2013-11-30, 16:36
Bannlyst
Finns det några andra mobilladdare som passar till just HTC-mobiler, har fått låna en laddare av en polare tillfälligt som brukar ladda sin arbetsmobil på den (som fö. är en Samsung).
Funkar en laddare till tex. Samsung eller Sony Ericsson på en HTC-mobil?
Citera
2013-11-30, 16:43
Medlem
Melange5738s avatar
Jag brukar köra min genom datorn när jag inte har laddaren så jag gissar att om du kör USB-sladden så funkar den genom alla USB-laddare. Det är dock inte en vanlig USB på min (HTC Evo).
Citera
2013-11-30, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag brukar köra min genom datorn när jag inte har laddaren så jag gissar att om du kör USB-sladden så funkar den genom alla USB-laddare. Det är dock inte en vanlig USB på min (HTC Evo).

Men det är den sladden som är trasig, själva "silversaken" som man stoppar i är den som är trasig.
Citera
2013-11-30, 17:06
Medlem
TheShapes avatar
Vore bra om du kunde säga vad det är för en HTC-telefon. I princip alla smartphones går att ladda via sk. micro-USB, men äldre HTC-lurar har egna laddare. Men då du kan använda Samsungladdaren, så är det med stor sannolikhet just micro-USB som är inmatningen.

En sådan universalladdare går loss på typ 100 spänn hos Inet/Webhallen/Kjell & Co osv.
Citera
2013-11-30, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Vore bra om du kunde säga vad det är för en HTC-telefon. I princip alla smartphones går att ladda via sk. micro-USB, men äldre HTC-lurar har egna laddare. Men då du kan använda Samsungladdaren, så är det med stor sannolikhet just micro-USB som är inmatningen.

En sådan universalladdare går loss på typ 100 spänn hos Inet/Webhallen/Kjell & Co osv.

Har en HTC One SV. Och det är den där silvergrejjen som man stoppar in i mobilen som är trasig. Själva grejjen man stoppar i USB-sladden i fungerar.
Citera
2013-11-30, 17:34
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Har en HTC One SV. Och det är den där silvergrejjen som man stoppar in i mobilen som är trasig. Själva grejjen man stoppar i USB-sladden i fungerar.

Mycket "grejer" här, för att jag inte riktigt ska förstå problemet. Så det är porten som är trasig? Då är det bara reparation som gäller. Annars, varför krångla till det, utan köp bara en ny laddare?

http://www.inet.se/produkt/8906161/usb-laddare-vagguttag-for-surfplattor-m-m-2-1a-vit
Citera
2013-11-30, 18:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Men det är den sladden som är trasig, själva "silversaken" som man stoppar i är den som är trasig.

Du måste ha en HTC-kontakt på USB-sladden, det går inte med en universal-USB. Sladden kostar väl typ 50 spänn eller nåt gissar jag. Vad du gjort för att ha sönder den kan jag inte gissa.
Citera
2013-11-30, 18:07
Medlem
waters avatar
Ja, alla funkar.
Citera
2013-12-01, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad du gjort för att ha sönder den kan jag inte gissa.

Snubblat över den ett antal gånger. Köpte fö. en ny HTC-laddare idag som jag skall vara försiktig med så mod kan få låsa denna tråd nu om inte fler får liknande problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in