2013-11-11, 07:18
Medlem
Mr.Soross avatar
Hur många groddar tror ni behövs? Situationen är som sådan att mina plantor växer extremt sakta nu på vintern, men fröna kläcks iallafall.
Så om jag sår 10.000 frön och äter upp groddarna efter cirka 20 dagar, kommer jag då få i mig någon större mängd morfin?

P.S mina plantor blir cirka 5cm höga efter 20 dagar med två blad på sidorna och ett miniblad i mitten (pläp eller nåt).
Senast redigerad av Mr.Soros 2013-11-11 kl. 07:21.
Citera
2013-11-11, 08:32
Medlem
GarlCustafs avatar
Från vallmon direkt får du råopium. Av den får du något rus men din mage kommer fukka ur totalt. Råopiumet måste tillagas så du får opium som du därefter kan utvinna morfin i från.

Folk som ätit råopium har i vissa fall åkt in på sjukan för att i princip få avföring utgrävd från analen då den förhårdnats så det inte går att få ut på vanlig väg.
Citera
2013-11-11, 19:34
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlCustaf
Från vallmon direkt får du råopium. Av den får du något rus men din mage kommer fukka ur totalt. Råopiumet måste tillagas så du får opium som du därefter kan utvinna morfin i från.

Folk som ätit råopium har i vissa fall åkt in på sjukan för att i princip få avföring utgrävd från analen då den förhårdnats så det inte går att få ut på vanlig väg.
Du har fanimej precis tagit förstapris i att sprida skitpropaganda.

Inte bara äter jag råopium, jag äter råa växter rakt från backen med frön, stam och hela köret. Inte "fukka min mage ur totalt" ens efter 10st en meter höga plantor.

Du får inte förstoppning av att äta opium, du får förstoppning av att morfinet sänker aktiviteten i tarmarna. Det har inget att göra med själva opiumet.

Det finns Noscapine i råopium men det gör det i cooked flake opium också vad jag vet.
Citera
2013-11-11, 21:52
Medlem
GarlCustafs avatar
Jag vet mycket väl att både noskapin, morfin, kodein och andra alkaloider finns i opiumet. Det finns därav en anledning till att råopium inte i bredare utsträckning används som drog (längre) då du kan utvinna substanser som både verkar mildare på kroppen och annat rus. Man behöver inte direkt vara raketforskare för att kunna utvinna morfinet.

Talar enbart ifrån händelser som inträffat i min bekantskapskrets. Väljer du råopium hade jag rökt det istället om jag var du.

Men ja... Det är din kropp du vet den bäst.

Peace.
Citera
2013-11-11, 22:15
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Jag vet mycket väl att både noskapin, morfin, kodein och andra alkaloider finns i opiumet. Det finns därav en anledning till att råopium inte i bredare utsträckning används som drog (längre) då du kan utvinna substanser som både verkar mildare på kroppen och annat rus. Man behöver inte direkt vara raketforskare för att kunna utvinna morfinet.

Talar enbart ifrån händelser som inträffat i min bekantskapskrets. Väljer du råopium hade jag rökt det istället om jag var du.

Men ja... Det är din kropp du vet den bäst.

Peace.
Det är visst en jävla forskning att utvinna morfin. Har du en guide som inte kräver att jag är kemist så är jag all-ears Vill definitivt lära mig extrahera morfin

PEACE YO, SLINGIN' MAD VOLUME AND PHAT STAXX!
Citera
2013-11-11, 23:43
Medlem
GarlCustafs avatar
Av intresse:

Bästa opiumguide på flash imo
https://www.flashback.org/t83777

Enklaste sättet att få tag i, dock ej rent, mycket morfin är

Citat:
Det som blir kvar i pipan efter rökning innehåller en massa morfin
Skrapa ur och lägg i ditt kaffe eller te- Du blir lugn och fin

Patent för utvinna morfin:
http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/morphextr.html

Extrahera rent morfin kräver mer utrustning, PH-meter m.m. Morfinet binder sig till någon syra vid viss temperatur medan de andra alkaloider inte gör detta om jag minns rätt. Hittar man receptet så skall det bara vara att följa.

Sen om det är värt besväret är en annan sak, dock skall man undvika äta råopium "har jag hört" om möjligt. Flashbackguiden nämner längst ner hur man "råkar" göra om råopiumet till opium.

"Making tea of opium is a potential dangerous practice. It is easy to overdose by drinking opium tea."

"'Smoking' opium is the most safe way and less spilling way of using. Opium is not really smoked, but vaporized like base cocaine. There are several ways of smoking. One can use a normal hash pipe. "

Läs mer:

http://www.drugs-forum.com/forum/showwiki.php?title=Opium
Citera
2013-11-12, 00:15
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Om du inte tänker låta plantorna bli mogna så kan du lägga ner planerna direkt för det fungerar inte! De måste få stå sina 90dagar och man kan inte ens ta dem efter 2/3 av tiden, jag lovar för det har jag provat (gallrade ut i rabatten).
Sen vet jag inte vad ni yrar om f.ö men detta undrar jag över mest;

GarlCustaf
Man blir inte mer förstoppad av råopium än någon annan stark opiat, det har mer med andra faktorer att göra som hur mycket man tar, hur länge man kört, vad man ätit, hur man sovit ect -du fattar?
Vad har du fått det ifrån?
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2013-11-12 kl. 00:27.
Citera
2013-11-12, 01:03
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
"Making tea of opium is a potential dangerous practice. It is easy to overdose by drinking opium tea."

"'Smoking' opium is the most safe way and less spilling way of using. Opium is not really smoked, but vaporized like base cocaine. There are several ways of smoking. One can use a normal hash pipe. "

Läs mer:

http://www.drugs-forum.com/forum/showwiki.php?title=Opium
Ser detta ut som något jag kan göra eller? http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/pictures/morphineflow.gif

Att det är farligare att äta substanser än att röka dom är inget som är unikt för opium. Detsamma gäller heroin etc. Det är omöjligt att överdosera när man jagar draken men sväljer du heroinet så kan du ge dig fan på att det kan bli farligt!

Oavsett, tack för ditt engagemang i tråden.
Citera
2019-06-11, 15:38
Medlem
snusaren92s avatar
Tja om man äter den där kapseln hur mycket ska man äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in