2013-11-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Fast... Vem som helst kan ju ha registrerat den mejl-adressen och läst hans twitterblog...

För övrigt känns det väl nästan lite tveksamt om den där bilden ens uppfyller verkningshöjd? (kan ingenting om juridik, men i mina ögon ser den lite väl enkel ut)

Ja det tycker jag också men men ^^
Citera
2013-11-11, 02:07
Medlem
Citat:
För övrigt känns det väl nästan lite tveksamt om den där bilden ens uppfyller verkningshöjd? (kan ingenting om juridik, men i mina ögon ser den lite väl enkel ut)

Det är väl inte heller upphovsrätt det handlar om, utan varumärkesintrång.
Citera
2013-11-11, 08:11
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Motparten är den som bestämmer om det skall ses som brott mot upphovsrätten eller vara intrång i varumärket. Det är nog varumärksintrånget som kan ge största skadeståndet i detta fall.

Bortsett från det så är detta ett brott mot upphovsrätten, med reservation för att jag inte sett originalet. Bilden är resultatet av ett självständigt konstnärligt skapande och då är verket skyddat av upphovsrättslagstiftningen.

Intressanta frågor är
1. hur stora intäkter har TS haft genom att använda just denna bild jämfört med någon annan bild
2. hur stora intäkter har motparten miossat genom att TS använt denna bild
Citera
2013-11-11, 17:08
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh
Det är väl inte heller upphovsrätt det handlar om, utan varumärkesintrång.

I så fall blir ju läget såklart helt annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Davko
Ja det tycker jag också men men ^^

Ett tips att tänka på, är att en mejl-adress är ruskigt enkel att förfalska.

Vem som helst kan skicka ett mejl som ser ut att komma, från George Bush t ex.
Mejl-servrar kollar sällan att du använder din riktiga adress.

Så innan du går med på någon form av uppgörelse eller dylikt, se till att du får en riktig bekfrätelse på att det verkligen är mannen bakom scream, och inte bara någon scammer som är ute efter lättförtjänta pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken

2. hur stora intäkter har motparten miossat genom att TS använt denna bild

Känns snarast som att företaget lär ha fått lite försenad extra-reklam för Scream-filmerna, om något. Jag har ju svårt att tänka mig, att någon som får syn på appen, skulle strunta i att se filmen pga appen.

Undantaget, vore ju förtås om dom själva säljer ringsignaler, bilder eller så från Scream.
Senast redigerad av X_surfer 2013-11-11 kl. 17:23.
Citera
2013-11-12, 05:02
Medlem
Citat:
I så fall blir ju läget såklart helt annorlunda.

Ett tips att tänka på, är att en mejl-adress är ruskigt enkel att förfalska.

Vem som helst kan skicka ett mejl som ser ut att komma, från George Bush t ex.
Mejl-servrar kollar sällan att du använder din riktiga adress.

Så innan du går med på någon form av uppgörelse eller dylikt, se till att du får en riktig bekfrätelse på att det verkligen är mannen bakom scream, och inte bara någon scammer som är ute efter lättförtjänta pengar.

Känns snarast som att företaget lär ha fått lite försenad extra-reklam för Scream-filmerna, om något. Jag har ju svårt att tänka mig, att någon som får syn på appen, skulle strunta i att se filmen pga appen.

Undantaget, vore ju förtås om dom själva säljer ringsignaler, bilder eller så från Scream.

Hoppas iaf att det är fejk _(
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in