2013-10-02, 09:10
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Är det någon med insyn i hur tillvaron kan vara för honom nu på rättspsyk? Får han psykofarmaka för att lindra sina maror? Jag hoppas att han inte har någon som helst tillgång till sömnmedel eller ångestdämpande. Och för att klara av förhör osv. bör han väl inte vara påverkad av något?

Med största sannolikhet får han någon form av ångestdämpande. Men under reglerade former. Han kan alltså inte bunkra tabletter och ta en överdos. När han får tabletten ska en personal kontrollera att han har svalt den.
Citera
2013-10-02, 09:14
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkami
Hur vet man att det handlar om "psykos"? Vi har fått veta att han är självmordsbenägen, en person behöver inte psykos för att vara "icke hörbar". Man vill nog inte heller ta risker, att han begår självmord i sin cell.

Edit: Förresten en person med "psykos" kan jag inte tänka mig skulle skicka/skriva så klart och tydligt "hämden är ljuv". Det säger allt, inte för att han hörde röster som uppmanade etc.

Jag håller inte med om det sistnämnda. En person i psykos skulle visst kunna skicka ett sms. nu vet vi ju dessutom inte om Jonas befann sig i ett psykotiskt tillstånd.
Citera
2013-10-02, 09:27
Bannlyst
Jaså han är på rättspsyk nu, det var väntat och det är bra.

Pratar han idag, med advokaten, så skall nog fokus ligga på familjeuppläggningen
som han arrangerade för ett år sedan. Det kan nog vara så pass illa att han redan
för ett år sedan började planera detta, meningen var ju naturligtvis att alla tre i barnaskaran
nummer två skulle dö och på så vis hade han redan, i sin värld, känslomässigt förberett
dom äldre barnen på att inte sakna. Förmodligen har inte heller mellanskaran träffat
det yngsta syskonet, vilket gör att det inte finns syskofoton i albumet, dessa tre barn
skulle helt enkelt bort av anledningar som en frisk människa aldrig kan förstå.
Flickan skulle aldrig överleva, nu gjorde hon det mirakulöst och det borde betyda att
genom att trycka på rätt knappar skulle man kunna få någon sorts erkännande/förklaring.
Citera
2013-10-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, eller narcissistiska drag. Psykopaterna, de renodlade, är oftast kriminella hela livet genom tror jag, och de orkar inte gå till samma jobb varenda dag, de söker spänning och parasiterar ofta på andra. Att jobba med persienner och mörkläggning tror jag knappast en psykopat skulle stå ut med under någon längre tid. Vad jag förstår har gm varit företagare inom samma bransch i nästan tjugo år, det är inte så posh, så jag lutar mer åt att gm är kraftigt personlighetsstörd.

Grova narcissister har problem med svartvitt tänkande, de skapar fiender i sin egen skalle, och så kör de stenhårt tills de förgjort sin fiende, antingen fysiskt eller mentalt. Här har gm prickat in "alla rätt" för narcissism, vilket inte förhindrar att han ovanpå det blivit psykotisk. Sjukligt paranoid kanske, trodde att barnen skulle tas ifrån honom.

Psykopater är INTE alltid kriminella hela livet och behöver INTE alltid hoppa runt på olika arbetsplatser.

Tvärt om så är det vanligt att psykopater når högre än många andra på karriärsstegen, pga att de inte drar sig för att trampa på andra.

Tyvärr tycks du mest sitta och gissa på hur personlighetsstörda är eller beter sig. Ganska meningslöst att gå i polemik med dig för du har tyvärr inte ens förmågan att ta reda på fakta utan gissar bara och hittar på hur personlighetsstörda människor är.

galningen i det här fallet visar även upp den fegheten psykopater har. De kan utsätta andra för vad som helst. Inga skrupler alls. Kommer det någon som visar orädsla, ställer dem mot väggen och kräver svar för deras handlingar blir de som små barn. Tom så händer det att de börjar tala som ett litet barn. Men så fort den som ifrågasatt psykopaten vänder ryggen till så fortsätter psykopaten sitt stalkande och lägger in en högre växel för att förstöra för offret.

Du gör dig löjlig med din okunskap.

