2005-07-10, 01:31
Bannlyst
Hallå alla kunniga FB:are.

Har ett litet problem då jag ska träffa min advokat och försäkringsbolagets representant om en månad.

Bakgrundsfakta är att jag krockade (annan bil i en kurva) med tjänstebilen på väg hem från Trondheim för ett år sedan (jobbresa).

Båda bilarna blev skrot men alla klarade sig hyfsat förutom en whiplash skada som jag ådrog mig. Efter 6 mån. sjukskrivning så kickade dem mig pga av arbetsbrist. Undrar nu hur man ska förbereda sig för detta möte . Min advokat är alltid så upptagen så jag räknar kallt med att han inte kommer att förbereda mig.

Ett problem är dock att jag fick böta 4000 norska kr för att dem ansåg mig vållande till olyckan. Jag erkände på studs då jag ej ville åka på rättegång i Norge, plus att jag körde lite för fort (110 på 80 väg).

Försäkringsbolaget har dessutom begärt in alla möjliga sjukhandligar ända tillbaks till 95.
Undrar dessutom hoppas på vilken ersättning man kan tänkas få?

Har kommit hem efter krogen så min svenska är inte den bästa.
Citera
2005-07-10, 02:14
Medlem
phooooos avatar
Det finns en whiplash förening kontakta dem! och ja försäkringbloaget kommer nog att försöka blåsa dig eftersom detta ofta rendera utgifter under en långtidsperiod och rör ett omfattande område som inkomst, förväntad inkomst ökning, pension, sjukvårdskostnader osv.... min mor tog det 7 år innan uppgörelsen var klar.
Citera
2005-07-10, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Det finns en whiplash förening kontakta dem! och ja försäkringbloaget kommer nog att försöka blåsa dig eftersom detta ofta rendera utgifter under en långtidsperiod och rör ett omfattande område som inkomst, förväntad inkomst ökning, pension, sjukvårdskostnader osv.... min mor tog det 7 år innan uppgörelsen var klar.

Ok tack för det. Ska kontakta dem.
Citera
2005-07-10, 03:13
Medlem
phooooos avatar
Hoppas du får en snabbare och smidigare gång än min morsa (lite jobbigt, jag var nämligen vållande), kan även säga att sjukvården inte alltid tar detta på allvar förrän man kommer till en läkare som inriktat sig på detta, så även här möter man motstånd.
Citera
2005-07-11, 16:01
Medlem
Jag har varit i kontakt med http://www.bruce-rubinstein.nu/ i en liknande fråga och de skötte det hela utmärkt. Lycka till!
Citera
2005-07-11, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova
Jag har varit i kontakt med http://www.bruce-rubinstein.nu/ i en liknande fråga och de skötte det hela utmärkt. Lycka till!

Tackar tackar!
Citera
2005-07-14, 01:37
Medlem
ninjablommans avatar
Tackar också för tipsen då jag har en vän som försäkringskassan håller på att blåsa för fullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in