2013-09-23, 22:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Artikeln "Polisen bekräftar registret över romer" ligger i skrivande stund på åttonde plats, och artikeln "Tusentals romer kartläggs av polisen" på fjortonde plats, på Expressens lista "Mest lästa idag". Efter rubriker som "Carolina Klüft lägger ut sitt hus till rea-pris" och "Så hummerbluffade Mannerström kungen".

Och då bör man betänka att Carolina Klüft är ett känt stolpskott i media-sammanhang, som inte säljer ett enda lösnummer, trots medias idoga försök att göra henne folkkär. Nästan ingen gillar Carolina Klüft... men ännu färre gillar alltså zigenare.

Bra gjort av Malmö-polisen, förhoppningsvis har man låst in ett antal parasiter med hjälp av detta berömvärda register.
Citera
2013-09-23, 22:25
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Eftersom det är min tråd får jag be om att hålla topic, det här handlar alltså om komiska överdrifter i medias rapportering,inte om händelsen i sig. Det får ni ta i en annan tråd.

Påminner om trådskaparens avsikt ovan och att underforumet är Medier och journalistik; för andra diskussioner om registren hänvisas vänligen till andra trådar som Polisen har stort register med romer - DN 23/9-2013 och [Politiska aspekter på ]Registrering av romer.

/Moderator
Citera
2013-09-23, 22:34
Medlem
El Capitanos avatar
Aktuellt på SVT nämnde naturligtvis Hitlerkopplingen genom att sända just det avsnittet ur "de i allmänhet kränktas" (godtyckligt romskt förbund) presskonferens. Just denna presskonferens var verkligen en enastående uppvisning i överdriven klagosång och nazireferens. Har kanske någon en länk till den i sin helhet?
Citera
2013-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Detta är ett lagbrott utav den svenska ordningsmakten!

Gråt ut i tidningen....
Citera
2013-09-23, 22:57
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Detta är ett lagbrott utav den svenska ordningsmakten!

Är du gravt psykiskt störd eller? Självklart har polisen gjort en kartläggning på grova brottslingar, det var bara en tillfällighet att alla var släkt.

Det är välkänt att det är en del av den romska kulturen att stjäla, tigga och bedra, det har jag sett på Discovery så då måste det vara sant. Zigenare erkände själva att man lär ut just detta till barnen från 5 år.

För att återknyta till tråden tycker jag det är roligt att nazisterna kartlade säkert miljoner kommunister och andra grupper men dessa nämner man inte, utan de som nämns är romer och.... judar, hur fan halkade dom med på detta?
Senast redigerad av White Christmas 2013-09-23 kl. 22:59.
Citera
2013-09-23, 23:25
Medlem
baggebo1s avatar
Kulturmarxistiska SD-Kuriren hakar på drevet:
Citat:
Att däremot föra register över oskyldiga personer, frikopplat från en specifik brottsutredning, enkom för att de är släkt med en misstänkt brottsling är en helt annan sak. Det är naturligtvis oacceptabelt och blir än värre om registret är av sådan karaktär att det kan misstänkas att urvalet baseras på etnicitet. Om så sker, och om det dessutom drabbar barn, har något gått allvarligt fel. I Sverige har vi sen länge lämnat begreppet arvssynd bakom oss och varje människa ansvarar för sina egna handlingar.

Eftersom polisen är en av Sveriges viktigaste myndigheter, en myndighet vi har gett våldsmonopol, får inga frågetecken finnas kring dess moral och arbetets fokus. Det är därmed minst sagt oroande att de frågetecken som nu väckts ens kunnat uppstå. Jag inväntar en noggrann utredning samt den förklaring som utlovats.

