2013-10-28, 10:02
Medlem
checkthisout.s avatar
Jag kommer köra upp i Fagersta om två veckor.

Vad är det som gäller där? Finns det många rondeller och enkelriktade gator? Mycket landsvägskörning?
Citera
2013-10-28, 10:16
Medlem
mungs avatar
Det finns ett antal rondeller men inte mycket enkelriktat. Mest smågator, rondeller, korsningar och landsväg. Ungefär som vilken större stad som helst, fast utan trafik.
Citera
2013-10-28, 10:20
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Det finns ett antal rondeller men inte mycket enkelriktat. Mest smågator, rondeller, korsningar och landsväg. Ungefär som vilken större stad som helst, fast utan trafik.
Tack för svaret.

Det finns väl inga motorvägar eller motorvägspåfarter i närheten? Vad skulle du säga är det jobbigaste, landsvägskörningen?

Har du koll på var man brukar köra i uppkörningar?
Senast redigerad av checkthisout. 2013-10-28 kl. 10:26.
Citera
2013-10-28, 13:44
Medlem
DoubleWoods avatar
Kan du köra bil, så grejar du det utan problem.
Fagersta är toklugnt, ha lite uppsikt på cykelvägarna och i rondellerna så reder det sig.

Grejar du inte Fagersta, ska du nog åka taxi i resten av ditt liv.
Citera
2013-10-28, 14:13
Medlem
T_Sands avatar
Har du möjlighet så tycker jag du ska ta en heldag och övningsköra där.
Citera
2013-10-28, 14:22
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Kan du köra bil, så grejar du det utan problem.
Fagersta är toklugnt, ha lite uppsikt på cykelvägarna och i rondellerna så reder det sig.

Grejar du inte Fagersta, ska du nog åka taxi i resten av ditt liv.
Tack. Vet du vilka cykelvägar som kan ställa till problem? Rondeller brukar jag klara av utan större svårigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av T_Sand
Har du möjlighet så tycker jag du ska ta en heldag och övningsköra där.

Nej, jag har inte den möjligheten. Därför använder jag mig av information (tex Flashback) så mycket som jag kan.
Citera
2013-10-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Tack för svaret.

Det finns väl inga motorvägar eller motorvägspåfarter i närheten? Vad skulle du säga är det jobbigaste, landsvägskörningen?

Har du koll på var man brukar köra i uppkörningar?
Finns i princip inte en enda motorväg på åtta mils håll från Fagersta om jag inte tar miste, så det behöver du inte oroa dig för. Som någon sade är det precis som en större stad fast utan trafik, det är väldigt lugnt och sansat. Tar jag inte fel och blandar ihop det med grannkommunen nu finns det i princip bara en korsning i hela Fagersta med rödljus också. Lycka till!
Citera
2013-11-08, 21:02
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Tack. Vet du vilka cykelvägar som kan ställa till problem? Rondeller brukar jag klara av utan större svårigheter.

Nej, jag har inte den möjligheten. Därför använder jag mig av information (tex Flashback) så mycket som jag kan.

Min fetning.

längs hela Fagersta går ju riksväg 68. Utmed en del av den så har du cykelväg, ett
tag har du cykelväg på båda sidorna.
Cykelbanorna finns vid 2 av rondellerna, där får du se upp.
Annars så är det inga problem att köra i Fagersta. Tänk på en sak...
Folk här bryr sig inte om högerregeln, i regel.

Lycka till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in