Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-24, 17:52
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Bra, då kan du sluta ha fördomar om folk och hålla truten istället? Lession learned.

Fördomar? haha, bara för att jag inte ville förstöra tråden mer så behöver du inte bli kaxig din lilla gymbög, lession learned hade passat bättre efter att jag dansat med dig i en ring lr på gatan ok. Tönt.
Citera
2013-10-24, 17:54
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=Ri0r8FpadkU
http://www.youtube.com/watch?v=RFTyVrR55EA
http://www.youtube.com/watch?v=fQHzTY2suKg
http://www.youtube.com/watch?v=_A-CsWagc7s
http://www.youtube.com/watch?v=UlgQGbd3VLw

and the list goes on. Många är dessutom flera resor värre än vad jag gör. Majoriteten av videos på marklyft är alltså folk som släpper stången i viss mån (vissa mer kontrollerat än andra) när dom kör tungt. Dom enda som körde långsamt ner var när dom inte körde "tungt" eller gjorde instrueringsvideos.

I princip ALLA videos på SL:are droppar vikten helt och hållet.

Min fråga är då alltså, gör jag och majoriteten av hobbygymmare, wannabe-gymmare, zyz-gymmare + SLgymmare fel?
Senast redigerad av clappen 2013-10-24 kl. 18:01.
Citera
2013-10-24, 17:55
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Håll käften när du inte vet bättre. Kört man marklyft tungt finns det inte på kartan att man lägger ner stången snyggt och prydligt. Idiot.

/ Leif
This. Det ljudet hör ju fan till gymmet. Ett lyft, ett skrik, en duns = ett tungt marklyft
Citera
2013-10-24, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Fördomar? haha, bara för att jag inte ville förstöra tråden mer så behöver du inte bli kaxig din lilla gymbög, lession learned hade passat bättre efter att jag dansat med dig i en ring lr på gatan ok. Tönt.

Om du inte vet vad en fördom är så kan du googla det. Återvänd nu därifrån du kom, gollum. Och medan du gör det så kan du passa på att köra upp dina hot i anus.
Citera
2013-10-24, 17:59
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Om du inte vet vad en fördom är så kan du googla det. Återvänd nu därifrån du kom, gollum. Och medan du gör det så kan du passa på att köra upp dina hot i anus.

Citera
2013-10-24, 18:00
Medlem
escilichiss avatar
Tycker inte du gör fel, kötta vidare!
Citera
2013-10-24, 18:16
Medlem
Citat:
Första gången detta händer mig i min 2½ år långa gymkarriär. Kanske beror på att jag bytt till slafsgymmet 24/7 sedan ett par månader tillbaka, vet icke.

Hursomhelst så kör jag tunga mark och som alla gymveteraner vet så vill man inte belasta ryggen i onödan utan spänner bål och släpper ner vikten relativt snabbt till marken vilket skapar en viss duns. När jag avslutade mitt sista tyngsta set så står anläggningsansvarig, en grinig tjej runt 20-25 år och kommer fram och säger "ursäkta, ursäkta!!", och hon berättar för mig att man inte får släppa vikten i golvet.

Nehe okej, säger jag nickandes varpå hon förklarar att det inte är ok. Jag frågar henne varför, det är gummi på golvet och det är gummivikter. Är det någonting som går sönder eller någon som har klagat eller vad är det frågan om? Hon säger att vikterna går sönder av detta. Jag förklarar att det är därför det är gummi på golvet och på vikterna just för att man ska kunna tappa vikter så saker och ting inte går sönder. Hon ger sig inte såklart, utan påpekar bara att det inte är ok. Jag suckar, orkar inte tjafsa och vi skiljs åt därefter och jag fortsätter mitt gympass med goda resultat. Står inga lappar om att man inte får "dunsa", det har det gjort på ett par gym man har varit på och då har man respekterat detta.

Den tidigare anläggningsansvarige var en väldigt trevlig tös som jag hade bra kontakt med, men sedan slutade hon och denna nya brud har väl jobbat här ett par veckor och verkar sjukt torr och oskön. Jag kommer självfallet fortsätta dunsa vikterna i marklyft, då många andra gör det och man i princip måste det när man kör tunga mark. Står det inte i någon regelbok så kör jag på helt enkelt.

Vad anser ni?

Tränar själv på 24/7, gjort i många år. Står klart och tydligt att man inte får kasta vikter i golvet, vara barfota, hänga tillbaka vikter, torka av maskinerna efter sej bl.a. Bl.a.
Citera
2013-10-24, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Getman
Tränar själv på 24/7, gjort i många år. Står klart och tydligt att man inte får kasta vikter i golvet, vara barfota, hänga tillbaka vikter, torka av maskinerna efter sej bl.a. Bl.a.

Det finns en lapp där det står torka av maskinerna efter sig, inte gå med utedojorna inomhus osv, men inget som nämner att man inte får "kasta" som du uttrycker det, vikterna i golvet.
Citera
2013-10-24, 18:20
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getman

Lession learned clappen.
Citera
2013-10-24, 18:22
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Det finns en lapp där det står torka av maskinerna efter sig, inte gå med utedojorna inomhus osv, men inget som nämner att man inte får "kasta" som du uttrycker det, vikterna i golvet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sunt_f%C3%B6rnuft
Citera
2013-10-24, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sunt_f%C3%B6rnuft

Sluta upp nu med dina jävla oneliners, försvinn till din gollumgrotta. Klart som fan att man inte slänger vikter i ett gym, det fattar väl vilken tattare som helst?
Citera
2013-10-24, 18:27
Bannlyst
Citat:
Första gången detta händer mig i min 2½ år långa gymkarriär. Kanske beror på att jag bytt till slafsgymmet 24/7 sedan ett par månader tillbaka, vet icke.

Hursomhelst så kör jag tunga mark och som alla gymveteraner vet så vill man inte belasta ryggen i onödan utan spänner bål och släpper ner vikten relativt snabbt till marken vilket skapar en viss duns. När jag avslutade mitt sista tyngsta set så står anläggningsansvarig, en grinig tjej runt 20-25 år och kommer fram och säger "ursäkta, ursäkta!!", och hon berättar för mig att man inte får släppa vikten i golvet.

Nehe okej, säger jag nickandes varpå hon förklarar att det inte är ok. Jag frågar henne varför, det är gummi på golvet och det är gummivikter. Är det någonting som går sönder eller någon som har klagat eller vad är det frågan om? Hon säger att vikterna går sönder av detta. Jag förklarar att det är därför det är gummi på golvet och på vikterna just för att man ska kunna tappa vikter så saker och ting inte går sönder. Hon ger sig inte såklart, utan påpekar bara att det inte är ok. Jag suckar, orkar inte tjafsa och vi skiljs åt därefter och jag fortsätter mitt gympass med goda resultat. Står inga lappar om att man inte får "dunsa", det har det gjort på ett par gym man har varit på och då har man respekterat detta.

Den tidigare anläggningsansvarige var en väldigt trevlig tös som jag hade bra kontakt med, men sedan slutade hon och denna nya brud har väl jobbat här ett par veckor och verkar sjukt torr och oskön. Jag kommer självfallet fortsätta dunsa vikterna i marklyft, då många andra gör det och man i princip måste det när man kör tunga mark. Står det inte i någon regelbok så kör jag på helt enkelt.

Vad anser ni?

Kanske fråga personalen där. Det är olika regler på olika gym. Sen tror jag inte det är okej att dunsa ner vikterna oavsett om det är gummi golv eller inte. Men fråga man vet aldrig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in