Du får tycka hur synd om gärningsmannen som helst. Jag gör det inte och har inga som helst intentioner på att ändra min inställning.
Citera
2013-10-02, 09:33
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jaså han är på rättspsyk nu, det var väntat och det är bra.

Pratar han idag, med advokaten, så skall nog fokus ligga på familjeuppläggningen
som han arrangerade för ett år sedan. Det kan nog vara så pass illa att han redan
för ett år sedan började planera detta, meningen var ju naturligtvis att alla tre i barnaskaran
nummer två skulle dö och på så vis hade han redan, i sin värld, känslomässigt förberett
dom äldre barnen på att inte sakna. Förmodligen har inte heller mellanskaran träffat
det yngsta syskonet, vilket gör att det inte finns syskofoton i albumet, dessa tre barn
skulle helt enkelt bort av anledningar som en frisk människa aldrig kan förstå.
Flickan skulle aldrig överleva, nu gjorde hon det mirakulöst och det borde betyda att
genom att trycka på rätt knappar skulle man kunna få någon sorts erkännande/förklaring.

Ja. Och det sjuåriga barnet har som du nämnder säkert mycket viktig information. Sjuåringar är kloka små människor. Det sorgliga är att ett barn ska vittna mot sin pappa. Vilken lojalitetskonflikt det blir för barnet.
Citera
2013-10-02, 09:33
Medlem
Eftersom han redan tidigare hotat med att göra sina barn illa (i ett tidigare äktenskap), så jag är inte så säker på att han befann sig i en psykos nu. Det här kan helt enkelt vara hans sätt att hämnas på kvinnorna som lämnar honom:

Citat:
Den misstänkte barnamördaren på Dalarö har två tonårsbarn i en tidigare relation. Vid separationen från deras mor skickade han ett sms till henne:

"Hoppas du tog farväl från barnen, för det var sista gången du såg dem".

– Jag blev rädd och gick till polisen, men togs inte på allvar, säger exsambon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17579966.ab
Citera
2013-10-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Man undrar lite varför han är självmordsbenägen. För att han har eldat upp två småbarn eller för att han kommer att vara frihetsberövad under lång tid framöver?

Självömkan eller ånger?

Självmordsbenägen har han varit tidigare enligt uppgift. Så hela hans beteende bottnar säkert i hans egen barndom. Det har stått något om en mamma i Danderyd, men vem var hans far? Hade han någon fadersgestalt när han växte upp? Eller är han kanske avlad under en semesterresa? Och kanske aldrig träffat sin egen far. Någonstans där kanske man kan hitta orsaken till hans vidriga beteende.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-10-02 kl. 09:55.
Citera
2013-10-02, 09:56
Medlem
gärningsmannen har varit helt medveten vad han gjort så knappast han får vård utan fängelse. dock så har han någon psykiskt störning men det påverkar inte straffet. mår illa av det som hänt och tänker på de anhöriga och speciellt på den sjuåriga flickan.
Citera
2013-10-02, 10:01
Medlem
Om några år kommer säkert boken "Barnamorden på Dalarö" och sedan filmen ... Daniel Alfredsson kanske regisserar denna rysare. Närmre sanningen kommer vi nog inte. Men GM satte Dalarö på den internationella kartan. Så mycket kan vi konstatera.
Citera
2013-10-02, 10:05
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Självmordsbenägen har han varit tidigare enligt uppgift. Så hela hans beteende bottnar säkert i hans egen barndom. Det har stått något om en mamma i Danderyd, men vem var hans far? Hade han någon fadersgestalt när han växte upp? Eller är han kanske avlad under en semesterresa? Och kanske aldrig träffat sin egen far. Någonstans där kanske man kan hitta orsaken till hans vidriga beteende.
Många som växer upp utan fadersgestalt, inte bränner man upp sina barn för det.
Citera
2013-10-02, 10:07
Medlem
dådet är så fegt utfört och rent ondskefullt. att ge sig på barn som är helt oskyldiga och försvarslösa. sedan att gärningen utförs av deras egen pappa som de barnen litar på är så djävulskt ont. att ge sig på barn borde ge dödstraff det finns inget värre och fegare.
Citera
2013-10-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Många som växer upp utan fadersgestalt, inte bränner man upp sina barn för det.

Självklart inte! Men oftast har dom som gör dessa vidriga handlingar haft en tuff barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in