Jaha då har smugglerskan återkallat sin överklagan nervös att straffet ska bli högre, nån teori?
Drar hon nu som sist tro.. då får dom gömma passet domen fastställd iaf...
Jaha då har smugglerskan återkallat sin överklagan nervös att straffet ska bli högre, nån teori?
Om den enda överklagan är från den som den anklagade kan straffet inte ställas högre. Kan bara ställas högre om åklagaren överklagar.
Man ringer Tingsrätten och frågar kring beslutet i mål B 277-21 som då säger att dem både den åtalade samt åklagaren överklagade beslutet till Hovrätten. Nya målet heter B 226-24
Då ringer man Hovrätten och frågar när förhandlingarna kommer igång i mål B 226-24 som då svarar 23 sep - 15 okt
Någon som vet varför hon har skyddad id? Känns absurt att vissa ska bli beviljade och vissa inte.
Jag är inte helt säker, men har för mig att jag har läst (kanske i den här tråden?) att det skulle vara för att hon har blivit hotad av sin ex-man. Barnets pappa. Men jag är inte 100.