2013-11-08, 04:14
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Fast enligt klippen är det ju inte bara vita. Det alla som inte är judiska Israeler. Svarta far illa lika mycket.

Det stämmer, för att inte tala om palestinierna glömde bara skriva det.
Citera
2013-11-08, 04:41
Medlem
DansandeVindurs avatar
Du har rätt att SD är sionister men du har fel i deras syn på svenskar.
Dom anser att etniska svenskar inte finns men samtidigt kan alla bli svenskar.
Citera
2013-11-08, 05:12
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Du har rätt att SD är sionister men du har fel i deras syn på svenskar.
Dom anser att etniska svenskar inte finns men samtidigt kan alla bli svenskar.

Hur kan de då vara sionister? Eller låt oss säga följa samma riktlinje som Israel gör. Jag vill undvika ordet sionism då det ordet kommer leda till en låååång debatt om vad sionism är och vad det innebär och vem som är sionist och inte.

Frågan är mer, hur kan de inte anse att det inte finns etniska svenskar om det är precis den likheten jag ser mellan dom och Israel?
Senast redigerad av Smackyhead 2013-11-08 kl. 05:14.
Citera
2013-11-08, 05:31
Medlem
DansandeVindurs avatar
Citat:
Hur kan de då vara sionister? Eller låt oss säga följa samma riktlinje som Israel gör. Jag vill undvika ordet sionism då det ordet kommer leda till en låååång debatt om vad sionism är och vad det innebär och vem som är sionist och inte.

Frågan är mer, hur kan de inte anse att det inte finns etniska svenskar om det är precis den likheten jag ser mellan dom och Israel?
Men alltså Med sionism menar jag hur dom är extrema hycklare och deras gulligull med rasist staten israel och sionisterna där. Dom stödjer öppet sionister och om man kritiserar israel eller judarna som SD medlem så blir man utslängd. Däremot muslimer är det fritt fram att snacka skit om.

Dom är typiska islamofobiska pro judiska "Nationalister" precis som danske folkeparti.

Dom har inte samma syn på svensken som sionisten har på judar. SD bryr sig inte om etnicitet.
Vet inte varför du just ser den likheten med sionismen hos SD Då dom inte bryr sig om etnicitet.
Citera
2013-11-08, 07:39
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Men alltså Med sionism menar jag hur dom är extrema hycklare och deras gulligull med rasist staten israel och sionisterna där. Dom stödjer öppet sionister och om man kritiserar israel eller judarna som SD medlem så blir man utslängd. Däremot muslimer är det fritt fram att snacka skit om.

Dom är typiska islamofobiska pro judiska "Nationalister" precis som danske folkeparti.

Dom har inte samma syn på svensken som sionisten har på judar. SD bryr sig inte om etnicitet.
Vet inte varför du just ser den likheten med sionismen hos SD Då dom inte bryr sig om etnicitet.

Varför har SD då så mycket respekt för Israel om de inte ser svensken på samma sätt som en Israel ser på en Israel? SD tycker ju Israel gör något bra och försöker efterlikna den politiken som förs i det landet.

Jag tycker ju att SD bryr sig om etnicitet. Iallafall värna om den svenska kulturen och se folk som inte beter sig på speciellt vis eller ser ut på speciellt vis inte ges samma respekt som en vanlig svensk. Men jo, jag håller med dig i allt förutom att SD inte är rasistiska. Fast vi har antagligen olika definition av vad rasism innebär, så det egentligen offtopic. Men vi är överens om att SD och Israel är polare
Citera
2013-11-08, 08:28
Medlem
DansandeVindurs avatar
Citat:
Varför har SD då så mycket respekt för Israel om de inte ser svensken på samma sätt som en Israel ser på en Israel? SD tycker ju Israel gör något bra och försöker efterlikna den politiken som förs i det landet.

Jag tycker ju att SD bryr sig om etnicitet. Iallafall värna om den svenska kulturen och se folk som inte beter sig på speciellt vis eller ser ut på speciellt vis inte ges samma respekt som en vanlig svensk. Men jo, jag håller med dig i allt förutom att SD inte är rasistiska. Fast vi har antagligen olika definition av vad rasism innebär, så det egentligen offtopic. Men vi är överens om att SD och Israel är polare
Handlar inte om vad vi tycker att SD Bryr sig om.. x) SD bryr sig inte om etnicitet. Dom kör med PK äcklet att svensken inte finns som ett etniskt folk.
Men samtidigt så finns andra folk och alla kan bli svenska. SD ser inte svensket ifrån etnicitet. Dom ser det på ett kulturellt sätt.

och jag antar dom inte ser svensken på samma sätt som sionisten ser på juden för att judarna är ju det utvalda folket medans svensken är ett blandfolk som inte existerar.
SD är hycklare och förrädare. Känns som många väljare blivit lurade och inte ens vet vad partiet står för.
Citera
2013-11-08, 08:35
Medlem
positivitizers avatar
Citat:

Det är precis det jag velar på hela tiden gällandes SD och Israel samt folk med judisk bakgrund. Jag kommer inte till någon annan slutsats än hyckleri.

Det är alltid lönsamt att prioritera sin egen grupp medans man använder retorik för att splittra den andra gruppen, då min egen grupp kommer att lönas av detta eftersom den andra gruppen blir svagare.

Detta är dock extremt fult och moraliskt fel, något jag aldrig skulle göra.
Citera
2013-11-08, 08:39
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:

Varför är det fel att snacka skit om muslimer men rätt att snacka skit om judar? är inte det dubbelmoral?
Citera
2013-11-08, 08:50
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Om det ändå vore så väl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto