Ja men när Eilert sjunger och står på scen då svänger det faktiskt. Har du sett honom live? Han har Elvis i blodet och vill dela med sig av det till hela världen! Eilert är grymmt bra! Eilert for president!
Vilken tur att Karen Carpenter vikt undan tofflorna - annars hade hon med stor sannolikhet dött av detta. Har hon aldrig hört talas om transponering?*
*= Ursäkta om jag slänger mig med musiktermer som få begriper. Att transponera innebär att man väljer att spela/sjunga sången i en något lägre tonart, så att det inte låter fullt så skrikigt.
Jag kom direkt och tänka på Sickan i Jönsonligan när han får något slags delirium och börjag snacka med en sko med spretig kärringröst. Precis samma röst och tonläge. Ett sjukt sammanträffande?
Herregud, ristramperskan var ju helt, helt, helt, ja heeeelt förkastlig - hennes skivor måtte ju endast vara släppta i ett humorisktiskt kommerciellt syfte...hoppas jag...
Vilken tur att Karen Carpenter vikt undan tofflorna - annars hade hon med stor sannolikhet dött av detta. Har hon aldrig hört talas om transponering?*
*= Ursäkta om jag slänger mig med musiktermer som få begriper. Att transponera innebär att man väljer att spela/sjunga sången i en något lägre tonart, så att det inte låter fullt så skrikigt.
Transponera? Jag skulle snarare OKTAVERA ner det där... Två gånger..