2013-11-17, 12:11
Medlem
Theseuss avatar
Goddag!

När jag fick höra nyheten om tunnelbana till barkarby blev jag till en början glad,
Men nu vet jag inte riktigt, den kommer ju endå från ghetton som Husby och Akalla.

Hur tror ni utbyggnaden av tunnelbanan kommer påverka villapriserna/områdena kring och i barkarby?

Bor idag i skälby ca 2 kilometer från barkarby station.
Citera
2013-11-17, 12:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Japp det blir ökade priser självklart. Så ska man köpa, så gör man bäst att göra det innan t-banan står klar. Dock tror jag mer på Nacka, än Barkarby.
Citera
2013-11-17, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
En artikel om detta förutspår prishöjningar.;
http://www.dn.se/ekonomi/okade-bostadspriser-langs-utbyggd-tunnelbana/

Men tänk på att det kommer dröja till runt år 2020 innan de är klara, och priserna lär väl inte höjas omedelbart..
Citera
2013-11-17, 12:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En artikel om detta förutspår prishöjningar.;
http://www.dn.se/ekonomi/okade-bostadspriser-langs-utbyggd-tunnelbana/

Men tänk på att det kommer dröja till runt år 2020 innan de är klara, och priserna lär väl inte höjas omedelbart..
Det är inte många år dit. Köp i tid är mitt råd! Vad hände med bopriserna i Malmö, efter bron byggdes? En regel är att viktiga infrastruktursatsningar höjer priserna på bostäder.
Citera
2013-11-17, 12:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte många år dit. Köp i tid är mitt råd! Vad hände med bopriserna i Malmö, efter bron byggdes? En regel är att viktiga infrastruktursatsningar höjer priserna på bostäder.

Helt rätt om man ska köpa, jag fick dock intrycket att TS redan bor där och var mer intresserad av att sälja, och då skulle jag vänta...
Citera
2013-11-17, 14:44
Medlem
Bara Glads avatar
Beror väl också på hur utvecklingen i Akalla/Hjulsta kommer att se ut. Lägenhetspriserna kommer ju att öka där också och förr eller senare tvingas väl människor utan inkomst att flytta.
Citera
2013-11-17, 17:31
Medlem
Theseuss avatar
Har nyligen köpt huset så planen är varken köpa eller sälja på 35+ år.

Tack för svaren!
Citera
2013-11-17, 17:57
Medlem
Brutes avatar
Nu är det ju så att T-baneförlängningarna inte har syftet att de som redan har boende där nu skall kunna åka T-bana till city. Det är för att det skall bebyggas hela vägen ut.
Så villaägare i utkanterna får räkna med mer flerbostadshusområden inpå knutarna.
Sök upp och kolla på hur byggplanerna ser ut för områdena kring de nya T-banesträckningarna.

Men ja, ökade kommunikationer bidrar till områdens attraktivitet och därmed prisökningar.

//Brute
Citera
2013-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theseus
Har nyligen köpt huset så planen är varken köpa eller sälja på 35+ år.

Tack för svaren!

Men du kan alltid göra som resten av Sverige och öka lånen allt efter värdet ökar och köpa massa kul saker till dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in