I en demokratisk rättsstat som Sverige bedöms människor efter sina gärningar, inte efter släktband. Något annat är otänkbart.
http://www.sdkuriren.se/det-ar-skillnad-pa-register-och-register/
Citera
2013-09-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Aktuellt på SVT nämnde naturligtvis Hitlerkopplingen genom att sända just det avsnittet ur "de i allmänhet kränktas" (godtyckligt romskt förbund) presskonferens. Just denna presskonferens var verkligen en enastående uppvisning i överdriven klagosång och nazireferens. Har kanske någon en länk till den i sin helhet?
Jag orkar inte höra fler nazireferenser. Vissa tycks tro att man kan kringgå Godwin's lag genom att istället för att nämna Hitler säger att något "för tankarna till 30-talets Tyskland" eller mumlar något om kristallnatten, Mengele eller stöveltramp.

Det vore så himla uppfriskande om någon enda person sa att något för tankarna till franska revolutionen, boerkrigen, Pol Pot, Tsarryssland, invasionen av Tibet, Ramses II, bronsåldern eller koloniseringen av Nordamerika... 200.000 år av mänsklig historia att referera till, men nej. Tyskland 1933-1945 är det enda som hänt i världshistorien innan nuet.
Citera
2013-09-23, 23:53
Medlem
Frågan vi bör ställa oss är vad eliten vill få ut av det här drevet. Jag har noterat att DN, Sveriges Radio, Expressen m fl har publicerat artiklar på engelska. Det känns lite slumpmässigt men är naturligtvis välplanerat av de här medierna. Vad mer specifikt tror ni de är ute efter?

Willy Silberstein är lika indignerad som vanligt:

Citat:
DN:s avslöjande om att polisen har upprättat ett lagvidrigt register över romer är djupt chockerande. Det visar att myndigheterna har alltför lätt att gripa tillbaka till gamla rasistiska traditioner, och att Sverige och den svenska staten ännu har lång väg att gå innan rasistiska och diskriminerande strukturer och tankemönster har förpassats till historien. Nu krävs en utredning om hur detta varit möjligt och vem som bär ansvar. Justitieminister Beatrice Ask måste agera kraftfullt och omedelbart, säger Willy Silberstein, ordförande i Svenska kommittén mot antisemitism

http://skma.se/blogg/2013/09/willy-silberstein-ordforande-i-skma-polisens-registrering-av-romer-chockerande-maste-utredas/

Det här är en mäktig pjäs i Sverige. Det var han som satte igång drevet mot Omar Mustafa i våras.
Citera
2013-09-24, 00:03
Medlem
Som jude och vars släktmedlemmar gasades ihjäl under naziregimens styre så spyr jag på alla förintelseparalleller. Fuck you Aftonbladet och Expressen.
Citera
2013-09-24, 00:09
Medlem
Malingins avatar
Någon som är förvånad hur "oberoende" SVT och alla andra medier beter sig?
Hatet mot media blir snart cementerat.

Detta måste var en an de mest sjuka media drev någonsin. Hatet mot vita är kompakt. SVT kör nu också mycket dokumentärer om förintelsen, slump?

Det här landet är fan i mig en kommunistdiktatur mediemässigt.
Citera
2013-09-24, 00:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEightz
Som jude och vars släktmedlemmar gasades ihjäl under naziregimens styre så spyr jag på alla förintelseparalleller. Fuck you Aftonbladet och Expressen.

Judar är de enda som kan uttrycka det du gör nu. Se till att göra din röst hörd.
Om ickejudar tar till orda och protesterar mot nasse-tramset avfärdas denne bums som medlem i Hitlerjugend eller SS.
Citera
2013-09-24, 00:18
Medlem
SummaSummarums avatar
De passar väl på att infoga lite förintelseskuld i de germanska folken såhär på höstkanten. En skräckhistoria då och då ser till att folket håller sig på mattan och inte får för sig att peka ut judar för någonting, såsom att de äger alla våra medier.

Tävlingen om vem som kan visa mest upprördhet och indignation över Förintelsen™ är så löjlig. Om folk bara visste... Det fanns med all sannolikhet inga gaskammare i lägren.
http://www.youtube.com/watch?v=oinItLYg7qQ
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-09-24 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in