2014-02-03, 23:26
Medlem
Lavios avatar
Snälla, kan någon därute som har större insyn än jag om HUR svensk "kultur" fungerar, förklara vissa saker för mig:

*Unga 20-somethings åker till Mexiko och super, äcklar sig, ljuger, är falska, manipulerar och knullar 24/7 helt hämningslöst och utan gränser (på tv dessutom)

*En snubbe röstar ut en tjej som tydligen "är kär i honom", och det skapas total kaos i huset eftersom "han (jeppe) har gått över gränsen".

Hur tänker folk egentligen? HUR kan punkt ett totalt ignoreras och anses vara "helt anspråkslöst och normalt" men när en snubbe faktiskt spelar spelet då slår moral-klockorna igång och då blir man plötsligt världens mest dömande individer.

Vad är det för fel på denna äckligt vidriga kultur i detta landet? Folk sitter ju också och tittar på detta och håller säkert helt med om att Jeppe i detta fallet är "ett svin", dömer snubben och pekar finger men allt annat vedervärdigt skit som händer i det huset totalt ignoreras.

Is it only me? Är jag den konstige kanske? Förstår ni hur jag menar?
Citera
2014-02-03, 23:28
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio

Nej, inte riktigt. Kan du utveckla lite mer?
Citera
2014-02-03, 23:32
Medlem
Dresscs avatar
Mina tankar angående kvällens avsnitt:

För det första tyckte jag synd om Paow, och det var lite oväntat att han skulle skicka ut henne sådär. Men jag antar det tyder på att han verkligen spelade med henne och inte brydde sig så värst mycket om henne. Men det jag inte kan förstå är varför Paow fortfarande träffade Jeppe utanför huset. Jag förstår att hon inte var sur över vinsten då hon redan har massor av pengar, men det är ju ändå ett svek mot henne att han säger att han är kär i henne och sedan bara kör ut henne för spelets skull. Låter inte så kärleksfullt precis.

Jeppe har jag ogillat sen dag 1, och jag har inte brytt mig så mycket om han och Paows "förhållande", men tyckte verkligen synd om Paow när hon fick syn på sin bild däruppe. Men jag tycker ändå hon hanterade situationen mycket bra och inte gjorde en stor sak av det för kamerorna, så att hon hade sett ännu värre ut efteråt.

Jag hoppas verkligen Anja och Samir vinner hela skiten. Jag vill inte att Jeppe några prispengar alls.
Citera
2014-02-03, 23:35
Medlem
MeGustas avatar
Mina tankar om vem som åker av killarna:
Citera
2014-02-03, 23:35
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Snälla, kan någon därute som har större insyn än jag om HUR svensk "kultur" fungerar, förklara vissa saker för mig:

*Unga 20-somethings åker till Mexiko och super, äcklar sig, ljuger, är falska, manipulerar och knullar 24/7 helt hämningslöst och utan gränser (på tv dessutom)

*En snubbe röstar ut en tjej som tydligen "är kär i honom", och det skapas total kaos i huset eftersom "han (jeppe) har gått över gränsen".

Hur tänker folk egentligen? HUR kan punkt ett totalt ignoreras och anses vara "helt anspråkslöst och normalt" men när en snubbe faktiskt spelar spelet då slår moral-klockorna igång och då blir man plötsligt världens mest dömande individer.

Vad är det för fel på denna äckligt vidriga kultur i detta landet? Folk sitter ju också och tittar på detta och håller säkert helt med om att Jeppe i detta fallet är "ett svin", dömer snubben och pekar finger men allt annat vedervärdigt skit som händer i det huset totalt ignoreras.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Nej, inte riktigt. Kan du utveckla lite mer?

1) Jeppe röstar ut Paulina

2) Samir, Tobias, Aina & Anja får TOTAL moralpanik, säger bl.a. "han har gått över gränsen", "vilket svin", "hur fan kan man göra så", "jag hoppar att han inte vinner för annars visar detta till svenska folket att sådant beteende som Jeppe visar är okej (att rösta ut Paulina)".

3) De har mage att leka moraltanter efter att ha gått över gränserna för i stort sätt alla samhälleliga "moraliserande" gränser som finns och har säkert sina föräldrar sittande i sofforna 3 kvällar i veckan röda som tomater för att de skäms så mycket över att ha så gränslösa skitungar.

4) Läs punkt 1 igen, Jeppe spelar spelet. Och de andra börjar döma honom. Och sedan är det VI som sitter hemma som är svin för att vi dömer dom. Förstår du nu vad som är så virrigt och stört?
Citera
2014-02-03, 23:36
Medlem
Tyckte nästan Paow reagerade mer när Niklas "mördade" henne, än vad.hon gjorde ikväll när hennes partner skickade hem henne.
Citera
2014-02-03, 23:45
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttra Molnet
Tror knappast att Jeppe har chans att få något "vettigt" jobb efter den här serien och hur han behandlar andra.

Detta är också en hysteriskt konstig och för mig extremt förvirrande kommentar.

Du tror alltså att deras beteende fram till dagens avsnitt har varit totalt förbisett hos arbetsgivare men så fort det handlar om att en snubbe spelar spelet, DÅ går han över gränsen och DÅ vill ingen anställa honom!

Folk är så jävla roliga alltså... Jag tror deras kollektiva chans att få "vettiga" jobb flög huvudet före ut ur fönstret så fort de signade upp om att vara med i serien.
Citera
2014-02-03, 23:46
Medlem
Älskar hur Jeppe tar bilden och springer allt vad han har för att vara först och sedan snackar skit om alla andra med bartendern
Citera
2014-02-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
Mina tankar om vem som åker av killarna:

Jupp. Men det var ju i princip det som skedde tidigare i säsongen....även om det mera var indirekt.
Citera
2014-02-03, 23:59
Medlem
MickelMacks avatar
Anja är en äcklig grisjävel ser ut som en babian i profil, så jävla bra när Jeppe skällde ut henne hon kör med gruppmobbning mot Jeppe när han bara kör spelet
Citera
2014-02-04, 00:01
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Jupp. Men det var ju i princip det som skedde tidigare i säsongen....även om det mera var indirekt.

tänkte också på det.. men nu känns det lite dumt av jeppe att låta Tobias va i final med aina dom verkar va mest populärast hos juryn ...
Citera
2014-02-04, 00:02
Medlem
Jag stör mig mer på dem som stör sig på Jeppes beteende, än Jeppe själv. Svårt att inse att det är ett spel och han spelar spelet väldigt bra...

Tycker Samir är riktigt skön, men alla Samir-lovers är sjukt störande #drabara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in