2013-10-20, 21:04
Medlem
Holoscenes avatar
Vet inte hur jag ska lösa detta eller varför detta problem ens uppstod. Jag lever numera på under 500 kcal om dagen, jag kan verkligen inte få i mig mer mat hur jag än försöker. Det börjar med att jag mår illa och tror att jag ska kräkas, så lever för det mesta på flytande vätskor t.ex té, kaffe, yoghurt. Jag är tjej, och graviditet kan uteslutas.

Min mage är rätt så uppblåst, men jag känner absolut ingen hunger och det skrämmer mig. Har detta blivit en dålig rutin alltså en slags ond cirkel, eller är jag sjuk på något sätt? Jag är orolig å mina vägnar, man måste ju äta mat.
Citera
2013-10-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holoscene
Vet inte hur jag ska lösa detta eller varför detta problem ens uppstod. Jag lever numera på under 500 kcal om dagen, jag kan verkligen inte få i mig mer mat hur jag än försöker. Det börjar med att jag mår illa och tror att jag ska kräkas, så lever för det mesta på flytande vätskor t.ex té, kaffe, yoghurt. Jag är tjej, och graviditet kan uteslutas.

Min mage är rätt så uppblåst, men jag känner absolut ingen hunger och det skrämmer mig. Har detta blivit en dålig rutin alltså en slags ond cirkel, eller är jag sjuk på något sätt? Jag är orolig å mina vägnar, man måste ju äta mat.

Du behöver gå till läkaren och kolla upp det där direkt. Jag har själv haft problem med maten dock inte som du. Känner ingen hunger osv. Ibland är jag illamående. Magsäcken krymper och du måste successivt tänja ut den.

Köp såna där näringsdrycker. De innehåller mycket kalorier.

Hur mycket väger du? Längd? Ålder? Haft ätstörningar?
Citera
2013-10-20, 21:10
Medlem
Holoscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Du behöver gå till läkaren och kolla upp det där direkt. Jag har själv haft problem med maten dock inte som du. Känner ingen hunger osv. Ibland är jag illamående. Magsäcken krymper och du måste successivt tänja ut den.

Senast jag vägde mig (vilket var ett tag sedan) så vägde jag runt 50kg, jag är 19 år och är 167 cm lång.
Jag har haft ätstörningar, men det var när jag var 12 år, som jag och en läkare tränade bort vilket tog ett tag, har kunnat äta rätt så normalt sedan dess. Men har fortfarande en ganska så konstig relation till mat.
Citera
2013-10-20, 21:12
Medlem
Det kan vara dina mediciner och/eller din brist på livslust som påverkar dig.
Citera
2013-10-20, 21:43
Medlem
Sereenas avatar
När sket du sist? Kanske skulle kunna vara förstoppning.
Citera
2013-10-20, 22:22
Medlem
Holoscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
När sket du sist? Kanske skulle kunna vara förstoppning.

Har inga som helst problem med det! Skiter väl som man ska antar jag.
Citera
2013-10-20, 22:28
Medlem
jockz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos

magsäcken krymper inte den har samma storlek hela tiden

//JOCKEMANNENLARZZON
Citera
2013-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockz123
magsäcken krymper inte den har samma storlek hela tiden

//JOCKEMANNENLARZZON

Förlåt!! "Krymper" då? Jag menade ju inte att den ändrar storlek på det viset. Den vänjer sig vid mindre mat och det blir svårt att äta mer om man knappt ätit. "Sträcka ut" borde jag kanske också säga.
Citera
2013-11-02, 18:19
Medlem
Holoscenes avatar
Det berodde nog på min insättning utav medicinen Voxra! Nu har det stabiliserats ganska mycket, så nu klarar jag av tre måltider per dag (vilket räcker för mig). Tack för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in