Citat:
Ursprungligen postat av
Lavio
Snälla, kan någon därute som har större insyn än jag om HUR svensk "kultur" fungerar, förklara vissa saker för mig:
*Unga 20-somethings åker till Mexiko och super, äcklar sig, ljuger, är falska, manipulerar och knullar 24/7 helt hämningslöst och utan gränser (på tv dessutom)
*En snubbe röstar ut en tjej som tydligen "är kär i honom", och det skapas total kaos i huset eftersom "han (jeppe) har gått över gränsen".
Hur tänker folk egentligen? HUR kan punkt ett totalt ignoreras och anses vara "helt anspråkslöst och normalt" men när en snubbe faktiskt spelar spelet då slår moral-klockorna igång och då blir man plötsligt världens mest dömande individer.
Vad är det för fel på denna äckligt vidriga kultur i detta landet? Folk sitter ju också och tittar på detta och håller säkert helt med om att Jeppe i detta fallet är "ett svin", dömer snubben och pekar finger men allt annat vedervärdigt skit som händer i det huset totalt ignoreras.
Is it only me? Är jag den konstige kanske? Förstår ni hur jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Highway
Nej, inte riktigt. Kan du utveckla lite mer?
1) Jeppe röstar ut Paulina
2) Samir, Tobias, Aina & Anja får TOTAL moralpanik, säger bl.a. "han har gått över gränsen", "vilket svin", "hur fan kan man göra så", "jag hoppar att han inte vinner för annars visar detta till svenska folket att sådant beteende som Jeppe visar är okej (att rösta ut Paulina)".
3) De har mage att leka moraltanter efter att ha gått över gränserna för i stort sätt alla samhälleliga "moraliserande" gränser som finns och har säkert sina föräldrar sittande i sofforna 3 kvällar i veckan röda som tomater för att de skäms så mycket över att ha så gränslösa skitungar.
4) Läs punkt 1 igen, Jeppe spelar spelet. Och de andra börjar döma honom. Och sedan är det VI som sitter hemma som är svin för att vi dömer dom. Förstår du nu vad som är så virrigt och stört?