Petade bara i mig 5-6 st Loratadin innan.
Citera
2010-07-01, 02:20
  #1030
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Nej inte enligt Fass? Är rätt säker på att jag sett dem i den receptfria hyllan på apoteket. De som är receptbelagda är Atarax, Lergigan, Tavegyl, Theralen, Rinomar, Aerius, Disofol, Amosyt, Arlevert och Telfast, om jag inte minns helt fel?


Är det inte så att större förpackningar är receptbelagda medan mindre är receptfria? Så är det ju med exempelvis Postafen.
Citera
2010-07-06, 03:05
  #1031
Medlem
Strillss avatar
Satte just i mig en deciliter, aldrig testat Cocillana förut. Får se hur det känns, de opiater jag tidigare testat är Doloxene, OxyNorm och OxyContin. Starkare än Oxy vet jag att det inte är, men jag satte i mig en del Doloxene tidigare ikväll så de borde väl sätta lite sprätt tycker jag..
Citera
2010-07-06, 21:46
  #1032
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Är det någon som vet hur mycket lepheton man måste dricka för att få samma effekt som man får på 1-1,5dl cocillana? Har för tillfället slut på cocillana men hittade en flaska lepheton i safferiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in