Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-24, 20:05
Medlem
Jag köpte mitt G35 för ca ett halv år sen pga en rekommendation av en polare och det fungerade perfekt i början, tills det helt plötsligt dog efter ett lan hos en polare. Jag har kollat runt överallt på internet men har inte hittat någon lösning för att fixa detta.

Det här är vad jag har gjort:
* Uppdaterat mina usb-drivrutiner
* Laddat ner dem senaste drivrutinerna till G35
* Omformaterat datorn
* Kastat headsetet i väggen
* Prövat mitt G35 i en annan dator (fungerade perfekt)
* Prövat ett annat G35 i min dator (fungerade också perfekt)

Det känns lite som att min dator verkligen inte tycker om endast mitt headset. Har ni några förslag på vad jag kan göra för att fixa det här?

Är väldigt tacksam för snabba svar!

PS: Nu när jag skrev den här tråden skulle jag testa koppla in mitt headset i mitt tangentbord (Razer nånting) och då dog mitt tangentbord..? Så jag behövde starta om datorn innan mitt tangentbord började lysa och fungera igen..?
Citera
2013-11-24, 20:45
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
När i ordningen testade du detta som åtgärd * Kastat headsetet i väggen? För det blir definitivt inte bättre funktion av yttre våld på prylarna.
Citera
2013-11-24, 20:55
Medlem
Mattelols avatar
Vad fan, att ditt headset funkar i en annan dator och att ett annat headset funkar i din dator är bland det märkligaste jag hört, det är ju helt ologiskt. Du får väl helt enkelt installera om Windows och fungerar det inte då så är det bara att kasta skiten åt helvete.

Det enda jag kan komma på är att ditt headset inte gillar antingen 32/64-bitars OS och att din kompis hade den version som ditt headset fungerar med, men även detta är helt ologiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in