2013-10-26, 19:24
Medlem
Jag har en mac book air med en USB disk med viktiga filer på. Jag har också en partition där jag har själva datorns interna SSDdiskens timemachinebackup.

Nu vill jag kunna säkerhetskopiera hela USB disken ibland (Eftersom jag är ute och reser med både datorn och disken är ju inte säkerhetskopian mycket värd om väskan försvinner.)

Så när jag är hemma vill jag att timemachine eller annat backupprogram kopierar min usb disk till min stationära MAC (Som fungerar som server åt skrivare och scaners m.m), trådlöst.

Alltså två olika backup processer, går det med time machine eller måste jag ha ytterligare ett backupprogram?
Citera
2013-10-28, 21:19
Medlem
systems avatar
Du kan, fr.o.m. Snow Leopard tror jag, köra Time Machine till flera alternerande diskar. Det är bara att lägga till en ny i listan och säkerhetskopiering kommer därefter att ske även till denna.

För den som vill ha mer alternativ: Med Carbon Copy Cloner kan du välja vad som ska backupas, samt när och hur och vart. Värt varje krona.
Citera
2013-10-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du kan, fr.o.m. Snow Leopard tror jag, köra Time Machine till flera alternerande diskar. Det är bara att lägga till en ny i listan och säkerhetskopiering kommer därefter att ske även till denna.
Otroligt nog har den funktionen bara funnits sedan Mountain Lion:

http://arstechnica.com/apple/2012/07/os-x-10-8/21/#time-machine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in