2013-11-01, 22:11
Medlem
Tja
Jag har för nån månad sen börjat med prionelle 28, ochjag borde säga att Jag är ganska flummig och glömsk av mej. Jag är inte säker , men jag KAN ha tagit ett sockerpiller istället för hormon piller igår. Men tog ett hormon idag.
Är jag fortfarande skyddad? Jag hade sex igår å är väääldigt orolig.
Citera
2013-11-01, 22:22
Medlem
Koprofilias avatar
de e bara att ta två(2) piller idag istället
Citera
2013-11-01, 22:28
Medlem
Haha ja det är ju bara det att jag är så osäker..
Men eftersom sockerpiller skyddar under mensveckan så borde de väl skydda under en dag?
Citera
2013-11-01, 22:31
Medlem
Å är de farligt om jag tar två nu fast ändå ett igår? Att man tar det säkra före det osäkra
Citera
2013-11-01, 22:37
Medlem
Holoscenes avatar
Att ta två piller samma dag istället? Det värsta jag har hört. Oavsett om man har råkat ta fel piller eller om man har glömt att ta så ska man bortse ifrån det och börja om som vanligt dagen därpå och ta hormonpiller och försöka att inte göra samma misstag igen, vilket rubbar balansen som leder till att det är osäkert sex.
Citera
2013-11-01, 22:44
Medlem
Men jag vill veta om det ä stor chans att jag ä gravid ?
Citera
2013-11-01, 23:13
Medlem
Bigorexias avatar
P-piller skyddar mot graviditet genom endokrin verkan. Det innebär att det är en viss tröghet i systemet, det dröjer en viss tid innan man återfår sin feritilitet efter att ha slutat använda p-piller. En dag är i sammanhanget ingenting och man har fortfarande fullgott skydd om man glömmer en dag. Gör det bara inte till en vana.
Citera
2013-11-01, 23:23
Medlem
Tiergartens avatar
Hur gammal är du seriöst? Läs infon du får med i din medicin. Glömmer du ett piller så beror det på vilken vecka du glömt det.

Glömmer du ett piller ska du ta det så fort du kommer ihåg det, sedan fortsätta som vanligt.

Jag säger det igen.

Läs infon du får med i din medicin.
Citera
2013-11-01, 23:41
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewin5143
Tja
Jag har för nån månad sen börjat med prionelle 28, ochjag borde säga att Jag är ganska flummig och glömsk av mej. Jag är inte säker , men jag KAN ha tagit ett sockerpiller istället för hormon piller igår. Men tog ett hormon idag.
Är jag fortfarande skyddad? Jag hade sex igår å är väääldigt orolig.

Du borde se väldigt tydligt om du har tagit ett sockerpiller, och ja du är skyddad även under sockerpillerperioden då hormonerna är så pass verksamma att de finns kvar i din kropp. Men detta nämner inte barnmorskor, då de vill att man ska ta det säkra före det osäkra. Det bästa är väl att ringa sjukvårdsupplysningen.
Citera
2013-11-02, 04:29
Medlem
Rauknrolls avatar
Man ska ju ta dom regelbundet för att vara ordentligt skyddad, finns ju de som blir gravida fast dom äter ppiller men det är ovanligt. tror inte att det ska vara någon fara för dig men ta dom samma tid varje dag t.ex kl 12 så minskar risken att du glömmer eller råkar ta för mycket. och prata med ungdomsmottagningen om du är orolig, det brukar väl vara upp till 23 där, annars kan du ju ringa gynmottagningen
Citera
2013-11-03, 01:56
Medlem
doedkos avatar
Är du "flummig och glömsk" är p-piller kanske inte det lämpligaste preventivmedlet för dig.. bara ett välmenat råd.
Citera
2013-11-03, 21:27
Medlem
Erotik -> Medicin och hälsa
//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in