2013-11-19, 21:53
Medlem
Ska på intervju imorrn. Tror jag har jobbet så länge jag inte kommer dit full eller så, men ska inte ta ut något i förskott.

Hursomhelst, jag skulle ta med referens + intyg på att jag studerar. Har inte lagt någon större vikt vid det, men nu när jag förbereder mig inför imorgon så slog det mig - vafan räknas som bevis?

Jag har mitt studentkort som i sig borde vara rätt övertygande, men jag antar att dom vill ha någon form utav papper?

Detta är såklart inget viktigt, men vill komma "så förberedd som möjligt" eller hur man ska säga. Så vad tycker ni jag ska ta med? En gammal tenta? Eller vad ska dom ha? Jag har hjärnsläpp.

Eller räcker det med student/campuskortet tro?

(Anledningen till varför jag måste ha med det är pga det är ett extrajobb och jag måste ha annan sysselsättning på 50%+)

MVH
Citera
2013-11-19, 21:59
Medlem
Gå in på mina sidor på univesitetet eller på studera.nu om du pluggar folkhögskola/gymnasie.
Där kan du skiva ut ett resultatintyg eller något liknande.
Lycka till
Citera
2013-11-19, 22:00
Medlem
SilentVictorys avatar
Det finns studieintyg att hitta på studentportalen som du kan skriva ut.
Citera
2013-11-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proofcounts
Gå in på mina sidor på univesitetet eller på studera.nu om du pluggar folkhögskola/gymnasie.
Där kan du skiva ut ett resultatintyg eller något liknande.
Lycka till
Menar du antagning.se? Går ju inte ens att logga in på studera.nu (dom flyttade ju delvis den till antagning)
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det finns studieintyg att hitta på studentportalen som du kan skriva ut.
Kollade nu, hittade inget på studentportalen som skulle likna ett studieintyg eller liknande..
Citera
2013-11-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Menar du antagning.se? Går ju inte ens att logga in på studera.nu (dom flyttade ju delvis den till antagning)

Kollade nu, hittade inget på studentportalen som skulle likna ett studieintyg eller liknande..

Rätta mig om jag har fel men brukar inte varje högskola ha möjlighet att ta ut såna betyg från sina hemsidor? Vissa fonder brukar ju kräva att man bifogar detta när man skickar in ansökan om bidrag, så de borde finnas lätt tillgängliga?
Citera
2013-11-19, 22:26
Medlem
Solarprestiges avatar
ladokutdrag finns väl att få från alla högskolor?
Citera
2013-11-19, 22:27
Medlem
Citat:

Ok så du har inte tagit några poäng överhuvudtaget?
vad pluggar du, vilken skola?
Citera
2013-11-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flingkaptenen
Rätta mig om jag har fel men brukar inte varje högskola ha möjlighet att ta ut såna betyg från sina hemsidor? Vissa fonder brukar ju kräva att man bifogar detta när man skickar in ansökan om bidrag, så de borde finnas lätt tillgängliga?
Såklart det går , frågan är bara hur! Och det är något sent nu att kontakta personal på universitetet möjligen
Citat:
Ursprungligen postat av proofcounts
Ok så du har inte tagit några poäng överhuvudtaget?
vad pluggar du, vilken skola?
LiU

Nej detta är mitt första läsår, fast förstår inte vad det hade med saken o göra? Poängen är ju att jag ska visa att jag har studier just nu.
Citera
2013-11-19, 22:53
Medlem
Citat:
Såklart det går , frågan är bara hur! Och det är något sent nu att kontakta personal på universitetet möjligen

LiU

Nej detta är mitt första läsår, fast förstår inte vad det hade med saken o göra? Poängen är ju att jag ska visa att jag har studier just nu.

En snabb sökning på LiU´s hemsida gav detta svar:

http://sah.liu.se/tekniska_hogskolan/uppdragsutbildning/studieintyg?l=sv

Du ska alltså kunna ansöka visa intyg via studentportalen
Citera
2013-11-20, 14:45
Medlem
Har du antagningsbeskedet? borde räcka, be dem ringa till en lärare annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in