Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Nej, den har jag inte tittat på. Och jag har heller inte hittat dom uppgifterna vare sig på bbc 5 (radiokanalen) eller från itv's hemsida. Men vi kan för diskussionens skull säga att det är sant att dom hade en övning samma dag som terroisterna sprände sina bomber.
Då återstår uppgiften om att dom övade på just dom stationer som terroristerna sprängde. I radiointerjuvn samt teveinterjuvn så framgår det inte. Enligt interjuvn så övade dom på scenariot "en explosion under jord på en station. samt dito på en station ovan jord" I sig inte märkvärdigt. Jag finner det heller inte märkvärdigt att dom övade i mitt bland alla banker (enligt teveinterjuvn) Det är ju trots allt primära mål för terrorister.
Ovanstående skiljer sig dock ganska rejält från dogmat i denna nya konspirationsteori som man kan läsa om här.
http://www.prisonplanet.com/articles/july2005/130705teneasysteps.htm
"Have them run the exercise at the precise locations and at the very same time as the attack."
Från en tidigare länk på denna tråd:
"I got an email with an interesting rumor going around London that just before the attacks, someone was trying to hire Muslims to play terrorists for a terror drill, to try to sneak onto the trains and buses with fake bombs to test out the security."
Frågan är väl vart dom sände de inhyrda araberna och inte om dessa mål ingick i den officiella övningsplanen.
Jag tycker att du är lite naiv om du förväntar dig att maktens språkrör, BBC skulle komma med några uppgifter som pekar på att ex-vis MI5 låg bakom dåden.
Jag finner inge som helst logik att muslimska krafter skulle ligga bakom bomberna.
1. Om så vore skulle väl dom erkänna dådet för att visa sin styrka.
2. Dom har inget att vinna på det. Dom är inte så dumma att dom tror kan vända folket mot krigen i Irak och Afganistan. Det är ju tvärt om.
3. Skulle engelskfödda muslimer göra detta med livet som insats för att väcka sympati för muslimerna. Hallåå!
Nej de enda som har att vinna på detta dåd är samma krafter som låg bakom 11 sept. dvs de krafter som vill skapa ett hat mot muslimer och skräck i den inhemska befolkningen för att lättare införa kontrollsamhället för att bana väg för NWO. Dessa intressanter är vapenindustriella komplexet, oljeindustrin och de krafter som vill stärka USA,s och Israels roll i Mellanöstern.