2014-03-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
källa

med datum 18 mars - nytt delgivningsuppdrag (rörande tilltalad) faxat till Polismyndigheten i Gävleborgs län.

i övrigt så uppger vittnet att hon kommer att förlora flera tusen i arbetsinkomst och önskar förskott.
vittnet är informerad om vittnesplikt.
Delgivningskvitto utskickat 2013-11-26 till huvudförhandling 2014-02-12 inkommer 2014-02-13!
Den lilla djurplågaren försöker jävlas med tingsrätten! Inte så smart när man sitter i hennes sits. Hon bör frihetsberövas av polisen i lämplig tid före den utsatta huvudförhandlingen den 29 april!
Sedan bör hon hållas i en kall cell på Aminogatan med endast trosor och ett linne med ljuset tänt dygnet runt. Någon mat och dryck behöver inte serveras. Med andra ord samma förhållanden som för hunden Diesel...
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vad jobbar vittnet med egentligen, om hon förlorar så mycket pengar för att vittna? Lyxprostituerad eller?
Maxbeloppet är 700 kronor per dag...
Citera
2014-03-26, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vad jobbar vittnet med egentligen, om hon förlorar så mycket pengar för att vittna?

Veterinär på Blå Stjärnans Djursjukhus.
Citera
2014-05-01, 17:01
Medlem
Nytt rättegångsdatum måste bokas eftersom man tvingades ställa in allt pga att kvinnan inte dök upp.
Citera
2014-05-01, 19:11
Medlem
gaphalsens avatar
Tingsrätten i Gävle hade bokat videolänk med tingsrätten i Göteborg. Hon kanske inte orkade ta sig den långa vägen mellan sitt hem och tingsrätten. Måste väll ta minst 90 minuter att köra den långa vägen mellan Bollnäs-Gävle.
Citera
2014-05-02, 01:51
Medlem
Har det varit rättegång? När kommer isf domen?
Citera
2014-05-02, 06:17
Medlem
Om kingstown bemödar sig att läsa i stället för att tydliggöra att han tillhör flashbacks begåvningsreserv så blir allt bättre.
Citera
2014-05-02, 07:27
Medlem
men fy fan , sånt här förstår jag bara inte, man tappar fan tron på mänskligheten mer och mer för var dag.

sätt fanskapet i en lägenhet utan mat och vatten i en månad , gärna med koppel i ett element också. hon har ju definitivt förbrukat all jävla existens rätt
Citera
2014-05-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Okej, Sandra hade ingen kontakt med släkten men jag tycker att grannarna borde haft större koll på vad som skedde. Man märker ju nästan direkt om en granne inte befinner sig i hemmet och en hund skäller (det måste hunden ha gjort). Det är inte svårt att lägga ihop två och två och det är inte svårt att få tag i någon om man vill.

Huvudansvaret var Sandras - så klandra inte andra!
Citera
2014-05-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skandium
Om kingstown bemödar sig att läsa i stället för att tydliggöra att han tillhör flashbacks begåvningsreserv så blir allt bättre.

Smarta jag orkar inte läsa. När kommer domen?
Citera
2014-05-09, 18:42
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
Eftersom Ni inte inställde Er vid förhandlingen den 29 april 2014 har tingsrätten dömt ut vitet om tvåtusen (2 000) kronor.

här finns källan
Citera
2014-05-09, 18:55
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
Efter telefonsamtal i dag från Tingsrätten i Gbg blev jag informerad om inställd rättegång i morgon 12/2 där jag är kallad som vittne kl 10:30.
Jeg har begärt ledigt från jobbet som veterinär hela morgondagen och går miste om flera tusen kronor i arbetsinkomst. Nu har jag kontaktat min arbetsgivare och får inte ändrat tillbaka till normal arbetsdag.

Hur blir det med ersättning för förlorad arbetsinkomst?

här finns källan

SAKEN
Djurplågeri alt. brott mot djurskyddslagen m m; nu fråga om bevisupptagning

2014-04-29

Ordföranden redogör för bakgrunden till dagens bevisupptagning.

**len **lstad avlägger vittnesed. **len **lstad erinras om vikten därav och förhör hålls med **len **lstad. Förhöret spelas in med ljud och bild. **len **lstad begär ersättning för sin inställelse.
Bevisupptagningen förklaras avslutad.

här finns källan
Citera
2014-05-09, 23:34
Medlem
Jag fattar inte vad som händer med detta ärende. Rättegång uppskjuten men vite utdelas?

Är det ingen som vet var kvinnan befinner sig? Och när ska hon eg bli dömd??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in