2013-11-06, 20:59
Medlem
Man blir ju helt mållös när man läser rapporten. Vilka spån!
Undra hur länge de kunnat suga ur hundägare när de i stort sett bara tagit emot hundar och stängt in dem.
Grottade runt på hemsidan och lite komiskt är det att alla barnen börjar på samma bokstav. Lite kennelaktigt sådär.
Vad har dessa personer gjort innan hunddagiset? De verkar ju aktiva inom brukshundsklubben, nån borde ha info om dem?
Citera
2013-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosoxx
Vad har dessa personer gjort innan hunddagiset? De verkar ju aktiva inom brukshundsklubben, nån borde ha info om dem?

Kent verkar ju vara/varit rätt aktiv med sin jycke som vunnit lite tävlingar. Intressant detalj är att hans klubbtillhörighet anges som "Östra Härjedalens BK".. Känns lite udda för någon som bor i Morgongåva
(f.ö hittar jag inte ett knyst om vare sig honom eller hans jycke på deras sida)

Vad Karin sysslat med är mer dunkelt. Men gissningsvis har hon inte gjort mycket mer än varit barnledig/ jobbat på hunddagis senaste 10 åren
Citera
2013-11-07, 10:04
Medlem
Chujis avatar
Vad ska de polisanmäla en tidigare kund för? Skulle inte vara allt för orolig om jag var den. Gör en motanmälan för olaga hot, falsk angivelse, falsk tillgivelse, obefogad angivelse, etc. Polisen ska inte användas som ett medel för att tysta kunder som blivit lurade av personer som driver en oseriös verksamhet.
Citera
2013-11-11, 16:57
Medlem
Står nu på deras hemsida att sidan inte finns längre. Har de stängt ner?
Citera
2013-11-11, 18:15
Medlem
Ptja rent tekniskt sett så stängde de väl ner i somras eftersom de blev av med tillståndet

Sen försökte de ju låtsas som att de var nya ägare.. korkat att ens försöka överlista oss utan att ens anstränga sig (jag känner mig kränkt )

Trodde hon att ingen skulle bry sig om att kolla upp så enkla saker?
Citera
2013-11-15, 06:27
Medlem
Kent och Karin blev ett par för många år sedan då Karin praktiserade på hunddagiset. Detta fick skolan reda på av en annan praktikant, då de mest hade suttit i soffan och hånglat om dagarna. Ke blev förbannad och sneade ur på ansvarig från skolan. Han har självklart sin vana trogen, fortsatt terroriserat denne ansvarige genom åren. Frågan är om Ka ens var 15 år fyllda.
Citera
2013-11-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Ska vi börja med att nosa fram vilket hunddagis det är
Sedan kan vi som brukligt är hänga ut personen bakom med komplett livshistoria och kärleksliv.
(Jag är övertygad om att detta är åtminstone lite mer intressant än det låter)

Detta blev ju smaskigare än jag kunde tänka mig.
Jag försökte gräva lite i Ka's skolhistoria och tror mig ha hittat ett extremt dåligt klassfoto från jällagymnasiet där hon isåfall ska ha gått någon djurskötarutbildning.
Hur länge var Ke gift? Kom Ka in i bilden yngre än hans tidigare söner medan de fortfarande bodde hemma?
Citera
2013-11-19, 11:42
Medlem
Sedan igår står det Hundelitens hundskola på hemsidan...har de bytt koncept?
Citera
2013-11-19, 11:47
Medlem
Ka har startat enskild firma, Dogs Friend, reggat den 14/11-13. De ger sig inte!
Citera
2013-11-19, 12:13
Medlem
Hur hade hon tänkt sig lösa det här med tillstånd då?

För att få tillstånd att driva hund-dagis måste man ju ha en godkänd utbildning för det.

K har ju redan avslöjats med att ha bluffat om sin utbildning en gång och varit högst inblandad i en verksamhet som blivit av med tillståndet p.g.a brister.

Chansen att någon handläggare godkänner en ny ansökan från henne är väl rätt små..
Citera
2014-01-11, 11:36
Medlem
Jag hittade till tråden nu, lite sent kanske men hoppas ni fortfarande är intresserade. Min hund gick på dagiset tills de stängde i somras. De satte då upp en lapp att ägaren Ke** blivit akut sjuk men att de skulle försöka öppna om ca 1 månad. De hade inte kontaktat kunderna om detta utan som sagt bara satt upp en lapp. Att misstänka att något stod fel gjorde jag tyvärr inte: Jag trodde Ke var pappa till Ka, jag kollade alltid att min hund placerades i rätt box och hämtades från samma. Alla hundar hade en bild på sig på en stor tavla, de hade egna namnkrokar och egna matlådor. Hur som min hund verkade trivas men gick där väldigt sällan (som tur var). När de stängt igen "pga sjukdom" och hela tiden flyttade fram öppningsdatumet började jag misstänka att något inte stod rätt till. UNT kom ut med artikeln och jag kontaktade skribenten och länsstyrelsen. Det nya hunddagisdiplomet som Ka sa sig tagit kollade jag upp med skolan och det stämde. Därefter har de öppnat o stängt sin hemsida om vartannat. NU har de öppnat upp hemsidan igen (detta måste ni bara se), kontaktpersonen som anges existerar inte, numret är avstängt! De är såna j*kla skojare! Efter UNTs artikel försökte jag få kontakt med Ka upprepade ggr eftersom de är skyldiga oss pengar (förskottsbetalning) men inget svar!
Citera
2014-01-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathilia
Jag hittade till tråden nu, lite sent kanske men hoppas ni fortfarande är intresserade. Min hund gick på dagiset tills de stängde i somras. De satte då upp en lapp att ägaren Ke** blivit akut sjuk men att de skulle försöka öppna om ca 1 månad. De hade inte kontaktat kunderna om detta utan som sagt bara satt upp en lapp. Att misstänka att något stod fel gjorde jag tyvärr inte: Jag trodde Ke var pappa till Ka, jag kollade alltid att min hund placerades i rätt box och hämtades från samma. Alla hundar hade en bild på sig på en stor tavla, de hade egna namnkrokar och egna matlådor. Hur som min hund verkade trivas men gick där väldigt sällan (som tur var). När de stängt igen "pga sjukdom" och hela tiden flyttade fram öppningsdatumet började jag misstänka att något inte stod rätt till. UNT kom ut med artikeln och jag kontaktade skribenten och länsstyrelsen. Det nya hunddagisdiplomet som Ka sa sig tagit kollade jag upp med skolan och det stämde. Därefter har de öppnat o stängt sin hemsida om vartannat. NU har de öppnat upp hemsidan igen (detta måste ni bara se), kontaktpersonen som anges existerar inte, numret är avstängt! De är såna j*kla skojare! Efter UNTs artikel försökte jag få kontakt med Ka upprepade ggr eftersom de är skyldiga oss pengar (förskottsbetalning) men inget svar!

Haha, Artu* Gryt* Ja, vad ska man säga. Nu ska dessa två individer med en massa ungar rasta och sköta inte mindre än 60 hundar har de tänkt Klart de inte vill anställa personal, utan håva in alla pengar själva...sicka skojare!!!

Btw, vad händer nu egentligen? Borde inte Cecilia få veta att dessa skojare bryter mot det förbud som utfärdats av henne och länsveterinären?
Senast redigerad av Wildis 2014-01-13 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in