2013-11-01, 02:23
Medlem
Hej, jag har googlat om detta - första resultatet på rubriken var
"Munhåle-, svalg- och strupcancer", därför vill jag skriva här.

De senaste dagarna, speciellt när jag är hemma, känns det som att jag har en klump i halsen.
Det är inte svårt att äta eller svälja. Ibland känns det som att klumpen sitter längst bak på tungan istället.

Vad kan detta bero på? Jag tror inte det finns något där på riktigt, eftersom jag inte har problem med att äta eller svälja.
Citera
2013-11-01, 02:28
Medlem
sura uppstötningar kan ju ge en sån känsla i halsen, eller en inflammation tex.. svårt att säga
Citera
2013-11-01, 02:32
Medlem
thedanishguys avatar
Skulle gissa på nåt i stil med en enkel förkylning som orsakat lite svullnad i halsen, testat nån hostmedicin eller opiat för att lindra?
Citera
2013-11-01, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedanishguy
Skulle gissa på nåt i stil med en enkel förkylning som orsakat lite svullnad i halsen, testat nån hostmedicin eller opiat för att lindra?

Nej det har jag inte provat, men jag har ej varit förkyld alls.
Citera
2013-11-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a580228
Nej det har jag inte provat, men jag har ej varit förkyld alls.
Om du inte har gjort iaktagelsen tidigare kan jag berätta för dig att det är tidigare symptomen för en förskylning, om den har suttit i ett par kommer den troligvis att bryta ut till en influensa av något slag.
Citera
2013-11-01, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Glidaren
Om du inte har gjort iaktagelsen tidigare kan jag berätta för dig att det är tidigare symptomen för en förskylning, om den har suttit i ett par kommer den troligvis att bryta ut till en influensa av något slag.

Det är ungefär så att jag inte märker av det, sedan kommer jag på att jag inte känner något i halsen, och en stund senare känner jag det i halsen. Det är inte något som är där hela tiden.
Citera
2013-11-01, 16:49
Medlem
Om du bara känner av det hemma tror jag nog att du kan avfärda cancer i alla fall.
Citera
2013-11-01, 23:32
Medlem
Ångest!
Hade likadant länge, sökte läkare hur många gånger som helst.
Gjordes undersökningar men till slut fick jag remiss till psykiater och fick antidepressiva medicin. Efter ett tag va klumpen borta. Jag blev nästan arg när de sa att det berodde på ångest, för det känns verkligen som en klump. Psyket kan ställa till det för en.
Men det är nog bra att kolla med en läkare för att utesluta ex. Sköldskörteln eller nåt annat. Dock kan du nog lägga ner cancer!!
Lycka till
Citera
2013-11-01, 23:39
Medlem
Vill tillägga att jag tittade igenom dina andra trådar och du behöver nog hjälp med din hälsoångest( hypokondri). Du har väl kontakt med psykiatrin IOM din asbergers. Där borde du kunna få hjälp.
Citera
2013-11-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeters
Ångest!
Hade likadant länge, sökte läkare hur många gånger som helst.
Gjordes undersökningar men till slut fick jag remiss till psykiater och fick antidepressiva medicin. Efter ett tag va klumpen borta. Jag blev nästan arg när de sa att det berodde på ångest, för det känns verkligen som en klump. Psyket kan ställa till det för en.
Men det är nog bra att kolla med en läkare för att utesluta ex. Sköldskörteln eller nåt annat. Dock kan du nog lägga ner cancer!!
Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeters
Vill tillägga att jag tittade igenom dina andra trådar och du behöver nog hjälp med din hälsoångest( hypokondri). Du har väl kontakt med psykiatrin IOM din asbergers. Där borde du kunna få hjälp.

Jag vet inte om det är ångest, jag har inget att känna ångest för.
Och jag har inte kontakt med någon.
Citera
2013-11-02, 00:23
Medlem
Man behöver inte ha ångest för något speciellt. Men du har ju mycket ångest över din hälsa, det ser jag när jag läser dina trådar.
Om du inte har kontakt med någon tycker jag du ska boka tid på din vc och förklara hur du mår och hur du nojjar över olika symptom odyl. De kommer hjälpa dej vidare med remiss till psykolog.
Bättre du får hjälp än att ständigt vara orolig för olika sjukdommar.
Citera
2013-11-03, 23:57
Medlem
Idag har det känts som det varit i vänster sida av halsen, i mitten ungefär. När jag sväljer åker salivet ner till höger har jag märkt. Vad kan det bero på?

Salivet glider alltså ner på höger sida längst bak i halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in