2013-10-12, 22:57
Bannlyst
Hej! jag undrar hur kan mitt namn komma fram när man söker mitt nummer på truecaller? har ju oregisterat kontantkort? och är det någon som vet hur man kan ta bort sitt namn därifrån? så när någon söker efter mitt nummer så mitt namn inte kommer?

MVH.
Citera
2013-10-12, 23:02
Bannlyst
Jag vet inte hur du skall fixa det, men har ett tips köp en billig skittelefon på Net Onet 99kr då ingår ett kontantkort som du sedan laddar annonymt.

Telefonen köper du kontant och laddning köper du även kontant över disk, då skall fan till att kunna spåra dig, övervakningskameror möjligtvis då, lösmutasch peruk/blattemössa och överrock av okänt snitt borde fixa detta.
Citera
2013-10-12, 23:09
Medlem
Vet inte om det går. Tvivlar på det.

Dock kan du ta kontakt med din operatör och skaffa skyddat nummer.
Bara typ polisen som kan spåra dig då.
Citera
2013-10-13, 00:11
Medlem
hedda89s avatar
Går att lösa väldigt enkelt

Kolla upp ditt nr vilka företag som köpt upp det

eniro,hitta,vemringde mm

Sedan när du hittat ditt nr så går du in på sidorna söker på ditt nr och trycker på ändra uppgifter tar bort ditt nr ringer ett nr och bekräftar mot en elektronisk röst.

Alt skriv ett mejl till de brukar funka så har jag gjort.

När operatörer/Återförsäljare säljer kontantkort/abb så säljer de lister med nr till dessa företag

Hare
Citera
2013-10-13, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedda89
Går att lösa väldigt enkelt

Kolla upp ditt nr vilka företag som köpt upp det

eniro,hitta,vemringde mm

Sedan när du hittat ditt nr så går du in på sidorna söker på ditt nr och trycker på ändra uppgifter tar bort ditt nr ringer ett nr och bekräftar mot en elektronisk röst.

Alt skriv ett mejl till de brukar funka så har jag gjort.

När operatörer/Återförsäljare säljer kontantkort/abb så säljer de lister med nr till dessa företag

Hare

Varken Eniro,Hitta,Vem ringde,Upplysning eller Ratsit har mitt nummer sparat...konstigt att den finns på truecaller,när den inte finns nån annan stans...
Citera
2013-10-13, 00:21
Medlem
Någon vän till dig har lagt in ditt nummer i sin telefonbok och denna har truecaller.

Det funkar så att appen registrerar de nummer man har i telefonens telefonbok och delar de uppgifterna med andra truecaller användare så att bli anonym är nog kört....
Citera
2013-10-13, 09:40
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steve73
Någon vän till dig har lagt in ditt nummer i sin telefonbok och denna har truecaller.

Det funkar så att appen registrerar de nummer man har i telefonens telefonbok och delar de uppgifterna med andra truecaller användare så att bli anonym är nog kört....

Exakt, och här spelar det ingen roll om man har skyddat nummer så länge nån dumfan delar sin kontaktlista med TC
Senast redigerad av Napi 2013-10-13 kl. 10:20.
Citera
2013-10-13, 09:47
Medlem
lorebfs avatar
Det enda sättet är att alltid ringa med skyddat nummer, och aldrig ge ut sitt nummer till någon.. "ring inte mig, jag ringer dig"

Har hört om detta innan och jag anser att TrueCaller är en app som är integritetskränkande.
Citera
2013-10-13, 15:48
Medlem
Wosps avatar
TrueCaller fungerar på det sättet att när en användare tillåter appen att kopiera ner ens kontaktlista så laddas den upp i deras databas. I med det så kommer det ett namn till alla nummer som dom inte redan hade i sitt register. Det är därför det är vanligt att man ofta i appen bara ser ett förnamn.

Något integritetskränkande, ja. Dock är är det jävligt nyttigt för en som person när man behöver ha tag på numret till någon som inte har abonemang. Även om någon har abonnemanget registrerat på föräldrarna så kan man oftast få fram namnet på personen som faktiskt använder telefonen.

I med det så slipper man chansa på 4 nummer bara för att mamman har alla barnens abonnemang registrerat på sig.

Dock så fick jag för några veckor sedan när jag gick in i appen upp en förfrågan om numret tillhörde "Mitt namn" och då klickade jag nej, fick ett sms med en kod till mig, knappade in den och sedan kunde jag byta namnet i deras databas. Tog ett helt random namn då TrueCaller sedan en tid tillbaka har varit den enda nummerupplysningsdatabasen (mig veterligen) som har haft mitt namn då jag la ner lite tid på att få bort det ifrån alla sidor.

Dom som jag vill ska nå mig har redan mitt nummer.
Citera
2013-11-16, 17:35
Medlem
tessan93s avatar
Det går att spärra sitt mobilnummer via Truecallers hemsida.
Riktigt uselt att lägga ut hemliga nummer faktiskt - dom säger ändå att dom har tillstånd att göra det.
Citera
2013-11-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessan93
Det går att spärra sitt mobilnummer via Truecallers hemsida.
Riktigt uselt att lägga ut hemliga nummer faktiskt - dom säger ändå att dom har tillstånd att göra det.

Ja, det är ett otyg, men TrueCaller tar ingen hänsyn till detta. Så ifall du har hemligt nummer, men din mamma har lagrat det och använder TrueCaller, då kommer ditt nr lagras i deras databas.

Bra va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in