2013-10-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag har en kompis som haft det sen födseln. Han är i 40 års åldern idag och kommer ha det hela livet. Han är idag väldigt lågvirulent och det finns i princip ingen chans att han kan smitta någon längre.
Dock så säger hans läkare att det aldrig kommer läka ut helt och att det inte finns något att göra.
Man får gå på kontroll en gång per år. Han smittade dock sitt en syskon när han var liten, hon är några år äldre. Men hennes har läkt ut helt och det finns inga spår alls kvar i blodet.
Det finns dock mediciner som bromsar utvecklingen. Om du har kronisk så antar jag att du redan har regelbundna besök på smittskyddsinstitutet.
Fråga dom när du är där nästa gång, utvecklingen går framåt.
Här kan du läsa lite mer
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2286
Regular - det är en eller två gånger om året .. Läkaren har inte utsett någon medicin .. Och ingenting rekommenderas för prevention.
Citera
2013-10-30, 23:16
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleant-Eastwood
Regular - det är en eller två gånger om året .. Läkaren har inte utsett någon medicin .. Och ingenting rekommenderas för prevention.
Fungerar bara interfreonbehandling mot Hepatit C och inte mot B? Jag kan inget alls om B, det är därför jag undrar.
Citera
2013-10-31, 00:20
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Fungerar bara interfreonbehandling mot Hepatit C och inte mot B? Jag kan inget alls om B, det är därför jag undrar.

Vad jag kan läsa mig till så används inteferon även till personer med Hepatit B. Dock så verkar man inrikta sig på lågvirulenta patienter då de svarar bäst på behandlingen.
Citera
2013-11-02, 00:42
Medlem
masturberas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleant-Eastwood
Jag vet inte om hepatit A.. Det är ett vaccin mot hepatit B.. Jag tror att det bör göras 2-3 gånger. Jag gjorde inte vaccinationen. Och sjukdomen hittades senare av en slump.
Varför varierar du mellan engelska och svenska? Samt skriver hot-PM till mig på engelska? Du är anmäld vet du va?
Citera
2013-11-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masturbera
Varför varierar du mellan engelska och svenska? Samt skriver hot-PM till mig på engelska? Du är anmäld vet du va?
That is google translator. Sleep well.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in