2013-11-22, 17:29
Medlem
provocative77s avatar
http://www.corren.se/ostergotland/motala/utlovat-julbord-drogs-in-6630809-artikel.aspx
Nu förstår jag kommunens agerande fullt ut vad gäller att det inte blev något julbord då en kommun inte kan göra hur den vill med pengarna.
Det jag reagerar på är att de först går ut med att alla ska få julbord o sedan drar in det.
Kan tänka mig hur många med knaper ekonomi jublade när erbjudandet kom för att sedan få godiset snott från munnen.

Jag hade direkt gått in på AMS.se när beskedet kom. Hade inte stannat en sekund längre än jag måste med en arbetsgivare som lovar saker utan att ens kollat upp hur det ska finansieras.
Citera
2013-11-22, 17:41
Medlem
Hahahaha - de hade tänk bränna 1.5 miljoner av kommunens pengar. Lagen kräver att man upphandlar sådana beslut.

Vore mera intressant om man tittade på vad kommunen betalar i lön till de personer som tror sig bestämma - och det är därför vi kommer att ha inbördes krig inom 20 år.....

1.5 miljoner =½ skäggbarn/år

Sila mygg och svälja elefanter som det ju heter
Citera
2013-11-22, 18:14
Medlem
Gemensamt julbord - alla kommunanställda skall väl få
lika julbord i landet där alla är lika värda som förbjuder
diskriminering.

Vad äter de högsta tjänstemännen i kommunen för julbord
och vem betalar detta`?
Citera
2013-11-22, 18:32
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Gemensamt julbord - alla kommunanställda skall väl få
lika julbord i landet där alla är lika värda som förbjuder
diskriminering.

Vad äter de högsta tjänstemännen i kommunen för julbord
och vem betalar detta`?
Kan bara hålla med där.
Iof var detta ett privat företag med 600 anställda. Där ville inte ägarna bjuda på julbord då det inte fanns lokal i den byn som kunde ta alla.
Däremot var ett par från min avdelning i Linköping en kväll på ett stort ställe, tio mil från arbetsplatsen.
Jodå, där satt ägaren tillsammans med tjänstemännen. Det var många vaccumpackade laxar som hamnade i soptunnan på jobbet det året.
Citera
2013-11-22, 20:29
Medlem
I andra fall delar man upp julbordet på ett par dagar - i vårdsvängen
kan inte sjukhusen slå igen så där uppdelas julmiddagarna alltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in